اخبار داغ

طی مراسمی در سرپلذهاب؛

ائتلاف آموزش سواد رسانه در سرپلذهاب آغاز به کار کرد

ائتلاف آموزش سواد رسانه در سرپلذهاب آغاز به کار کرد
با حضور امام جمعه سرپلذهاب و مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و جمعی دیگر از مسئولین ائتلاف آموزش سواد رسانه در سرپلذهاب آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام جواد فاطمی‌نسب روز گذشته در دیدار با مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز عرصه فضای مجازی بسیار مشکل ساز شده است و بزرگترین تهدیدهایی که دشمن بر علیه نظام انجام می‌دهد در این فضا است لذا باید دید که مسئولین چه میزان برای آن در سطح ملی برنامه ریزی کرده اند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: اگر کشوری نتواند تهدیدهای این فضا را کنترل کند در ۱۰ سال آینده در بسیاری از موارد عقب خواهد ماند.  

,

وی گفت: تمام دنیا امروز با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه ها به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی هستند.  

,

حجت‌ الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: دشمن در فضای مجازی شبانه روز بر علیه کشور هجمه وارد می کند و متاسفانه برخی احساس می کنند آنچه در فضای مجازی مخابره می شود حقیقت است.

,

, ,

وی گفت: مقام معظم رهبری دستور به جهاد تبیین داده اند آیا جهاد تبیین با خطبه های نماز جمعه حل می شود؟ امروز مهمترین عرصه برای جهاد تبیین در فضای مجازی است چرا که مخاطبین بسیاری دارد؛ همانطور که در اوایل انقلاب امام دستور به راه اندازی نهضت سوادآموزی داد الان نیاز به نهضت سواد رسانه داریم.  

,

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: اگر سپاه تمام قد بر اساس رسالت اصلی خود که صیانت از انقلاب است پای کار نیاید وضعیت بسیار اسفناک خواهد شد هرچند در این خصوص سپاه ورود کرده اما باید دستگاه‌های مختلف نیز کمک کنند.  

,

وی تصریح کرد: امروزه برخی از جوانان و نوجوانان ما فکر و ذهنشان درگیر فضای مجازی است و از فضای حقیقی فاصله گرفته‌اند لذا باید اتاق فکرهایی برای ارتقاء سواد رسانه ای شکل دهیم چرا که هم اعتقادات مردم و هم نگاه سیاسی آنها تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است.  

,

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: بهترین ظرفیتی که امروز داریم در سطح مدارس است که در کنار یکی از درسها سواد رسانه ای و فضای مجازی را تبیین کرده و خطرات این فضا را به خانواده‌ها گوشزد کنیم.  

,

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی در اختیار جوانان و نوجوانان است و این دو قشر نیز در اختیار آموزش و پرورش هستند اگر بتوانیم مشکل آموزش و پرورش را حل کنیم و معلم ما احساس تکلیف کند بدون شک بخش عظیمی از مشکلات را حل کرده ایم.  

,

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: عرصه جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری امروز در فضای مجازی است و اگر از این فضا استفاده نکنیم نتوانستیم به معنی واقعی کلمه به جهاد تبیین توجه کنیم.  

,

وی بیان داشت: بنده در این خصوص پای کار هستم و در سرپل ذهاب کارگروه رسانه را شکل دادیم اما نیاز به تجهیزات و برگزاری دوره های مختلف داریم.

,

امروز شاهد نفوذ رسانه در زندگی مردم هستیم 

, امروز شاهد نفوذ رسانه در زندگی مردم هستیم , امروز شاهد نفوذ رسانه در زندگی مردم هستیم ,

 سعید کریمی در دیدار با امام جمعه سرپل ذهاب، با تاکید بر اینکه سواد رسانه در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امروز شاهد نفوذ رسانه در زندگی مردم هستیم بر همین اساس نیاز است تا همه، خود را برای استفاده از آن آماده کنند.

,

, ,

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) افزود: بر اساس پایش ها و رصدهای انجام گرفته متاسفانه در حوزه سواد رسانه  در جامعه ضعف های بسیاری وجود دارد و همین هم آسیب های زیادی به دنبال دارد‌.

,

وی با بیان اینکه بایستی از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای سواد رسانه در جامعه استفاده کنیم، تاکید کرد: مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه ظرفیت های ویژه ای دارند که باید برای ارتقای سواد رسانه در جامعه مورد استفاده قرار بگیرند.

,

کریمی با اشاره به نبود آموزش مهارت های تفکر در حوزه آموزش و پرورش افزود: نیاز است که برای این مساله فکری جدی صورت بگیرد.

,

به گزارش مرصاد، در حاشیه این دیدار ائتلاف آموزش سواد رسانه در سرپلذهاب رسماً آغاز به کار کرد.

, مرصاد,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه