اخبار داغ

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست البرز:

کانون‌های گرد و غبار محلی شاخص آلایندگی البرز را به ۵۰۰ رساند/ بحران ۳ گانه خشکسالی، قطع‌شدن حق‌آبه‌ها و چرای شتر

کانون‌های گرد و غبار محلی شاخص آلایندگی البرز را به ۵۰۰ رساند/ بحران ۳ گانه خشکسالی، قطع‌شدن حق‌آبه‌ها و چرای شتر
حمیدرضا لشگری گفت: بر اساس اعلام هواشناسی کانون های گرد و غباری که از ۲ روز گذشته فعال شده اند محلی هستند و ارتباطی با خارج از کشور ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا لشگری معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: بر اساس اعلام هواشناسی کانون های گرد و غباری که از ۲ روز گذشته فعال شده اند محلی هستند و ارتباطی با خارج از کشور ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
لشگری افزود: متاسفانه وضعیت کانون های داخلی گرد و غبار به اندازه ای بحرانی شده که می تواند شاخص آلایندگی را تا ۵۰۰ افزایش دهد، تالاب صالحیه از شرایط نامساعدی برخوردار بوده و پخش گرد و غبار از اراضی را شاهدیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه هوایی از جنوب نظرآباد تا اشتهارد و قزوین و جنوب ساوجبلاغ منشا گرد و غبار هستند و البرز را ۳ روز با چالش مواجه کردند، آلودگی هوای امروز خوزستان یک دهه گذشته با این شاخص ها آغاز شد.
,
 
,
لشگری تصریح کرد: بخش عمده ای از حق آبه کانون های زیرگرد غرب البرز توسط رودخانه های قزوین تامین می شود اما خشکسالی و قطع شدن حق آبه ها اصلی ترین موضوعاتی هستند که بحران کنونی را برای استان ما رقم زده اند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه چرای شتر و دام بیش از ظرفیت پس از ۲ عامل مذکور چالش اصلی البرز است، گفت: متاسفانه روز گذشته ۴۰۰ نفر شتر در حاشیه تالاب صالحیه حضور داشتند، معادن هم در اولویت های پائین تر قرار گرفته اند.
,
 
,
لشگری افزود: وزارت نیرو، آب منطقه ای البرز و تهران باید پای کار باشند اما خروجی ندیده ایم، اراضی و آب به شترها تخصیص داده شده و در انتظار جمع آوری آنها هستیم، نتیجه اعمال دیگر دستگاه ها در محیط زیست بازخورد دارد.
,
 
,
وی اظهارداشت: در ۲ سال اخیر حق آبه تالاب صالحیه تعیین و به وزارت نیرو اعلام شده اما تامین آن با وزارت نیرو است، کانون ریزگرد اشتهارد و تالاب صالحیه یک شبه ایجاد نشده و احداث زهکش تالاب مربوط به ۱۳ سال پیش است.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه