اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

فقط ۴۰ درصد از معابر شهری سمنان برای معلولان مناسب‌سازی شده است/ اجرای ۱۰۰عنوان برنامه در هفته بهزیستی

فقط ۴۰ درصد از معابر شهری سمنان برای معلولان مناسب‌سازی شده است/ اجرای ۱۰۰عنوان برنامه در هفته بهزیستی
منطقی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳هزار معلول تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: تنها ۳۵ درصد معابر شهری استان برای این قشر مناسب‌سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در نشست خبری با اشاره به گستره فعالیت بهزیستی گفت: به دنبال این هستیم که فعالیت هایمان بر روی گروه هدف نتیجه و تاثیر بسزایی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تاکید بر استفاه از شرکای اجتماعی اظهار کرد: باید گروه هدف توانمند شوند و مورد حمایت قرار گرفته و خود نیز حمایت گر شوند.

,

وی با اشاره به شعار هفته بهزیستی امسال با عنوان شورعی دوباره برای بهتر زیستن گفت: در هفته بهزیستی ۱۰۰ عنوان برنامه اجرا خواهد شد که اهم آن ارتباط با شرکای بهزیستی، ارتباط گیری با جامعه هدف است.

,

منطقی با اشاره به افتتاحیه ۵ پروژه بهزیستی در این هفته اظهار کرد: یک مسکن مددجویی نیز افتتاح و تحویل خواهد شد.

,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ مددجو در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد ۶۵۰ نفر به تایید نهایی رسیده اند.

,

منطقی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند، گفت:  حدود ۱۳ هزار و ۲۰۵ معلول از خدمات توان بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان استفاده می کنند.

,

وی با بیان اینکه حوزه توانبخشی استان سمنان دارای ۳۸ مرکز برای ارائه خدمات به صورت روزانه، پاره وقت و شبانه روزی است، افزود: بیش از یکهزار و ۵۲۰ معلول از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان از خدمات اشتغال بهره مند شده اند، گفت: در سه ماهه سالجاری ۲۹ نفر برایشان شغل در نظر گرفته شده و در دفاتر اشتغال به ثبت رسیده است.

,

منطقی با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز شبانه روزی کودکان بدسرپرست در سطح استان، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ فرزند ۰ تا ۱۸ سال در خانه های نگهداری کودکان و نوجوان در حمایت بهزیستی استان هستند.

,

وی با اشاره به طرح غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان گفت: در طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال بهزیستی استان سمنان بیش از ۲۰ هزار و ۷۵۰ کودک در سال گذشته مورد غربالگری قرار گرفتند.

,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه افزود: از این تعداد ۹۸۸ کودک مشکوک در طرح غربالگری بینایی شناسایی و از معلولیت آنها پیشگیری شد.

,

منطقی با اشاره به غربالگری یک هزار و ۱۵۰ کودک در ۳ ماهه سالجاری بیان کرد: ۸۹ کودک مشکوک بودند که مورد شناسایی و در مان قرار رفتند.

,

وی تصریح کرد: طی سال گذشته غربالگری شنوایی ۹۴ درصد از کودکان استان نیز در مراکز انجام شده است.

,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در سطح بهزیستی استان گفت: طی سال گذشته ۴ هزار و ۴۵ نفر در مراکز غیردولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شدند.

,

منطقی با بیان اینکه بهزیستی استان جزو استان های موفق در پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی در کشور بوده است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی بهزیستی استان میزان موارد فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی در ایام کرونا کمتر از سال های قبل از این بیماری بوده است.

,

منطقی با اشاره به مناسب سازی ۴۰ درصدی معابر و اماکن استان برای معلولان گفت: خیلی فاصله با استاندارد شدن اماکن برای معلولان داریم.

,

وی همچنین تصریح کرد:باید مبلمان شهری در تمام نقاط شهر برای حضور معلولان در جامعه مناسب سازی شده باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه