اخبار داغ

برخی ها حاضری خور هستند و موفقیت های دیگران را به سینه چسبانده اند

واعظ آشتیانی: به سمت تولید دانش نرفته ایم و محتاج هستیم/ قبیله ای، باندی و با یک دست کت و شلوار رای می دهند

واعظ آشتیانی: به سمت تولید دانش نرفته ایم و محتاج هستیم/ قبیله ای، باندی و با یک دست کت و شلوار رای می دهند
مدیرعامل سابق استقلال گفت: اهمیت تحول‌خواهی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، بر داشتن شاخص انتخاب توسط اعضای این مجمع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیررضا واعظی آشتیانی به ابعاد اهمیت انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال اشاره و پیشنهاداتی را ارائه داد و اظهار داشت: ما افراد توانمند کم نداریم که حتی از مدیران خارجی هم قوی تر هستند و این را با جسارت عرض می کنم. مهم چگونه انتخاب کردن است. یک وقت است که یک رئیس مافوق انتخاب می کند و یک زمان است که یک جمع انتخاب می کند. اگر آن جمع درست انتخاب کند، خب مطمئناً اتفاقات خوبی رقم می خورد. اگر آن جمع به درستی انتخاب نکند، باید چالش های پیش رویش را هم تحمل کرد. از جمله همین اتفاقاتی که اخیراً با آن روبرو بودیم. فرمایش دیگری بود، مبنی بر اینکه، فردی باشد که قدرتمند و توانا باشد، حرف کاملا درست و منطقی است که من باورم بر این است که شاخصه های یک مدیر کارآمد، انگیزه، خودکفایی، اراده، صبوری، صداقت، ارتباطات خوب، خوشبینی و داشتن یک استراتژی تبیین شده، اعتماد به نفس، معتمد، باور به تغییر پذیری و تحول‌گرایی می تواند باشد. به اعتقاد من تحول، سرشاخه هر گونه تحول توسعه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

واعظ آشتیانی بیان کرد: اگر بخواهیم تحول ایجاد کنیم، یک سری شاخصه ها را باید داشته باشیم و یکسری فرآیندها را طی کنیم. ما نمی توانیم بدون آموزش و تولید دانش، پیشرفتی را داشته باشیم. ما بلد نیستیم پوست اندازی های مدیریتی کنیم علتش هم این است که دانش لازم را در این عرصه نداریم و به سمت تولید دانش هم نرفته ایم و امروز محتاج هستیم. مربیانی که از اوایل دهه ۸۰ تا به امروز مربی بودند، از اینها کدام تولید دانش را دیده ایم که انجام داده باشند؟ این قضاوت را داشته باشند که بتوانند سرمربی تیم ملی باشند و ما به دنبال یک مربی دست چندم خارجی نرویم که هدایت تیم ملی فوتبالمان را برعهده داشته باشد.

,

وی اضافه کرد: در سایر حوزه های ورزش هم این داستان متاسفانه به صورت معیوب در حال ادامه یافتن است. اگر این چرخه معیوب ادامه پیدا کند، معلوم نیست سرانجامش به کجا ختم خواهد شد.

,

این مدیر ورزشی اظهار کرد: این عرض من یک مقدار برای برخی ها خوشایند نباشد آن هم اینکه، آیا ما باید بخریم یا بسازیم؟ تکلیف خودمان را مشخص کنیم. یعنی ما بخریم، منظورم این است که باید بازیکن و مربی خارجی بخریم؟ یا اینکه خودمان بسازیم. کدامش؟ تکلیف چیست؟ آیا هر دوست؟ آیا تک تک است؟ ما هنوز تکلیف این قضیه را مشخص نکرده ایم. نکته مهم تر اینکه، اگر احیانا یک وقتی هم شاهد بوده ایم در بعضی از حوزه ها، ما علم را داشته ایم، ولی علم بدون تفکر به درد نمی خورد. علم باید همراه با تفکر باشد. اگر تفکر پشت علم و تولید دانش باشد، ما می توانیم این ادعا را کنیم که در حوزه های مختلف می توانیم موفق باشیم. هر جایی که ما پیشرفت کردیم، علم همراه با تفکر داشته ایم. هر جا که ایستاده ایم و تکان نخورده ایم، نشان داده ایم که علم بدون تفکر داشته ایم.

,

واعظ آشتیانی در جواب این سوال که با تمامی نقاط ضعف موجود، در حال حاضر افرادی را داریم که بتوانند فوتبال را از این وضعیت نجات دهند؟ گفت: ما نباید احساسی و هیجانی به موضوع نگاه کنیم. اینکه اگر بنده یک دوره ای موفق بودم و دلالت بر این باشد که بنده مدیر توانمندی هستم، خیر. این را قبول ندارم. باید موفقیت تداوم داشته باشد. حالا یک وقت بوده است که مثلا من در سازمان یا تشکیلاتی، حاضری خوری کرده ام. موفقیت های دیگران را به سینه خودم چسبانده ام و حالا برخی از افراد در جامعه فکر می کنند که این موفقیت ها برای من بوده است. ما باید به این مسائل با دید انصاف و منطقی نگاه کنیم. اینگونه نباشد که هیجانی قضاوت کنیم. ولی همان طور که ابتدای عرایضم عرض کردم، یا ما انتخاب را به اختیار یک رئیس مافوق می گذاریم که انتخاب کند، یک وقت هم هست که یک جمعی انتخاب خواهد کرد. آیا این جمع، به برنامه ها رای می دهد؟ آیا به سوابق و موفقیت های مستمر آن فرد رای خواهد داد؟ یا اینکه می خواهد قبیله و باند و با یک دست کت و شلوار، مباحث متفاوت و اینها می خواهد رای بدهد؟ کدام است؟ اول باید تکلیف خودمان را روشن کنیم. اصلا فرض بگیریم که افراد شاخص را آوردیم و ثبت نام هم گفتیم بکنند. آیا با کدام شاخص این مجمع به آن فرد می خواهد رای بدهد؟ ایا با رفتارهای لمپنیسم و پوپولیستی می خواهیم انتخاب کنیم یا به دنبال تحول، همان طور که عرض کردم هستیم؟ دنبال کدامشان هستیم؟ این بستگی به مجمع دارد. آن وقت پیشنهاد و توصیه من به مجمع این است که هر یک از اعضا فارغ از مباحث باندی، برای خودشان یک شاخصی را انتخاب کنند.

,

وی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، ادامه داد: وقتی می گوییم فوتبال، یعنی موفقیت کشور در حوزه فوتبال. بحث، بحث کشور است. بحث مملکت است. بحث پرچم است. بحث این است که ما می خواهیم، افتخار داشته باشیم. نه اینکه در خاورمیانه امروز، ما فوتبال ما و نوع مدیریت در این حوزه را با یک نگاه دیگری به آن بپردازند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه