اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان:

باید مزایای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی برای صنعتگران تشریح شود/ معافیت از پرداخت هزینه‌های گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی

باید مزایای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی برای صنعتگران تشریح شود/ معافیت از پرداخت هزینه‌های گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی
محمدرضا باقری گفت: واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، از پرداخت هزینه های متعارف گمرکی معاف هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی استان سمنان در گفتگو با مرآت، ضمن تشریح ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی سمنان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی سمنان مساحتی در حدود هزار هکتار اراضی در اختیار دارد و در فاصله ۱۰ کیلومتری از شرق شهر سمنان احداث شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با اشاره به مزیت منطقه ویژه اقتصادی نسبت به شهرک صنعتی، عنوان کرد: فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه در محیطی محصور که گمرک نیز در آن محدوده حاضر است؛ انجام می شود و صادرات و واردات کالا مستقیماً از طریق گمرک حاضر در منطقه انجام می شود.

,

باقری در ادامه گفت: واحد های صنعتی که در منطقه ویژه حضور داشته باشند، می توانند بسیار سهل تر از سایر واحد های صنعتی استان به صدور کالا و یا ورود مواد اولیه مورد نیاز خود اقدام کنند. . همچنین این واحدهای صنعتی از پرداخت هزینه های متعارف گمرکی معاف هستند.

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به فراهم آمدن الزامات قانونی جهت استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی، بیان کرد: صرفاً با تشکیل منطقه ویژه اقتصادی و کد گمرکی بهره برداری کامل از منطقه ویژه صورت نخواهد گرفت و این مسئله منوط به استقرار و فعالیت تولیدی واحد های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی است.

,

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با واحدهای صنعتی، ابراز کرد: تاکنون واحدهای صنعتی با فعالیت هایی نظیر طراحی و تولید لوله های فلزی، احداث نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی، طرح تولید اسکوتر و موتور برقی و همچنین طراحی و تولید انواع تلویزیون و کنسول بازی تا امروز جهت فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی سمنان اقدام به عقد قرارداد کرده اند.

,

باقری با اشاره به این که استان سمنان دارای دو منطقه ویژه اقتصادی دارای کد گمرکی است، افزود: هر چه متقاضی فعالیت صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بیشتر باشد و واحد ها سریعتر مرحله ساخت واحد صنعتی در منطقه را به پایان برسانند، در مدت زمان کوتاهتری شاهد حصول رونق اقتصادی و کارکرد اقتصاد محور منطقه ویژه اقتصادی در دو منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و سمنان خواهیم بود.

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان این که واحدهای مستقر در منطقه ویژه می توانند بدون نیاز به کد گمرکی دستگاه های مورد نیازشان را وارد و در منطقه از آن ها بهره برداری کنند؛ خاطر نشان کرد: باید مزایای استقرار واحد صنعتی در منطقه ویژه برای صنعتگران تشریح داده شده و اقدام به بازاریابی شود تا صنعتگران جهت مشارکت و حضور در منطقه ویژه اقتصادی تشویق شوند.

,

باقری در پایان اظهار کرد: به نظر می رسد با توجه به رویکرد صنعتی شهرستان سمنان و فعال بودن شهرک صنعتی سمنان، شاهد استقبال خوبی از منطقه ویژه اقتصادی سمنان توسط واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرستان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه