اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان اعلام کرد؛

وصول ۵۰ درصد از درآمد مالیاتی خراسان شمالی از جیب آلومینا و پتروشیمی/ کسب درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی؛ در دست راستی آزمایی

وصول ۵۰ درصد از درآمد مالیاتی خراسان شمالی از جیب آلومینا و پتروشیمی/ کسب درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی؛ در دست راستی آزمایی
یوسف یعقوبی نژاد گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، ۵۰ درصد از درآمد مالیاتی استان از شرکت های آلومینای جاجرم و پتروشیمی خراسان وصول شدند و سهم درآمد مالیاتی از صاحبان مشاغل در استان نیز به ۳۶ میلیارد تومان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف یعقوبی نژاد، مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی، طی 12 ماهه سال 1399، مبلغ 492 میلیارد تومان درآمد مالیاتی از 22 ردیف درآمد مالیاتی تعریف شده از جمله از عملکرد مشاغل، مستغلات، ارث، ارزش افزوده، اشخاص حقوقی و ... وصول شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

یعقئوبی نژاد گفت: طی 12 ماهه سال 1399، مبلغ 20 میلیارد تومان از درآمد مالیاتی وصول شده در استان از محل عملکرد مشاغل ( نظام پزشکی، نظام های مهندسی، پیمانکاران و اصناف) بوده است.

,

وی در ادامه درباره وصول درآمد مالیاتی در استان طی 12 ماهه سال 1400 نیز بیان کرد: طی سال 1400، مبلغ یک هزار و 27 میلیارد تومان درآمد مالیاتی از 22 ردیف درآمد مالیاتی از جمله عملکرد مشاغل، مستغلات، ارث، ارزش افزوده، اشخاص حقوقی و ... دریافت شد.

,

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این درآمد مالیاتی وصول شده حتی شامل دریافت جرایم مالیاتی نیز بوده است.


رشد 109 درصدی وصول مالیات در سال 1400

,
,
,
, رشد 109 درصدی وصول مالیات در سال 1400, رشد 109 درصدی وصول مالیات در سال 1400,

وی تصریح کرد: به طور کلی، میزان درآمد مالیاتی وصول شده استان طی 12 ماهه سال 1400 در مقایسه با میزان درآمد مالیاتی وصول شده طی 12 ماهه سال 99، 109 درصد رشد داشت.

,

یعقوبی نژاد در ادامه به ترکیب درآمد مالیاتی وصول شده در استان طی سال 1400 اشاره و عنوان کرد: 34 درصد از درآمد مالیاتی وصول شده شامل مالیات اشخاص حقوقی ( شرکت ها)، 21 درصد از درآمد مالیاتی وصول شده شامل مالیات بر حقوق، 36 درصد از درآمد مالیاتی وصول شده شامل مالیات بر ارزش افزوده همچنین هفت درصد دیگر از درآمد مالیاتی وصول شده شامل ردیف های مشاغل، ارث و ... بوده اند.

,

وی در ادامه اعلام کرد: حدود 50 درصد از کل درآمد مالیاتی وصول شده طی سال 1400 در استان از دو شرکت صنعتی آلومینای جاجرم و پتروشیمی خراسان بوده است.


 50 درصد مودیان مالیاتی مشاغل استان معاف از مالیات هستند

,
,
,
,  50 درصد مودیان مالیاتی مشاغل استان معاف از مالیات هستند,  50 درصد مودیان مالیاتی مشاغل استان معاف از مالیات هستند,

در عین حال، این مسئول بیان کرد: 50 درصد از مودیان مالیاتی ردیف مشاغل استان معاف از مالیات هستند و 40 درصد دیگر از آنها زیر یک میلیون تومان مالیات می پردازند و فقط 10 درصد دیگر از آنها بیش از یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

,

وی افزود: مودیان مالیاتی ردیف مشاغل استان طی 12 ماهه سال 1400، 36 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

,

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، بر اساس مصوبه مجلس تا پنج درصد از نرخ مالیات صاحبان مشاغل آسیب دیده اقتصادی از این بیماری کاهش یافت.

,

افزون بر این، وی گفت: طی 12 ماهه سال 1400 از محل انجام صادرات و واردات کالا در گمرک خراسان شمالی نیز حدود سه میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان وصول شد.

,

در عین حال، یعقوبی نژاد بیان کرد: طی سال 1400، شش میلیارد و 800 میلیون تومان نیز استرداد ارزش افزوده به بازرگانان بابت صادرات کالا انجام شد.

,

وی همچنین به وصول 161 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده طی سال 1400 و 108 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده از مودیان مشمول در استان نیز اشاره کرد و گفت: این عوارض وصول شده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری برای امور مناطق شهری، روستایی و عشایری استان واریز شدند.

,

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مشاغل عملکرد سال 1400 نیز اظهار کرد: برای تسلیم این اظهارنامه های مالیاتی تا 15 تیر ماه 1401 مهلت تعیین شده است.

,

وی افزود: تا هشت تیر ماه جاری 31 هزار و 576 اظهار نامه مالیات مشاغل ( نظام پزشکی، نظام های مهندسی، پیمانکاران، اصناف) به امور مالیاتی استان تسلیم شده اند که در مقایسه با تعداد اظهارنامه های مالیاتی تسلیم شده در خردادماه سال گذشته تا هفت درصد رشد داشته است.

,

یعقوبی نژاد خاطرنشان کرد: از 31 هزار و 576 اظهارنامه مالیاتی تسلیم شده تا هشت تیرماه جاری، تعداد 22 هزار و 964 اظهار نامه از آنها در قالب فرم تبصره ماده 100 که مالیات مقطوع را انتخاب کرده اند، بوده و هشت هزار و 612 اظهار نامه دیگر نیز اظهار نامه مالیاتی بوده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: مودیان مشمول پرداخت نظام مالیات ارزش افزوده نیز در زمینه تسلیم اظهار نامه فصل بهار سال 1401 خود تا 15 تیر ماه جاری مهلت دارند.

,

این مسئول گفت: از دو هزار و 800 مودی مشمول پرداخت نظام مالیات ارزش افزوده، تا به کنون 400 مودی اظهارنامه ارزش افزوده فصل بهار 1401 خود را تسلیم کرده اند.

,

وی یادآور شد: اشخاص حقوقی و صاحبان مستغلات نیز تا پایان تیر ماه جاری بابت تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود مهلت دارند.


 یک هزار و 509 خانه خالی شناسایی شده در استان

,
,
,
,  یک هزار و 509 خانه خالی شناسایی شده در استان,  یک هزار و 509 خانه خالی شناسایی شده در استان,

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی درباره دریافت مالیات از خانه های خالی در استان نیز اعلام کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان فهرست یک هزار و 509 خانه خالی شناسایی شده در استان را ارائه داده است که در حال حاضر راستی آزمایی آنها در دست انجام است.

,

وی افزود: درصورتیکه خالی بودن این خانه ها تایید شوند مالیات وصولی از آنها در سال جاری شش میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد بود.

,

یعقوبی نژاد در خاتمه با اعلام اینکه در استان گروه مالیاتی ویژه در زمینه شناسایی و پیگیری فرارهای مالیاتی و تخلفات مالیاتی تشکیل شده  است، عنوان کرد: تمامی شهروندان در صورت مشاهده تخلفات مالیاتی می توانند گزارش های خود را در وبگاه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت کنند تا این گزارشات توسط این گروه های تشکیل شده در استان ها پیگیری شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه