اخبار داغ

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
بیت‌الله برقراری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار دادیم گفت: امسال نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار می دهیم تا در اختیار افراد تحت پوشش قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بیت‌الله برقراری دوشنبه شب در نشست هم اندیشی خود در روستای سنگ نیشت سوادکوه اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک مجموعه بزرگی است که در حوزه معیشت و اشتغال با ۸۰ درصد مردم کشور ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه باید در همه حوزه ها به مشکلات مردم رسیدگی کرد گفت: باید در تمامی حوزه ها به مشکلات مردم رسیدگی کرد.

برقراری با بیان اینکه جامعه هدف ما جمعیت کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و همچنین جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است گفت: یک سوم جمعیت کشور که حدود ۳۰ میلیون نفر است جامعه هدف ما در صندوق بیمه است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه باید با نگاه جهادی و انقلابی به مشکلات مردم رسیدگی کرد گفت: اگر مدیری تفکر خدمت به مردم داشته باشد بر اساس فکر و اندیشه خود عمل می کند و هر چقدر با تفکر آموزه های دینی مدیریت کنیم مسائل و مشکلات بهتر مرتفع می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری بر عدالت محوری تاکید دارند و باید در زمینه عدالت و فساد ستیزی اقدامی جدی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور برای بسیاری از مردم جامعه هدف شناخته شده نیست گفت: اصل ۲۱ قانون اساسی تاکید دارند که افراد جامعه هدف خود تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

برقراری با بیان اینکه این صندوق بیمه ۱۷ سال است در کشور فعالیت دارد گفت: کارفرمای اصلی این صندوق بیمه دولت است که در هشت سطح تعریف شده و هر بیمه شده با حداقل ۵۰ هزار تومان بیمه میشود و دو برابر آن را دولت پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شده پس از فوت و یا بازنشسته مستمری تعلق می گیرد و همچنین بیمه شده ای که در حین کار دچار صدمه شد بیمه از کار افتادگی می گیرد.

به گفته برقراری، اگر فرد کشاورز، روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار نگیرند در آینده با فقر سالمندی مواجه خواهیم شد و هزینه ای فراوان بر فرد بیمه نشده بر اثر بیماری و سالمندی تحمیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بیمه تکمیلی را به افراد بازنشسته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس نرخ تورم در جلسه هیات مدیره پیشنهاد و دفاع کردم که ۴۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود که در این راستا تلاش می کنم این اقدام انجام شود همچنین سطوح درآمدی را برای اولین بار ۶۰ درصد افزایش دادیم که چنین اقدامی بی سابقه بوده است.

به گفته وی، در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار دادیم گفت: امسال نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار می دهیم تا در اختیار افراد تحت پوشش قرار بگیرد.

برقراری وضعیت ساماندهی افراد تحت پوشش در استان مازندران و شهرستان سوادکوه را مطلوب دانست.

همچنین در پایان این مراسم حکم بازنشستگی مرحوم اسماعیلی سنگ نشینی به خانواده وی اعطا شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه