اخبار داغ

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان:

۹ هزار لرستانی تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند

۹ هزار لرستانی تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند
جودکی گفت: ۹هزار نفر در استان لرستان امسال تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته سه هزار و ۷۵۹ نفر در دوره سوادآموزی، دو هزار و ۴۲۹ نفر در دوره انتقال و دو هزار و ۲۶۴ نفر در دوره تحکیم سواد شرکت کردند که در مجموع هشت هزار و ۴۵۲ نفر از آموزش های نهضت بهره مند شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در برنامه‌ریزی های صورت گرفته، در سال آینده در دوره سوادآموزی پنج هزار نفر، انتقال دو هزار نفر و تحکیم دو هزار و ۳۵۰ نفر تحت آموزشهای نهضت قرار می گیرند که در مجموع ۹ هزار و ۳۵۰ نفر در کلاس های نهضت آموزش های لازم را فرا می گیرند.

,

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در سال آینده چرخش های تحولی در سازمان نهضت سوادآموزی کشور و استان صورت خواهد گرفت به طوری که تاکنون جامعه هدف نهضت سوادآموزی محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بوده که این محدوده در صورت تائید نهایی وزارت ۱۰ سال افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین از لحاظ نیروی انسانی و تشکیلات، از حلقه‌های میانی نظیر گروه های جهادی، شورای تعلیم و تربیت روستا و محله، نیروهای مردمی استفاده می شود.

,

جودکی بیان کرد: در سال جدید به جز فعالیت بخش دولتی، از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی بهره خواهیم برد و رویکرد آموزشی در مناطق محروم، حاشیه نشین و افراد بازمانده از تحصیل اجرا می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: به جای سوادآموزی پایه، به دنبال ایجاد زمینه یادگیریهای دائم بزرگسالان با گرایش آموزش تابعی خواهیم بود.

,

جودکی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت هدف در استان سواد دارند، گفت: تلاش می شود تا با برنامه ریزی بتوان سالانه افراد بیشتری را تحت پوشش آموزش های نهضت قرار داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه