اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل:

آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزار سلطه بر کشورها استفاده می‌کند

آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزار سلطه بر کشورها استفاده می‌کند
محمدعلی رحیمی گفت: آمریکا از حقوق بشر به عنوان دست آویز و ابزاری برای سلطه بر کشورهای دیگر جهان استفاده می کند تا به اهداف شوم و استعماری خود دست یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی رحیمی، کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به شکل گیری حقوق بشر بیان کرد: حقوق بشری که امروز مورد توجه آحاد جوامع قرار گرفته است علت و بستر شکل گیری آن ریشه درجنگ جهانی اول و دوم دارد، کشورهای اروپایی که بیشترین آمار تلفات در این جنگ ها را داشتند و بسیار متضرر شده بودند، گفتمان جدیدی را مطرح کردند که دیگر جنگی صورت نگیرد.
 
وی با بیان اینکه بحث های حقوق بشری کشورها در قالب ارزش ها و آرمان های جدید مطرح اما به آن رنگ و لعاب جدید دادند، افزود: در این گفتمان استفاده از سلاح های شیمیایی و میکروبی و انواع سلاح هایی که تاثیر منفی روی بدن می گذارد ممنوع کردند اما مشاهده شد که آمریکا از سلاح شیمیایی در هیروشیما استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: آمریکا به این امر وافق بود امورات آن به واسطه حقوق بشری پیش نمی رود به همین دلیل ناوگان های دریایی خود را در کل دنیا مستقر و در تمامی کشورها به غیر از روسیه، ایران و چین پایگاه های نظامی برپا کردند.
 
این کارشناس با اشاره به اینکه امریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار بهره برداری می کند، تصریح کرد: دنیا با دولتی طرف است که بیشترین نقض حقوق بشر را مرتکب می‌شود و کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند و این کشورها هر زمان که اراده کنند، قوانین را به نفع خود، مصادره و به مردم جهان القا می‌کنند.
 
وی گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی حمله نظامی به کشورهای دیگر، دخالت آمریکا در امور سایر کشورها، حمایت بی قید و شرط از رژیم جلاد صهیونیستی، هر سازمانی، ملتی و کشوری که خواست از مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان حمایت کند متهم به تروریسم می‌شود.
 
رحیمی ادامه داد: آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار در سیاست خارجی خود استفاده می‌کند هر کشوری که با آمریکا زاویه داشته باشد او را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه رسانه در خدمت و خواسته حقوق بشری امریکا قرار دارد، تشریح کرد: آمریکا با تبلیغات رسانه ای و ابزار هنر خود را حافظ و مدافع حقوق بشر در دنیا معرفی می کند و در پایان فیلم های هالیودی یک منجی و نجات دهنده است.
 
کارشناس روابط بین الملل گفت: حقوق بشر یک روتین و لعابی در قالب و ظاهری زیبا را به مردم جهان ارائه می کند در صورتی که خودشان قبول ندارند.
 
وی خاطرنشان کرد: آمریکا در عین اینکه ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد به نقض آن در سطح داخل خود آمریکا و سطح بین الملل می پردازد و در واقع با قاطعیت می توان گفت آمریکا حقوق بشر را به عنوان ابزاری در مسیر خود قرار داده تا از این طریق بر سرنوشت ملت ها سلطه پیدا کند.  

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه