اخبار داغ

مشکل همیشگی مردم جنوب سیستان و بلوچستان در فصل گرما؛

سرباز؛ ۲۵ سال در تب و تاب برق بی‌کیفیت و ناپایدار می‌سوزد/ احداث پست فوق توزیع؛ راه حل اصلی معضل افت ولتاژ برق در منطقه کیشکور

سرباز؛ ۲۵ سال در تب و تاب برق بی‌کیفیت و ناپایدار می‌سوزد/ احداث پست فوق توزیع؛ راه حل اصلی معضل افت ولتاژ برق در منطقه کیشکور
شهرستان سرباز ۲۵ سال است که در تب و تاب برق بی کیفیت و معلق و ناپایدار می سوزد و در بخش کیشکور از توابع این شهرستان قطعی های برق طولانی با ولتاژ ۱۸۰ و نوسان بسیار زیاد در دمای بالای ۵۰ درجه امان مردم را بریده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، بی نظمی و ساعات طولانی قطعی پی در پی برق و افت ولتاژ مداوم جریان برق مردم مناطق روستایی شهرستان سرباز خصوصا روستای کیشکور را کلافه کرده است به طوری که این قطعی های مکرر و افت ولتاژ به طور متوالی در طول روز مشکلات بسیاری را برای مردم این مناطق به وجود آورده است.
 
مردم این منطقه به دلیل ضعف شبکه با مشکل قطعی برق طولانی مدت و یا دسترسی غیرقابل استفاده مواجه هستند.
 
استفاده غیرمجاز از شبکه برق از سوی مشترکین روستایی و مصرف بیش از حد و اندازه از جریان غیرمجاز برق می‌تواند به شبکه برق روستاها خسارات جبران‌ناپذیری وارد کند.
 
ضعف و افت ولتاژ یکی از معضلات همیشگی روستاهای سرباز است
 
یکی از شهروندان این روستا با اعلام اینکه ضعف ولتاژ باعث خرابی کولر، یخچال، تلویزیون و دیگر وسایل برقی مردم شده است، گفت: در شرایط سخت گرانی تهیه لوازم خانگی برای خانواده های روستایی امکان‌پذیر نیست.
 
وی با اعلام اینکه در بیشتر طول سال ما با افت فشار و در فصل تابستان با قطعی برق مواجه هستیم، افزود: با همه این مشکلات قبض‌ها برق براساس موعد مقرر در اختیار ما قرار می‌گیرد اما از خدمات مطلوب خبری نیست.
 
این شهروند با بیان اینکه در چند روز گذشته ما قطعی برق ۲۳ ساعته را تجربه کردیم تصریح کرد: برق از ساعت ۳ ظهر  قطع و ساعت ۲ ظهر روز بعد وصل شد و همین برق هم در نوسان و فاقد کیفیت بود.
 
وی ادامه داد: با هر باد و طوفان تیرهای برق سقوط می کند و خطوط اتصالی تک فاز هستند و افت ولتاژ برق امان مردم را بریده است.
 
برق جمعیت ۱۵ هزار نفری روستای کیشکور از یک خط ۲۰ کیلوولت با طول ۸۰ کیلومتر تامین می شود
 
بلوچ یکی دیگر از روستانشینان روستا کیشکور که سال های زیادی در این مناطق زندگی کرده است به خبرنگار ما گفت: در این بخش ۱۵ هزار نفر زندگی می کنند و برق یک بخش با ۵۰ پارچه روستا صرفا از یک خط ۲۰ کیلوولت با طول ۸۰ کیلومتر تامین می شود و از ناحیه همین خط ضعیف خسارات زیادی به مردم تاکنون وارد شده است.
 
وی تصریح کرد: هر گاه در آسمان لکه ابری ظاهر می شود برق بخش کیشکور قطع می شود و با یک باد۱۰ تیر برق سقوط می کند و هر روز این خط یا اتصالی دارد یا تک فاز و افت ولتاژ امان مردم را بریده است.
 
بلوچ گفت: در این میان فرسودگی شبکه نیز حوادث بیشتری را ایجاد کرده و شاهد خاموشی در مناطق تحت پوشش هستیم که نوسازی شبکه و مرمت و بازسازی می تواند به کاهش افت ولتاژ کمک بسیاری کند.
 
۲۵ سال ناپایداری و غیراستاندار بودن برق کیشکور امان مردم را بریده است
 
بلوچ ادامه داد: در طول این ۲۵ سال هیچ زمان برق کیشکور پایدار و استاندارد نبوده و تاکنون ده ها طرح و پروژه برای رفع مشکل این بخش اجرا شده اما مشکل همچنان به قوت خود باقی است و سالهاست مسئولان قول می دهند و اعلام می کنند سال بعد مشکل حل می شود اما خبری نیست.
 
وی گفت: اهالی روستا بار گفتند تامین برق کیشکور از پارود یعنی اینکه تا صد سال این مشکل حل شدنی نیست و برای اینکه بارندگی و باد همیشه در این مناطق وجود دارد و ایجاد خط بی کیفیت و طولانی در مسیر صعب العبور یعنی ناپایداری شبکه و گرفتار کردن مردم روستا را در پی دارد.
 
 احداث ۲۳ کیلومتر شبکه توزیع برق در منطقه کیشکور شهرستان سرباز
 
مدیر امور برق شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: به جهت رفع افت ولتاژ برخی از مناطق بخش کیشکور این شهرستان، ۱۳ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل و ۱۰ کیلومتر خط شبکه فشار متوسط در دست احداث است.
 
محمد علی بارکزهی افزود: تعویض و تعمیر دو دستگاه بوستر، نصب پنج دستگاه تابلو توزیع، نصب سه دستگاه ترانسفورماتور ۱۰۰ کاوا، احداث ۲ هزار ۶۵۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف، نصب تقویت کننده خط علی آباد و افزایش تپ ترانسفورماتور های موجود بنا به نیاز سنجی از جمله اقدامات مهم انجام شده در جهت توسعه، اصلاح و احداث شبکه برق در منطقه کیشکور این شهرستان است.
 
احداث پست فوق توزیع راه حل اصلی معضل افت ولتاژ برق در منطقه کیشکور است
 
وی ادامه داد: راه حل کلی جهت رفع معضل افت ولتاژ شبکه برق در منطقه کیشکور، احداث پست فوق توزیع است.
 
مدیر امور برق سرباز با اشاره به به باران های موسمی به عنوان یکی از اتفاقات طبیعی که همواره خسارت بسیاری به شبکه برق این منطقه وارد می‌کند، تشریح کرد: طی هفته گذشته بیش از ۱۱ اصله پایه و یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ کاوا، شبکه برق در اثر این اتفاق طبیعی در این منطقه دچار خسارت شد.
 
وی گفت: طغیان رودخانه های فصلی، کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر، نبود راه دسترسی، نبود ارتباط مخابراتی و باتلاقی بودن برخی مسیر ها و گیر افتادن خودروهای عملیاتی از جمله چالش های پرسنل امور برق این شهرستان در مواقع بحرانی است.
 
بارکزهی خاطرنشان کرد: به محض اعلام شرایط بحرانی، تمامی پرسنل امور برق به حالت آماده باش کامل قرار می گیرند و در صورت اعلام هرگونه خسارت شبکه، در محل مورد نظر حاضر و نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, ضعف و افت ولتاژ یکی از معضلات همیشگی روستاهای سرباز است, ضعف و افت ولتاژ یکی از معضلات همیشگی روستاهای سرباز است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برق جمعیت ۱۵ هزار نفری روستای کیشکور از یک خط ۲۰ کیلوولت با طول ۸۰ کیلومتر تامین می شود, برق جمعیت ۱۵ هزار نفری روستای کیشکور از یک خط ۲۰ کیلوولت با طول ۸۰ کیلومتر تامین می شود,
,
,
,
,
,
,
,
, ۲۵ سال ناپایداری و غیراستاندار بودن برق کیشکور امان مردم را بریده است, ۲۵ سال ناپایداری و غیراستاندار بودن برق کیشکور امان مردم را بریده است,
,
,
,
,
,
,  احداث ۲۳ کیلومتر شبکه توزیع برق در منطقه کیشکور شهرستان سرباز,  احداث ۲۳ کیلومتر شبکه توزیع برق در منطقه کیشکور شهرستان سرباز,
,
,
,
,
,
,
,
, وی ادامه داد: راه حل کلی جهت رفع معضل افت ولتاژ شبکه برق در منطقه کیشکور، احداث پست فوق توزیع است., وی ادامه داد: راه حل کلی جهت رفع معضل افت ولتاژ شبکه برق در منطقه کیشکور، احداث پست فوق توزیع است.,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه