اخبار داغ

دست خالی، دلی پرتوان؛

زنگار محرومیت با اراده جهادی از تارک روستاها برچیده می‌شود/ رمزگشایی از علاقه فعالان جهادی به سردار سلیمانی

زنگار محرومیت با اراده جهادی از تارک روستاها برچیده می‌شود/ رمزگشایی از علاقه فعالان جهادی به سردار سلیمانی
رئیس سازمان بسیج سازندگی می‌گوید پس از شهادت سردار سلیمانی ۶ هزار گروه جهادی در سطح کشور ثبت شده که بیشتر آنها نام سردار سلیمانی و القاب منتصب به این شهید را انتخاب کردند و طلبه جهادگر گلستانی از این مسئله رمزگشایی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ در میان انباشتی از گل و لای، مار‌هایی که سیلاب از دشت برای مردم به ارمغان آورده و در زمانی که رسانه‌ها مشغول بیان مقصر فاجعه آبگرفتگی شهر بودند کار خودشان را کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

برای مهار سیل خاک ریز میزدند و در حالی که اهالی محل حتی توانی برای جمع کردن وسایل منزل نداشتند آن‌ها به فکر لایروبی کوچه‌ها و معابر شهر از انباشته‌های سیلی بود که تبدیل به گنداب شده بود.

,

در میان این همه سختی حتی برخی از این جهادگران به ما درس دادند، مثل هدر ندادن آب معدنی وقتی که اهالی محل آب برای خوردن نداشتند گاهی هم عکس‌هایشان به نماد همبستگی و وحدت ایران تبدیل شد مثل عکس طلبه جوان و جهادی که پیرمرد عالم اهل سنت را در سیلاب به دوش کشید و این‌ها صحنه‌های زیبایی شد که‌انگیز جهادگری را در دل مردم گلستان دوچندان کرد.

,

براساس این مکتب است که امروز بسیاری از گلستانی‌ها در قالب گروه‌های جهادی آستین همت را برای آبادانی و ساخت و ساز محروم‌ترین روستا‌ها بالا زدند.

,

این گروه‌های جهادی هسته‌های اولیه مدیریت بحران هستند و بار‌ها و بار‌ها در سیل و زلزله شرق استان این مسأله را ثابت کردند بی‌آنکه قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند و تنها انتظارشان این است که مسئولان به داد مردم برسند.

,

, ,

گاهی هم این جهادگران با دست خالی فرصت خدمت را خلق کردند و شاید اگر وسعت دید برنامه‌ریزان به جهادگران بیشتر بود زنگار محرومیت بر تارک بسیاری از روستا‌های استان نقش نمی‌بست.

,

از سویی دیگر در سال‌های اخیر ارتباط عمیق و معناداری بین شهید حاج قاسم سلیمانی و گروه‌های جهادی به وجود آمده است به طوری که سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور می‌گوید پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی هر قطره خون شهید در گروه‌های جهادی کشور تجلی یافت و بیش از ۶ هزار گروه جهادی در کشور شکل گرفت.

,

نامگذاری هزاران گروه جهادی به نام سردار سلیمانی در کشور

, نامگذاری هزاران گروه جهادی به نام سردار سلیمانی در کشور,

به گفته زهرایی بسیاری از این گروه‌های جهادی با نام سردار سلیمانی و یا القاب این شهید بزرگوار به ثبت رسیدند و این نشان می‌دهد که هنوز راه و رسم سردار سلیمانی فراموش نشده است.

,

وی همچنین معتقد است که فعالیت‌های جهادی نشان می‌دهد که بسیج در مردمی کردن اقتصاد به کمک دولت آمده است و شعاری که دولت در زمینه اشتغال، تولید و کاهش تورم داده است با کمک سپاه، بسیج و نیرو‌های جهادی در حال پیگیری است.

,

این فرمانده جهادگر به شکل‌گیری قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: این قرارگاه به دنبال پر کردن خلأ‌های ناشی از محرومیت است به طوری که ما تلاش می‌کنیم برای مثال مردم در برخی از روستا‌ها فاقد آب شرب یا با تنش آبی مواجه نشوند و این مهم با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و متولی باید اتفاق بیفتد.

,

سردار زهرایی بابیان اینکه سپاه هیچ انتفاعی در اجرای پروژه‌های دولتی نمی‌برد، گفت: جریان جهادی و امکانات و ماشین آلات سپاه و بسیج و نیرو‌های همیشه در صحنه باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

,

وی به وجود ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در ۵۴۳ شهرستان شورای جهادی شکل گرفته است، در حال حاضر ۳۲ استان مجمع جهادی دارند.

,

, ,

این مقام مسئول افزود: جریان جهادی کشور به عنوان مؤلفه قوی شدن ایران اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، نیرو‌های جهادی و انقلابی در زمان بحران، سیل، زلزله، کرونا از ما جلوتر بودند و پیشران و موتور محرکه این حرکت‌ها هستند و در تلاش هستیم در یک بازده زمانی پنج ساله یک هزار قرارگاه جهادی در سطح کشور راه‌اندازی کنیم و در سال نخست موفق به ثبت ۱۶۵ قرارگاه جهادی در سطح کشور شدیم.

,

علاقمندی بچه های جهادگر به سردار سلیمانی به قبل از شهادت حاج قاسم بر می‌گردد

, علاقمندی بچه های جهادگر به سردار سلیمانی به قبل از شهادت حاج قاسم بر می‌گردد,

حجت الاسلام ابوالفضل محمودزداه که در استان گلستان به طلبه جهادی معروف است نیز از علاقه گروه‌های جهادی به سردار سلیمانی اینچنین رمزگشایی می‌کند، وی می‌گوید: بسیاری از رفقای جهادگر ما به سردار سلیمانی عرق و محبت قلبی دارند و این علاقه به قبل از شهادت سردار سلیمانی بر می‌گردد.

,

محمودزاده می‌گوید: در سیل ۹۸ سردار سلیمانی نقشه راهی برای فعالیت‌های جهادی ترسیم کرد و باعث شد که فعالیت‌های جهادی و مردمی جان دوباره‌ای به خود بگیرد، سردار سلیمانی جمله معروفی دارند و فرمودند که اگر آن‌هایی نتوانستند برای دفاع از حرم بیایند به مردم سیل‌زده کمک کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: این علاقه به آرمان شهدا و سردار سلیمانی است که اینگونه جهادگران را پا به کار نگه داشته است و همه تلاش می‌کنند در راه مکتب سردار سلیمانی گام بردارند.

,

این طلبه جهادگر می‌گوید: گروه جهادی از متن مردم هستند که کنار مردم زندگی می‌کنند و با درد‌های مردم آشنا هستند و یکی از دغدغه‌های آن‌ها این است که بتوانند مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را کم کنند و مردم را از زیر بار فشار زندگی نجات دهند.

,

محمودزداه افزود: در مجموعه عهده ماندگار از سال ۹۵ با جمعی از رفقا که از قدیم فعالیت‌های جهادی داشتند تلاش می‌کنیم که بار مشکلات مردم را کم کنیم و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماهی فعالیت داریم.

,

فعالیت ۳۲۰۰ گروه جهادی در گلستان

, فعالیت ۳۲۰۰ گروه جهادی در گلستان,

دانیال کلاتی، مدیرحرکت‌هلی جهادی بسیح سازندگی نیز می‌گوید که در استان گلستان سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعالیت دارند و در راستای هویت بحشی به گروه‌های جهادی نیاز است مجوز فعالیت برای این گروه‌ها در نظر گرفته شود.

,

کلاتی معتقد است که فعالیت‌های خیرخواهانه و تلاش‌های گروه‌های جهادگر در ایام سیل و کرونا چهره ماندگاری را از فعالان جهادگر در استان به ثبت رسانده که باعث استقبال و علاقه مردم به فعالیت‌های جهادی شده است.

,

البته این علاقه مثل نهالی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و با رسیدگی از آن می‌توانیم بهره ایرانی آباد و جامعه‌ای سالم و به دور از محرومیت را از ببریم.

,

آنچه مسلم است فعالیت‌های جهادی برای اثربخشی بیشتر از شکل جزیره‌ای باید خارج شود و هر گروه جهادی پازلی برای محرومیت‌زدایی روستا‌های مختلف استان باشد‌.

,

گاهی دیده می‌شود در یک روستا‌های چندین مرحله گروه جهادی حضور می‌یابد و در روستای محروم دیگر این فرصت خدمت وجود ندارد.

,

همچنین با آموزش‌های مهارتی سطح خدمات جهادگران می‌تواند ارتقا پیدا کند و خدمت ارزنده‌تری به مردم ارائه شود.

,

خارج از ساماندهی بسیجیان در قالب گروه جهادی ایجاد سامانه‌ای برای ثبت تخصص جهادگران داوطلب هم می‌تواند کیفیت خدمات فعالیت‌های جهادی را دوچندان کند.

,

گرچه خودسازی بزرگترین دستاورد فعالیت‌های جهادی به شمار می‌رود ولی موضوعی مثل جان باختن کودک یکی از جهادگران براثر نیش ماری که از خودر این جهادگر از منطقه سیل‌زده گلستان در سال ۹۸ به منزلش رسیده بود اهمیت موضوع بیمه از جهادگران را دو چندان می‌کند.

,

از سویی دیگر بسیاری از این سفره‌داران جهادگر امروز بر سر سفره شهادت نشستند و این مسأله نشان می‌دهد که برای رسیدن به آرمان شهدا باید پا به راه خدمت به مردم گذاشت.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه