اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان:

از ابتدای سال تاکنون آتش‌سوزی در مراتع سمنان رخ نداده است

از ابتدای سال تاکنون آتش‌سوزی در مراتع سمنان رخ نداده است
علیرضا ابوطالبی گفت: خوشبختانه در سال جاری تاکنون هیچ حادثه حریقی در سطح جنگل‌ها و مراتع استان سمنان گزارش نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع استانی گفت: در سال گذشته ۹ فقره آتش سوزی در ۹ هکتار از جنگل ها و مراتع استانی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,  ,

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان در ادامه افزود: خوشبختانه در سال جاری تاکنون هیچ حادثه حریقی در سطح جنگل ها و مراتع استان سمنان گزارش نشده است.

,

ابوطالبی خاطر نشان کرد: ایجاد فرهنگ سازی مناسب دراین زمینه و تشدید گشت های نظارتی و ازسوی دیگر تجهیز روستاهای هدف و ایجاد پایگاه های مردمی اطفا حریق در مجموع منجر به کاهش موارد آتش سوزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است.

,

وی در خصوص امکانات و تجهیزات اطفای حریق در سطح استان اذعان کرد: از جهت امکانات خوشبختانه در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته اما در خصوص بالگرد اطفای حریق نکته قابل توجهی در این است که این بالگرد به صورت منطقه ای در اختیار استان های گلستان مازندران و سمنان همزمان قراردارد و در صورت اعلام نیاز به استان فرستاده می شود.

,

به گفته ابوطالبی ۳۲ روستای هدف در سطح استان به تجهیزات اطفای حریق مجهز و همچنین ۶ پایگاه اطفا حریق مردمی درسطح استان ایجاد شده است.

,

وی در نهایت علت اصلی آتش سوزی جنگل ها و مراتع را عوامل انسانی دانست و بیان کرد: علت اصلی و گسترده آتش سوزی مراتع و جنگل ها عاملیت انسانی است و درصد کمی از موارد اتش سوزی به علت گرمای هوا و وزش بادهای گرم و خشک و خشکی زمین است و از این رو توجه به حفظ محیط زیست و عوامل هشدار بسیار می تواند کمک کننده باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه