اخبار داغ

رئیس هیأت ورزش روستایی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

جشن خرمن در کرمانشاه؛ با اجرای مسابقات بازی‌های بومی محلی

جشن خرمن در کرمانشاه؛ با اجرای مسابقات بازی‌های بومی محلی
زهرا کشتمند گفت: به شکرانه برداشت محصول گندم جشن خرمن در دو بخش کوزران و ماهیدشت برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا کشتمند در گفتگو با مرصادنیوز، اظهار داشت: امسال در فصل تابستان به شکرانه برداشت محصول گندم جشن خرمن در دو بخش کوزران و ماهیدشت برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش روستایی استان کرمانشاه گفت: مردم این مناطق از دیرباز علاقمند به ورزش قوی ترین مردان و زوران کوردی بوده اند و در گذشته هم در زمان جمع آوری محصولات کشاورزی جشنی برپا می کردند.

وی افزود: این برنامه با مشارکت و همکاری جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و فدراسیون ورزش روستایی برگزار خواهد شد.

کشتمند گفت: طبق برنامه ریزی ها، جشن خرمن در بخش کوزران در روز چهارشنبه - 15 تیر- در روستای گردشگری چقاخزان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این جشن اجرای بازی های بومی محلی و نمایش آداب و رسوم منطقه را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بخش های در نظر گرفته شده برای این مراسم برگزاری رقابت‌های قوی‌ترین مردان و زوران کوردی است.

رئیس هیات ورزش روستایی ادامه داد: این رقابت‌ها در دو رشته قوی‌ترین مردان و زوران کوردی، در دو وزن منفی 90 و مثبت 90 کیلوگرم برگزار می‌شود.

وی گفت: تاکنون بیش از 30 نفر برای این مسابقات ثبت نام کرده اند که در پایان مسابقه به نفرات اول تا سوم هر وزن در هر دو رشته جوایزی اهداء می شود.

این مسئول به دیگر بخش های در نظر گرفته شده برای این مراسم اشاره کرد و تصریح کرد: در کنار این برنامه بانوان توانمند روستایی پخت انوع آش ها، نان ها و شیرینی های محلی را نیز خواهند داشت.

وی همچنین گفت: در نظر داریم دومین جشن را در بخش ماهیدشت بخش برگزار کنیم که با توجه به علاقمندی مردم این منطقه به سوارکاری، مسابقات اسب سواری برگزار خواهد شد.  

رئیس هیات ورزش روستایی خاطرنشان کرد: عموم مردم می توانند در این جشن شکرانه خرمن شرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه