اخبار داغ

شمارش معکوس در پرونده ترسیم مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی

شمارش معکوس در پرونده ترسیم مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی
پرونده ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی وارد مرحله حساسی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک رسانه لبنانی به بررسی پرونده ترسیم مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع رسمی مربوط به این پرونده تاکید کرد: ما وارد مرحله شمارش معکوس شده‌ایم.
,
 
,
این منابع افزودند: سپتامبر آینده در این پرونده سرنوشت ساز و مهم است. آنچه حامی و تقویت کننده موضع لبنان در این زمینه است، موضع اروپاست که به ثبات در دریای مدیترانه به منظور حفظ روند امدادرسانی گاز و دست یابی به گاز جایگزین روسیه نیاز دارد.
,
 
,
منابع مذکور تاکید کردند: معادله ای که سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پس از تحولات کاریش رقم زد، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را آشفته کرده و در موقعیت بغرنجی قرار داده است.
,
 
,
این منابع بیان کردند: تشدید تنش خواسته اسرائیلی که به دنبال حفظ ثبات برای تضمین کار شرکت‌هاست، نخواهد بود. این همچنین خواست آمریکا هم نیست زیرا واشنگتن به دنبال گشودن جبهه جدید در کنار جنگ روسیه نیست.
,
 
,
منابع مذکور تاکید کردند: در صورت تسریع در دستیابی به توافق، پیروزی با حزب الله لبنان خواهد بود. در هر صورت آنها (یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا) به موضع گیری بسیار دقیق نیاز دارند که باختی با بهای کمتر را انتخاب کنند.
,
 
,
سرخوردگی صهیونیست‌ها
, سرخوردگی صهیونیست‌ها,
 
,
این در حالی است که رسانه‌های صهیونیست در گزارش های اخیر خود فاش کردند، مسئولان رژیم صهیونیستی پس از آنکه از طریق «آموس هوکشتیان» نماینده آمریکایی دریافتند که طرف لبنانی در بحث ترسیم مرزهای دریایی «انعطاف ندارد»، به شدت ناامید شده‌اند.
,
 
,
در همین ارتباط، «ایتامار آیچنر» ستون نویس روزنامه یدیعوت آحارونت، از «ایجاد ناامیدی بزرگ در نزد مقامات اسرائیلی» پس از تأکید هوکشتیان واسط آمریکایی بر عدم انعطاف‌پذیری لبنانی‌ها در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی پرده برداشت و افزود: در تل آویو این انتظار وجود داشت که در سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، پیشرفتی در مذاکرات و توافق بین لبنان و اسرائیل حاصل شود، اما تحولات کنونی با توجه به تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، بسیار نگران کننده است.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه