اخبار داغ

با دستور استاندار خراسان شمالی؛

فعالیت های ۶ شهرستان استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد

فعالیت های ۶ شهرستان استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد
با دستور استاندار خراسان شمالی و بر اساس تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان فعالیتهای همه بخشهای شهرستان های بجنورد ، گرمه ، جاجرم فاروج ، شیروان و مانه و سملقان در شیفت عصر امروز سیزدهم تیر ماه و فردا چهاردهم تیر ماه تعطیل شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، جواد نظری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان این خبر اظهارکرد : به دلیل وجود شاخص آلایندگی بالای هوا، تمام فعالیت بخش های خصوصی ، دولتی ، مراکز فرهنگی ، ورزشی ، اصناف و بازاریان ، بانک ها در شیفت عصر امروز و فردا در شهرستان های بجنورد ،  گرمه ، جاجرم  فاروج ، شیروان و مانه و سملقان تعطیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,


صبح امروز شاخص آلودگی هوای بجنورد ۵۰۰ اعلام شد و با بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در استان از نیمه های شب گذشته تا صبح امروز، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

,
,

در این جلسه داده های هواشناسی و آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه عدد شاخص طی ساعاتی در حداکثر میزان خود قرار داشت تصمیم به تعطیلی شهرستان های استان طی امروز و فردا گرفته شد.

,

بر اساس تقسیم‌بندی شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوای بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

,

در حال حاضر شاخص سنجش کیفیت هوا، عدد ۵۰۰ را نشان می دهد که حداکثر عددی است که می تواند در وضعیت خطرناک وجود داشته باشد.

به گزارش عصر اترک، بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست خراسان شمالی ۲۲ روز پاک در این استان طی فصل بهار امسال وجود داشته است.

در آلودگی هوای استان عوامل محلی و خارج استانی تاثیر گذار هستند که عوامل غیر محلی شامل ورود توده های گرد و غبار از خارج کشور است.

,
,
,
,
,

عوامل محلی که در این استان موجب کاهش کیفیت هوا می شود شامل زمین های کشاورزی بایر، خشکسالی و کاهش بارندگی و فعالیت سنگ شکن ها در حواشی شهرها است.

انتهای پیام/گ

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه