اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان مطرح کرد؛

واکسن های موجود کرونا دارای لیبل و تاریخ معتبر هستند/ انجام مراقبت‌های بهداشتی مرزی در فرودگاه بین المللی کرمان

واکسن های موجود کرونا دارای لیبل و تاریخ معتبر هستند/ انجام مراقبت‌های بهداشتی مرزی در فرودگاه بین المللی کرمان
صحبتی گفت: در حال حاضر تمام واکسن های که موجود داریم براساس لیبل خود واکسن دارای تاریخ معتبر هستند از این بابت جای هیچ نگرانی نیست و افراد با خیال راحت می توانند تزریق را انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان " در رابطه با تاریخ انقضا واکسن های کرونا گفت: با اطمینان و قاطعیت عرض می کنیم که حتی یک مورد واکسن تاریخ گذشته نداشته  و نداریم.

وی تصریح کرد: مرجع تعیین تاریخ انقضا واکسن ها معاونت غذا رو دارو بهداشت است و بر اساس تست ها و کنترل های که انجام می دهند، تاریخ انقضا داروها را مشخص می کنند، بر اساس شماره سریال واکسن به ما اعلام می کند، که گاها برای بعضی از واکسن ها داروها تاریخ انقضا بعدا بر اساس کنترل مجددی که انجام می دهند یک ماه الی دو تا 6 ماه افزایش پیدا کند و این امر روتین است که بارها و بارها اتفاق می افتند که بر اساس آزمایشات دقیق و کنترل های استاندارد دارو ها صورت می گیرد.

صحبتی افزود: در حال حاضر تمام واکسن هایی که موجود داریم براساس لیبل خود واکسن دارای تاریخ معتبر هستند از این بابت جای هیچ نگرانی نیست و افراد با خیال راحت می توانند، تزریق را انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه  مراقبت های مرزی بین المللی ما تابع مقررات بهداشتی بین المللی (IHR)  است که بسیار سخت گیرانه وضع شده اند، بنابر این همه مسافران کنترل می شوند، ادامه داد: ما در کرمان با توجه به مرز هوایی که داریم، در فرودگاه بین المللی کرمان افرادی که از عتبات عالیات و حجاجی که از عربستان زمانی وارد خاک کشور می شوند، تیم مراقبتی ما در آنجا حضور دارند و  کنترل های لازم را انجام می دهند.

وی تصریح کرد:تیم مستقر در فرودگاه افراد مشکوک را شناسی و افرادی که نیاز به نمونه گیری و انجام تست داشته باشند در همان جا انجام می شود و حتی افرادی که نیاز به اعزام به بیمارستان داشته باشند، اعزام می شوند و افرادی که نیاز به ایزوله و قرنطینه داشته باشند باز در اسرع وقت انجام می شود.

صحبتی گفت: آخرین پرواز های حجاج کرمانی به زمین نشسته است و موردی از آبله میمونی،cchfو  وبا موردی مشکوکی گزارش نشده است، اما موارد مشکوکی زیادی از کرونا موارد را داشتم که نمونه گیری از افراد انجام شد که حدود10  درصد از این افراد مثبت شده است که هم به خود افراد و هم خانواده آموزش های لازم و قرنطینه های لازم که باید صورت گیرد گفته شده است.

وی در پایان توضیح داد: ورود زائرین عتبات عالیات هم به همین صورت حجاج  مورد بررسی توسط سیستم بهداشت و درمان قرار می گیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر ", راه آرمان,  ",
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه