اخبار داغ

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد؛

غفلت در برابر دشمن شکست‌های جبران‌ناپذیر در پی دارد/ امنیت امروز کشور زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه است

غفلت در برابر دشمن شکست‌های جبران‌ناپذیر در پی دارد/ امنیت امروز کشور زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه است
سرلشکر باقری با بیان اینکه برای امنیت امروز کشور، عزیزان بسیاری جان خود را فدا کرده‌اندگفت: ما امروز در منطقه‌ای ناآرام، در امنیت کامل به سر می‌بریم و این امنیت زمینه‌ساز فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت و توسعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش "پرچمداران دین و اندیشه" که امروز برگزار شد، گفت: استان کردستان ۵۴ شهید روحانی را در راه دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و قطعا روحانیون حاضر در مجلس و دیگر روحانیون نیز منتظر چنین مسیر نورانی ای هستند که نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه و سنی و کرد و فارس برای حفظ دین مبین اسلام و میهن اسلامی ما و عزت و سربلندی ایران اسلامی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی افزود: این جلسه ارزشمند نمونه روشنی از همراهی و هم افزایی همه اقشار از هر مکتبی در این سرزمین اسلامی است.

,

سرلشکر باقری گفت: ملت بزرگ ایران بعد از سال ها تحمل ظلم با رهبری حضرت امام مردانه به میدان آمد و استقلال و آزادی واقعی خود را باز پس گرفت اما دشمنان این مردم این آزادی را تاب نیاوردند و بر ملت ایران تاختند و مشکلات عظیمی را برای مردم رقم زدند.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور بیان کرد: دشمنان ما در طول ۴ دهه با روش های مختلف و با توطئه و تحریم تلاش کردند تا وحدت مردم را تبدیل به دشمنی و تفرقه کنند و استثمار و چپاول خود را ادامه دهند اما مردم عزیز کردستان و روحانیت عزیز این استان و مهاجرینی که از نقاط مختلف کشور به این استان آمده بودند توانستد امنیت پایدار را در این منطقه رقم بزنند.

,

وی افزود: امروز به عینه دیدیم و بارها شنیده بودیم که چگونه بر روی هر تخته سنگی و بر هر سنگر و هر موضعی چگونه عزیزان ما از شیعه و سنی جان خود را در دست گرفتند و این سرزمین را حفظ کردند.

,

سرلشکر باقری ادامه داد: در دهه ۸۰ گروه های دیگری به دنبال از بین بردن امنیت ملت بودند که مجددا نتوانستند در برابر ایران اسلامی بایستند و امروز امنیتی که در کردستان داریم یک امنیت پایدار مثال زدنی است که شاخص های آن در بسیاری نقاط کشور بالاتر است.

,

وی عنوان کرد: در دهه ۷۰ در پی توطئه ها و ترورها و درگیری های متعدد قوای اسلام با تهاجم به مرکزیت ضد انقلاب در کشور همسایه آنان را سرکوب کرد و تعهد دادند که دیگر اقدامی علیه ما نداشته باشند.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عزیزان بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند تا امنیت امروز رقم خورده است و امروز ما در میانه آتش در منطقه‌ای ناآرام، در امنیت کامل به سر می بریم که زمینه‌ساز هرگونه فعالیت اقتصادی و پیشرفت و توسعه است که نیروهای مسلح با همکاری مردم آن را رقم زده اند. 

,

وی تأکید کرد: هر لحظه غفلت در برابر دشمنی که همواره به دنبال توطئه است، منجر به شکست های جبران ناپذیری خواهد شد. 

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این در شرایطی است که استان کردستان شرایط خاصی دارد چرا که استان کردستان دارای مرز مشترک با منطقه ای است که دولت مرکزی عراق بر آن حاکمیت ندارد و حاکمان اقلیم نیز توجهی به امنیت آن ندارند. در نتیجه آن شاهد بودیم که در ماه های گذشته مورد حمله قرار گرفتند و دیدیم که این سرزمین محل استقرار گروهک های مسلحی شده که مرکز آموزشی دارند و جاسوس تربیت می کنند و به کشور ما اعزام می کنند که مرزهای کردستان با کشور همسایه بایستد آورده اقتصادی چشمگیری برای ما داشته باشد اما وضعیت حاصل شده در آنجا چنین مشکلاتی را رقم زده است و تلاش امروز از بین بردن آن نابسامانی های امنیتی است.

,

سرلشکر باقری اظهار داشت: امروز ما امیدواریم دولتمردان عزیزی که به دنبال توسعه کشور هستند بتوانند از این امنیت ایجاد شده بهره بگیرند و زمینه توسعه بیش از پیش استان را رقم بزنند. 

,

وی افزود: علاقه رهبر انقلاب به مردم استان کردستان مثال زدنی است و تعابیری که ایشان برای مردم استان کردستان و برای این سرزمین به کار برده اند، بی نظیر بوده است. امروز افتخار می‌کنیم که هزاران نفر از رزمندگان و جوانان عزیز این استان اسلحه در دست و دوش به دوش پاسداران و عزیزان ارتش و نیروی انتظامی امنیت پایدار منطقه را رقم زده اند.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بدین ترتیب عشایر عزیز ما و اقشار مختلف مردم خود امنیت را بر عهده گرفته اند. سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال ۸۸ را باید به عنوان نقطه عطفی در استان بشناسیم. جوانان عزیز ما باید بدانند که امنیت امروز به آسانی به دست نیامده است و باید قدر این امنیت امروز را دانست و باید از این دستاورد بزرگ حفظ و حراست شود.

,

سرلشکر باقری گفت: کردستان عزیز دارای نعمت‌های الهی و خداداد بسیاری است که چه منابع خدادادی و چه موقعیت جغرافیایی آن در غرب کشور بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و برخی ناکارامدی‌ها که نتیجه دولت‌های گذشته است، بتوانند با قدرت در دولت جدید و با وجود جوانان نخبه و توانمند کردستان، زمینه توسعه و پیشرفت بیش از پیش استان کردستان را رقم بزنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه