اخبار داغ

رئیس اداره صمت رشتخوار:

هوشمند‌سازی ۴۵ واحد نانوایی در رشتخوار/ هدف اجرای طرح هوشمند سازی نان جلوگیری از قاچاق آرد و افزایش کیفیت نان است

هوشمند‌سازی ۴۵ واحد نانوایی در رشتخوار/ هدف اجرای طرح هوشمند سازی نان جلوگیری از قاچاق آرد و افزایش کیفیت نان است
پورعباس گفت: طرح هوشمند سازی ناوایی ها از قاچاق آرد جلوگیری و باعث رقابت نانوایی ها در بحث کیفیت نان خواهد شد، به صورتی که هر کس نان بهتری پخت کند، مشتری بیشتری و از یارانه بیشتری استفاده خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی پور عباس رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار درگفت و گو با صبح توس؛ در رابطه موضوع مردمی سازی یارانه ها در حوزه نان گفت:  دولت به دلیل نظارت کامل تر و دقیق تر عدالت در توزیع یارانه ها که به دست مصرف کننده واقعی برسد در این حوزه برنامه خوبی را طراحی کرده که این موضوع باعث کاهش قاچاق آرد و هدر رفت سرمایه مملکت به خارج از کشور خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


هوشمند سازی ۴۵ واحد نانوایی در رشتخوار/هدف اجرای طرح هوشمند سازی نان جلوگیری از قاچاق آرد و افزایش کیفیت نان است

,
, هوشمند سازی ۴۵ واحد نانوایی در رشتخوار/هدف اجرای طرح هوشمند سازی نان جلوگیری از قاچاق آرد و افزایش کیفیت نان است,

وی در ادامه در رابطه با اجرای این طرح اظهار داشت: نصب کارتخان در ۴۵ واحد نانوایی در رشتخوار توسط بانک صادرات انجام که کار نظارت بر چرخه توزیع آرد و نان را کامل خواهند کرد، به این صورت که هم اکنون حالت آزمایشی این طرح در خراسان رضوی در حال اجراست، که انشالله اگر زیر زیرساخت‌ها مشکلی نداشته باشد، تا پایان تا پایان تیر ماه اجرایی خواهد شد.

پور عباس با اشاره به جزئیات این طرح یادآور شد: صاحبان واحدهای نانوایی آرد را به صورت آزاد تهیه خواهند کرد و نان را از طریق دستگاه پوز که در اختیار آنها قرار گرفته است و به به قیمت دولتی و یارانه ای بدون هیچ تغییری به فروش می رسانند، فقط با این تغییر که در پایان ساعت کاری مابه تفاوت وجه یارانه و آزاد به حساب صاحبان نانوایی واریز می گردد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار در خصوص کیفیت نان اذعان داشت: این طرح در واقع از قاچاق آرد جلوگیری خواهد کرد و باعث رقابت بین نانوایی ها در بحث کیفیت نان خواهد شد، به صورتی که هر کس نان بهتری پخت کند، مشتری بیشتری و یا از یارانه بیشتری استفاده خواهد کرد.

,
,
,
,
,

پور عباس در خصوص توزیع ارزاق و کالاهای یارانه‌ای نیز، گفت: به تدریج کالاهای یارانه از دستور کار دولت خارج می شود و یارانه فقط ازطریق کالابرگ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و مشکلات بحث توزیع و یا از چرخه خارج شدن و سایر موضوعات با مشکلات در این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: کلیه امورات کالاهای تنظیم بازار و ارزاق از بهمن ماه سال گذشته به عهده جهاد کشاورزی می باشد و اداره صمت فقط در حوزه قیمت ها و توزیع عادلانه نظارت خواهد کرد.

اعلام نرخ کرایه تاکسی های درون شهری رشتخوار تا چند روز آینده

,
,
,
,
, اعلام نرخ کرایه تاکسی های درون شهری رشتخوار تا چند روز آینده,

رئیس اداره صمت رشتخوار در خصوص نرخ کرایه های بین شهری و استانی از مبدا و مرکز شهرستان بیان داشت: نظارت اداره صنعت معدن و تجارت فقط در حوزه و محدوده شهرستان می باشد و نرخ لحظه ای برای واحدهای تاکسی تلفنی در صلاحیت این حوزه می باشد و نرخ کرایه بین شهرستان ها بر عهده وزارت راه می باشد، هم اکنون نرخ تاکسی تلفنی ها در کمیسیون نظارت شهرستان مصوب شده و ابلاغ شده و تا چند روز آینده به سمع و نظر همشهریان عزیز خواهد رسید.

درج نرخ نامه در معرض دید مشتریان 

,
,
, درج نرخ نامه در معرض دید مشتریان ,

پورعباس در رابطه با نظارت بر فعالیت واحد های صنفی در رشتخوار اظهار داشت: کار نظارت از ابتدای سال در دستور کار این مجموعه قرار گرفته و نرخ رستوران دارا غذای آماده و آشپزخانه ها نیز ابلاغ شده و در واحدهای صنفی در معرض دید مشتریان نصب شده است همچنین نرخ خدمات دوربین های مدار بسته، خدمات الکترونیک، عکاسی، تایپ و تکثیر و تعمیرکاران خودرو سنگین و سبک به این اداره واصل شده و در حال بررسی و ارجاع به کمیسیون نظارت می باشد و تا پایان ماه قیمت نهایی آن مصوب خواهد شد.

واحد صنفی، متخلف بدون نرخنامه به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند

,
,
, واحد صنفی، متخلف بدون نرخنامه به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند,

وی در خصوص واحدهای صنفی که هنوز اقدام به درخواست نرخ و ارسال آنالیز به اتحادیه و اتاق اصناف نکرده اند، با توصیه به آنها اذعان داشت: این واحدها ی صنفی هر چه سریعتر نسبت به آنالیز و درخواست نرخنامه مصوب اقدام نمایند، در غیر این صورت بازرسان این اداره و سایر دستگاه ها در صورت بازدید از واحد صنفی واحد متخلف بدون نرخنامه را به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.

تخلف برای واحدهای صنفی که اصرار به تخلف و تکرار آن دارند، دارای هزینه سنگین و غیر قابل جبران است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار ادامه داد: با توجه به افزایش مبلغ جریمه های تعزیراتی در ماه گذشته مطمئناً تخلف برای واحدهای صنفی که اصرار به تخلف و تکرار آن دارند مرقوم به صرفه نبوده و هزینه تخلفات سنگین و غیر قابل جبران خواهد بود از این رو به همه واحدهای صنفی با انصاف و مومن شهرستان رشتخوار توصیه می شود در اجرای قوانین نظام صنفی و رعایت درصدهای سود ابلاغی، نصب اتیکت، صدور فاکتور و نصب نرخنامه در معرض دید مشتری کوشا باشد.

,
,
, تخلف برای واحدهای صنفی که اصرار به تخلف و تکرار آن دارند، دارای هزینه سنگین و غیر قابل جبران است,
,
,

پور عباس در مورد افزایش بی رویه قیمت برخی از کالاها با اشاره به اینکه قیمت مصرف کننده روی این کالاها درج شده است، تصریح کرد: افزایش برخی از کالاها به دلیل آزادسازی ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که مختص پنج قلم کالایی که اعلام شد بود، سایر اقلام که در این یک ماه اخیر افزایش داشته است بدون مصوبه و غیرقانونی بوده است، که دولت در راستای برخورد با این واحدهای تولیدی تا ۱۵ تیر ماه فرصت داده که قیمت ها را به قبل از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه برگردانند و این روند از طریق سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت از طریق ادارات صمت شهرستانها و مراکز استانها در حال پیگیری و نظارت است، که در حوزه شهرستان رشتخوار ما واحد تولیدی نداریم و شهرستان رشتخوار اکثراً مصرفگرا هستند و باید منتظر نظارت از مراکز استانها و شهرستانها برای تغییر قیمت ها و نصب درج قیمت مصرف کننده جدید باشیم.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه