اخبار داغ

رئیس‌جمهور سریلانکا به مالدیو فرار کرد

رئیس‌جمهور سریلانکا به مالدیو فرار کرد
منابع خبری از فرار رئیس‌جمهور سریلانکا به مالدیو چند ساعت پیش از استعفا خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درحالیکه پیشتر اعلام شده بود «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور سریلانکا، استعفای خود را امروز (چهارشنبه) ارائه خواهد کرد، منابعی به خبرگزاری رویترز از فرار او به مالدیو خبر دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
یک نهادمهاجرتی به رویترز گزارش داد که راجاپاکسا به همراه همسر و ۲ بادیگارد حریم هوایی سریلانکا را ترک کرده است.
,
 
,
یک منبع دولتی و یک فرد نزدیک به راجاپاکسا هم گفت او اکنون در ماله پایتخت مالدیو است. این منبع دولتی گفت احتمالا رئیس‌جمهور سریلانکا به کشور آسیایی دیگری نقل مکان خواهد کرد.
,
 
,
مقامی از اداره مهاجرت این کشور هم اعلام کرد که مقامات نمی‌توانند مقابل رئیس‌جمهور برای خروجش از کشور بایستند.
,
 
,
سریلانکا با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است که بدترین بحران در این کشور از زمان استقلال در سال ۱۹۴۸ است. در اواسط ماه آوریل، سریلانکا بدهی خارجی‌اش را برای یک دوره موقت، که منتظر بود ساختار تعهداتش تحت برنامه اصلاح اقتصادی با حمایت صندوق بین‌المللی تغییر کند، پرداخت نکرد.
,
 
,
روز گذشته نیز گمانه‌زنی‌ها از خروج گوتابایا راجاپاکسا خبر می‌داد که در ابتدا آن را رد کردند، اما اکنون خبر حضور او در مالدیو منتشر شده است.
,
 
,
راجاپاکسا از روز جمعه در انظار عمومی دیده نشده است.
,
 
,
در حال حاضر چندین روز است که معترضان در سریلانکا دست به تظاهرات زدند، هفته گذشته کاخ ریاست جمهوری سریلانکا را هزاران معترض در کلمبو، پایتخت این کشور اشغال کردند.
,
 
,
پس از آن دفتر نخست‌وزیری این کشور هم در بیانیه‌ای اعلام کرد «رانیل ویکرمسینگ» مایل به استعفا است تا راه را برای دولت «همه‌حزبی» باز کند.
,
 
,
یورش معترضان به کاخ ریاست جمهوری به دلیل رکود و فروپاشی کامل اقتصاد سریلانکا انجام شد و رئیس‌جمهور این کشور از محل اقامتش فرار کرد و نخست‌وزیر هم خواستار برگزاری نشست فوری سران حزب حاکم برای بررسی اوضاع شد.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه