اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص):

ازدواج در حصاری از قواعد سخت محبوس شده است/ تغییر الگوهای فکری و مشکلات اقتصادی مهمترین عامل در تأخیر ازدواج است

ازدواج در حصاری از قواعد سخت محبوس شده است/ تغییر الگوهای فکری و مشکلات اقتصادی مهمترین عامل در تأخیر ازدواج است
فرشته همتی گفت: چند سالی است که در کشورمان شاهد تاخیر در ازدواج در بین جوانان هستیم از عواملی که موجب این امر شده، می توان به تغییر در باورها و الگوهای فکری، بعضی از مشکلات اقتصادی و عدم حمایت مکفی والدین اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با بیان اینکه آنچه در خلقت انسان اصالت دارد زوجیت است نه تجرد، اظهار داشت: ازدواج یکی از عوامل اصلی عفت و پاکدامنی  و بطور کلی سلامت جنسی جامعه به شمار می رود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زوجیت بنیادی است که خلقت الهی مبتنی بر آن است، افزود: متاسفانه امروزه با سختگیریها و مشکلاتی که در امر ازدواج پیش آمده این امر مقدس و حیاتی تحت الشعاع مسائل دیگری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج یک قانون عمومی در گستره هستی است، تصریح کرد: امروزه این نیاز فطری بشر در حصاری از قواعد سخت محبوس شده تا آنجایی که جوان برای گریز از این قواعد به ارضاء این نیاز خارج از چارچوب ازدواج اقدام می کند که به تبع نهاد خانواده را متزلزل و سلامت اخلاقی و آرامش روانی جامعه را به خطر می اندازد.  

همتی عنوان کرد: چند سالی است که در کشورمان شاهد تاخیر در ازدواج در بین جوانان هستیم از عواملی که موجب این امر شده، می توان به تغییر در باورها و الگوهای فکری، بعضی از مشکلات اقتصادی و عدم حمایت مکفی والدین اشاره کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) گفت: از مواردی که می توان راه را برای ازدواج باز کرد و سن ازدواج را کاهش داد آسان گرفتن ازدواج و بهنگام بودن آن همراه با آگاهی است، خانواده ها اگر توجه ویژه ای به ازدواج آسان داشته باشند دیگر مشکل خاصی در جامعه پیش نمی آید.  

وی به مزایای ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: تلاش بیشتر برای کسب درآمد و امرار معاش، عدم گرایش به مواد مخدر و مشروبات الکلی، داشتن ارتباط بهتر با فرزندان و خانواده، احتمال کمتر به ارتکاب به جرم، جنایت، خودکشی و در کل سلامت روانی از مزیتهای ازدواج بهنگام و آسان است.

همتی عنوان کرد: خداوند تبارک و تعالی وعده داده است که اگر کسی ازدواج کرد و فقیر بود، او را بی نیاز می کند. از آنجایی که وعده خداوند حق است، کسی از ترس فقر و نادار شدن ازدواج نمی کند که به وعده های پروردگار بدبین و بدگمان است. البته وعده خداوند وقتی محقق می شود که انسان برای کسب و کار و به دست آوردن روزی تلاش کند و معمولاً به طور طبیعی یک جوان پس از ازدواج، مسئولیت بیشتری در قبال خود و همسرش احساس می کند و همین سبب می شود تا بیشتر کار و تلاش کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه