اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد؛

پرداخت ۶۰۹ میلیون تومان خدمات نازایی در استان کرمانشاه

پرداخت ۶۰۹ میلیون تومان خدمات نازایی در استان کرمانشاه
امید قادری گفت: در استان کرمانشاه از ابتدای شروع طرح تا کنون ۶۰۹ میلیون تومان بابت ۲۴۳ پرونده خدمات نازایی پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در راستای افزایش جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت از دی ماه سال ۱۴۰۰ در استان فراهم شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: بر این اساس بیمه شدگان می‌توانند از خدمات تخصصی ۳ دوره شامل «آی یو آی»، «آی وی اف»  و «اف ای تی» با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش های عمومی غیردولتی بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه از ابتدای شروع طرح تا کنون ۶۰۹ میلیون تومان بابت ۲۴۳ پرونده خدمات نازایی پرداخت شده است.

قادری همچنین با اشاره به تحت پوشش قرارگرفتن مادران باردار فاقد بیمه توسط بیمه سلامت، اظهار داشت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جوان سازی جمعیت و فرزندآوری اجرا می شود. با تسهیلات در نظر گرفته شده فرزندان این مادران نیز تا پنج سالگی به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی قبلا اقدام نکرده باشد می تواند از خدمات بهره مند شود.

قادری گفت: افرادی که قصد دارند تحت پوشش قرار بگیرند می توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد که در استان کرمانشاه ۳۲ دفتر پیش بینی شده است، مراجعه کنند.

وی بیان داشت: همچنین با هدف جوان سازی و افزایش جمعیت خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: درصورت ابهام یا سئوال می توان با  شماره تلفن 1666ویا در اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه  37246243و37241879 داخلی 227-(خانم حسین زاده ) هماهنگی شود.

قادری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می توانند از خدمات درمانی نازایی و ناباروری سازمان بیمه ایران تا سه دوره با پوشش ۹۰ درصدی بیمه که البته شامل بانوان تا سن ۴۹ سالگی می‌شود، استفاده کنند.

در حال حاضر خدمات درمان ناباروری شامل ویزیت، جراحی، دارو و لوازم مصرفی و اقدامات تشخیصی و درمانی برای زوجین نابارور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، پرداخت هزینه در قالب خسارت متفرقه و نشان دار نمودن زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان صندوق همگانی، صندوق روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و بیمه شدگان سایر اقشار نظام ارجاع یک، بدون رعایت نظام ارجاع می توانند خدمت ناباروری را دریافت کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه