اخبار داغ

کمربندی مرگ؛

شاخ به شاخ با مرگ در مسیر پل غدیر تا پل فرودگاه بیرجند/ وعده راه و شهرسازی محقق نشد

شاخ به شاخ با مرگ در مسیر پل غدیر تا پل فرودگاه بیرجند/ وعده راه و شهرسازی محقق نشد
در مدت ۱۵ ماه گذشته ۹ نفر از همشهریان بیرجندی در مسیر ۳ کیلومتری پل غدیر تا پل فرودگاه بیرجند جان خود را دست دادند و خانواده های بسیاری داغدار شدند و با این که راه و شهرسازی وعده تکمیل دوبانده سازی این مسیر را فردوین امسال اعلام کرده بود اما هنوز این وعده عملیاتی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مسیر پرتردد پل غدیر تا فرودگاه شهید کاوه بیرجند ۲۳ تیر نظاره گر تصادفی سخت و خونین بود تصادفی که در آن بر اثر برخورد سواری پژو و تریلی سه نفر جان باختند و یک نفر هم راهی بیمارستان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

مشابه این حادثه فرودین سال گذشته رخ داد و در آن ۵ نفر از اعضای یک خانواده در دم جان باختند که بعد از این اتفاق تلخ و ناخوشایند براساس وعده مودی، معاون مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی تا فرودین امسال باید دو بانده می‌شد که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

,

رانندگان در مسیر پل غدیر تا پل فرودگاه غافل از این که مسیر دو طرفه است تصور می کنند که یک طرفه است و دلیل حوادث اتفاق افتاده هم انحراف به چپ است.

,

در گفتگو با چند نفر از همشهریان بیرجندی و راننده های این مسیر آن ها با اشاره به خطرناک بودن و قرار گیری در داخل پیچ این مسیر از روند لاک پشتی دوبانده سازی این مسیر گلایه داشتند و از مسیولان خواستند با توجه به ویژگی خاص این مسیر که راننده را به اشتباه می اندازد هر چه سریع تر نسبت به تکمیل دوبانده سازی آن اقدام کنند.

,

اعتبار تامین نشد

, اعتبار تامین نشد, اعتبار تامین نشد,

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به این که برای دوبانده سازی مسیر ۳ کیلومتری کمربندی بیرجند محدوده ورودی فردوگاه بین المللی بیرجند بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان حجم اعتبار مورد نیاز برای این پروژه است، گفت: این که بیان شده برای دو بانده سازی این مسیر اقدام خاصی انجام نشده صحیح نیست در حالی که اقدام خاص انجام شده است در بخش اساس و زیر اساس کار شده و تا زیر آسفالت آمدیم.

,

به گفته وی منتهی دو ابنیه سنگین دارد یک پل هفت دهنه ۱۰ متری که به لحاظ ابنیه سنگین است و پل ۱۰ متری که هم اکنون هم پیمانکار مشغول به کار است وی تاکید کرد: این که سال گذشته وعده تکمیل دو بانده سازی این مسیر فروردین امسال اعلام شده به شرط تامین اعتبار بوده و بر اساس برنامه ریزی که انجام دادیم در صورتی که تامین اعتبار انجام شود گفته شده که ۱۷ فروردین به بهره‌برداری می رسد.

,

مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد: پیگیری های بسیار زیادی انجام دادیم که در واقع هم در تهران و هم در سازمان برنامه بودجه کشور الان هم به صورت کامل اعتبار تامین نشده است.

,

به گفته وی در رابطه با این ۳و نیم کیلومتر هم با  پلیس راه و راهداری هماهنگ کردیم و تلاش خواهیم کرد که با ایجاد یک کنار گذر فرعی از ۷ دهنه ۱۰ متری ظرف حداکثر ۴ تا ۵ آینده ترافیک را جدا کنیم که در واقع رخ به رخ اتفاق نیفتد و این به معنای تکمیل ابنیه پل نیست.

,

او این که مقصر اصلی در وقوع این حوادث اداره کل راه و شهرسازی است را نپذیرفت و گفت: ۲هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب ۴۸۵ میلیارد تومان جذب شده همین مسیر ۴۵ میلیارد نیاز دارد که ۱۲ میلیارد تومان داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه