اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان؛

باید برای گسترش جهانی غدیر الگوسازی کنیم/مشکلات کشور با اقتصاد درون زا حل می شود

باید برای گسترش جهانی غدیر الگوسازی کنیم/مشکلات کشور با اقتصاد درون زا حل می شود
مشکلات کشور با ایستادگی و با اقتصاد درون زا و برون نگر حل خواهد شد. امیدواریم اقدامات جدی دولت در حذف ارز ترجیحی که به مثابه یک مسکّن بود و در جراحی اقتصادی شروع شده توسط دولت، مشکلات کشور حل شده و نتیجه خوبی را حاصل سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازر مرآت؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه عید سعید غدیر روز بزرگی برای انسانیت و بشریت است، گفت: برنامه های متنوع و گسترده ای توسط مساجد و هیئات برای این عید بزرگ در نظر گرفته شده است چراکه باید این حرکت معنوی و فرهنگ غدیر را به صورت الگو در بدو امر برای سراسر کشور و نهایتاً در کل دنیا ترویج شود تا مردم دنیا متوجه مقام مولای متقیان (ع) و مسئله غدیر شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به معرفی امتداد امامت توسط پیامبر اسلام (ص) و هدایت جامعه توسط ائومه اطهار(ع)، اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره یادگاری از امام علی النقی (ع) به عنوان دوره ای کامل برای مکتب شیعه است و همچنین حضرت موسی بن جعفر (ع) در دوره زندگی خود راه مبارزه با طاغوت و تسلیم نشدن در مقابل زورگویان جهانی را به شیعیان نشان دادند و آموختند زندگی در زندان و اسارت به مراتب بهتر از تسلیم در مقابل مستکبران است.

,

وی با اشاره به بهره مندی ایرانیان از برکات بی شمار فرزندان موسی بن جعفر (ع)، افزود: یکی از دلایل کشور شیعیان بودن ایران به برکت حضور فرزندان آن امام بزرگوار در شهرهای مختلف ایران همچون مشهد، شیراز، شهر ری، قم و سمنان است.
مهدوی نژاد با اشاره به فرارسیدن هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی، خاطر نشان کرد: تأمین اجتماعی باید زمینه ساز عدالت در جامعه باشد و بتواند در زمینه گام های بلندی را بردارد.

,
,

خطیب جمعه این هفته سمنان در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان در هفته پیش رو، بیان کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم انقلاب است و این مسئله را از تلاش ها و حمله های دشمن به شورای نگهبان جهت تضعیف این شورا می توان دریافت که وجود شورای نگهبان برای حفظ انقلابی بودن نظام ما مهم است.

,

وی با اشاره به وجود تفکیک قوا و مشخص بودن حیطه مسئولیت های هر یک در کشور، گفت: قانونی بودن مواردی که مجلس به عنوان قانون تصویب می کند، منوط به تأیید شورای نگهبان است و یکی از کارهای مهم دیگر شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است.

,

مهدوی نژاد با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس، افزود: بهترین نماینده مجلس، آن نماینده ای است که تلاش کند قوانین درست، متقن و انقلابی که موجب رشد و شکوفایی جامعه شود را وضع کند و ابزاری که قانون در اختیار او قرار داده بر اجرای درست قوانین وضع شده، نظارت کند.

,

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه برخی در کشور مدعی می شوند که مشکلات موجود به علت قطع ارتباط ما آمریکا است؛ بیان کرد: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی مسئله جدید و پیچیده ای نیست اما کشورهایی که با آمریکا رابطه داشتند و تسلیم امر آمریکا بودند مانند محمدرضا پهلوی، قذافی، رئیس جهور مصر و یا بن علی در تونس نیز معجزه ای از رابطه با آمریکا ندیدند.

,

وی در ادامه بیان کرد: آمریکا تا زمانی از یک حکومت حمایت می کند که برایش سود آور باشد و نمونه امروزی آن عربستان است و حتی ترکیه علیرغم اینکه روابط حسنه ای با آمریکا و اسرائیل دارد در حال حاضر دچار تورم اقتصادی بیش از 78 درصد است.

,

مهدوی نژاد با اشاره به تلاش صورت گرفته در دولت های یازدهم و دوازدهم برای برقراری ارتباط با آمریکا خاطر نشان کرد: در نهایت عیان شد که آمریکا پس از سوار شدن بر خر مراد، قراردادها را پاره می کنند و مشخص است که آمریکا و کشور های غربی به دنبال برده داری هستند.

,

خطیب جمعه این هفته سمنان گفت: مشکلات کشور با ایستادگی و با اقتصاد درون زا و برون نگر حل خواهد شد و امیدواریم اقدامات جدی دولت در حذف ارز ترجیحی که به مثابه یک مسکّن بود و در جراحی اقتصادی شروع شده توسط دولت، مشکلات کشور حل شده و نتیجه خوبی را حاصل سازد.

,

وی با تأکید بر لزوم حضور بانوان محجبه در جامعه و به خصوص در هر نقطه ای که عده ای با دستور شیطان بزرگ مشغول خودنمایی هستند؛ اظهار کرد: امروز استکبار جهانی مغالطه ای تحت عنوان حجاب اجباری را مطرح می کند.

,

مهدوی نژاد در ادامه بیان کرد: در کشور قوانین متعددی داریم که یک قانون نیز در ارتباط با حجاب و عفاف است که همه باید به قوانین احترام بگذارند و مدیران که ملتزم به رعایت قوانین توسط زیر مجموعه خود هستن، باید التزام به اجرای این قانون که پشتوانه دینی و قرانی نیز دارد را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه