اخبار داغ

امام جمعه کاشمر:

عده‌ای در داخل به دنبال تطهیر کردن آمریکا هستند/ مبارزه با ظلم هزینه دارد

عده‌ای در داخل به دنبال تطهیر کردن آمریکا هستند/ مبارزه با ظلم هزینه دارد
حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه ایران ۱۷ هزار شهید ترور دارد که در تمام این ترورها ردپای آمریکا وجود دارد ولی عده ای به دنبال تطهیر کردن آمریکا هستند، گفت: مقابله کردن با ظلم مطمئنا هزینه دارد و باید آماده پرداختن این هزینه باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌توس؛ حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر  صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان که در محل سالن همایش های فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اخلاق هرگز به معنای مخالفت با علم و کنار گذاشتن قانون نیست، اظهار داشت: توصیه اخلاقی نشان می دهد انسان علاوه بر عقل، علم هم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌توس,

وی با تاکید بر اینکه اخلاق علاوه بر اینکه زمینه اجرای قانون را فراهم می کند زمینه اجرای شیرین قوانین را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم از اخلاق به عنوان موتور محرک و پیش برنده بیان شده تا مسئول بتواند قانون را اجرا کند.

,

امام جمعه کاشمر همچنین ادامه داد: مسئولی که اخلاق بهتری داشته باشد مطمئنا همکاری مردم با او بیشتر است و در اجرای قانون هم موفق تر خواهد بود.

,

وی با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: مسئله حجاب یکی از مواردی است که مردم از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دفتر امام جمعه انتظار دارند ولی برخی از افراد طوری با این مسئله برخورد می کنند که حجاب به حاشیه برود.

,

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در خصوص دوچرخه سواری بانوان حاشیه های این حوزه بزرگ نمایی شد، اذعان کرد: اگر دوچرخه سواری یک ورزش است پس برای بانوان هم وجود دارد ولی باید با رعایت الزامات در یک فضای مخصوص به خود انجام شود تا کرامت بانوان رعایت شود.

,

وی با اشاره هفته حقوق بشر آمریکایی، عنوان کرد: اینکه خیلی راحت هواپیمای مسافربری ایران را زدند و به مسئول حمله لوح شجاعت می دهند نشان از حقوق بشر آمریکایی است.

,

امام جمعه کاشمر ادامه داد: ایران ۱۷ هزار شهید ترور دارد که در تمام این ترورها ردپای آمریکا وجود دارد ولی عده ای به دنبال تطهیر کردن آمریکا هستند، مقابله کردن با ظلم مطمئنا هزینه دارد و باید آماده پرداختن این هزینه باشیم.

,

امر به معروف و نهی از منکر تحت نظر قوانین مورد حمایت جدی دستگاه قضا است
طالعی، دادستان کاشمر در این نشست اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در کلام خدا و قرآن کریم و روایات ائمه معصومین و فقه شیعه به عنوان یکی از فرایض مهم مورد تاکید قرار گرفته است.

, امر به معروف و نهی از منکر تحت نظر قوانین مورد حمایت جدی دستگاه قضا است,
,

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: در شرع مقدس بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده در موارد متعدد در قانون اساسی هم بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

,

دادستان کاشمر با تاکید بر اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از قوانین است، تصریح کرد: تذکر لسانی وظیفه آحاد مردم و دولت است ولی مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه دولت است.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مواردی مثل ضرب و جرح وارد شود، اذعان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر امر به معروف و نهی از منکر موانع ایجاد کنند اگر این موانع جرم باشد مطمئنا با شدت بیشتری دنبال می شود.

,

طالعی با بیان اینکه جایگاه نهاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کجا قرار گرفته است، عنوان کرد: امروزه احساس می شود بی تفاوتی ها نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بیش از اندازه شده و حتی در برخی از موارد برخی از گناهان تبدیل به ارزش شده اند.

,

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در آنجایی که تحت نظر قوانین شرعی و اساسی باشد مورد حمایت جدی دستگاه قضا است، تشریح کرد: دستگاه قضایی شهرستان اقدامات فراوان و گسترده ای در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام داده است و مطمئنا بر حمایت جدی از امر به معروف و نهی از منکر ادامه خواهد داد.

,

نباید جای معروف و منکر در نگاه ما تغییر کند
امیر دائی صراف، فرماندار کاشمر در این نشست بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم مطمئنا جای معروف و منکر در نگاه ما هم تغییر خواهد کرد.

, نباید جای معروف و منکر در نگاه ما تغییر کند ,
,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر ساده زبانی را از معجزات بزرگ اسلام می دانم چون از عادی شدن گناه جلوگیری می کند، عنوان کرد: عادی شدن، علنی شدن و کوچک شدن گناه مطمئنا خطرساز است و اگر در جامعه ای عدم امر به معروف عادی شد مطمئنا آن جامعه به سمت اسیب های بیشتر حرکت می کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه