اخبار داغ

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

"ترک تحصیل" از عوامل مهم در افزایش آسیب‌های اجتماعی است/ پیگیر وضعیت بازماندگان از تحصیل هستیم

"ترک تحصیل" از عوامل مهم در افزایش آسیب‌های اجتماعی است/ پیگیر وضعیت بازماندگان از تحصیل هستیم
قهرمانی با اشاره به اینکه ترک تحصیل و اشتغال به مشاغل کاذب یکی از مهمترین عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است، تأکید کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و بازگشت آن‌ها به مدرسه از مهمترین خواسته‌های دستگاه قضایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه هیأتی متشکل از اعضای شورای معاونین این اداره کل، ضمن حضور در دفتر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با مجتبی قهرمانی دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار اظهار داشت: حوزه فعالیت دستگاه قضایی با آموزش و پرورش ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ دارد و هر چه در عرصه تعلیم و تربیت موفق باشیم، آسیب های اجتماعی و جرایم کمتری خواهیم داشت.

,

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: به هر میزان آموزش و پرورش در اهداف خود موفق باشد، دستگاه قضایی هم از مزایای آن بهره‌مند می شود.

,

وی با اشاره به وظیفه آموزش و پرورش در خصوص روشنگری پیرامون عواقب و خسارات ناشی از وقوع تخلفات و جرایم برای دانش آموزان و خانواده های آنها، آمادگی دستگاه قضایی استان را در خصوص گسترش سطح همکاری ها در حوزه مسائل پیشگیرانه اعلام کرد.

,

قهرمانی با اشاره به تفاهم نامه های فی مابین آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بر ضرورت پیگیری برنامه های مدون به صورت عملیاتی تأکید کرد.

,

این مقام قضایی همچنین بیان داشت: به منظور استفاده از خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس، تدابیری اتخاذ شده است که آموزش و پرورش نیز به عنوان نهاد پذیرنده از برخی خدمات مرتبط با حوزه فعالیت خود بهره‌مند شود.

,

وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع بازماندگان از تحصیل در استان، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع شناسایی و هدایت تحصیلی این افراد برای بازگشت به مدرسه باید به صورت جدی از سوی آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار گیرد.

,

قهرمانی با بیان اینکه ترک تحصیل و اشتغال به مشاغل کاذب چون قاچاق سوخت و قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است، تأکید کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و بازگشت آن‌ها به مدرسه از مهمترین خواسته‌های دستگاه قضایی است.

,

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به ورود دستگاه قضایی استان به موضوع عمل به مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ، یکی از شاخصه‌های مسئولیت اجتماعی را موضوع آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: صنایع و بنگاه های اقتصادی مستقر در استان می توانند در حوزه تجهیز اماکن آموزشی به امکانات مورد نیاز دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

,

گفتنی است؛ محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری استان، طی سخنانی، گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش استان ارائه کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه