اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

پیام واضح تهران به واشنگتن؛ فصل جدیداقدامات راهبردی جمهوری اسلامی در غرب آسیا

پیام واضح تهران به واشنگتن؛ فصل جدیداقدامات راهبردی جمهوری اسلامی در غرب آسیا
کارشناس مسائل سیاسی گفت:امروز سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران فصل جدیدی ازتحولات را در غرب آسیا رقم زد که باید منتظر نتایج ارزشمند این سفر باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس، با اشاره به روند حضور رؤسای جمهور امریکا، روسیه و ترکیه در کشورهای منطقه خاورمیانه و میزان تاثیرگذاری این سفرها به ایران، تل آویو و عربستان گفت: در یک هفته گذشته شاهد تحولات اساسی و دیپلماتیک در منطقه خاورمیانه با حضور بایدن در کشورهای منطقه بودیم که در این سفر که به سرزمین های اشغالی و عربستان سعودی شکل گرفت شاهد آن بودیم که بایدن علی‌رغم آن که در سفر به فلسطین اشغالی اعلامیه‌ای را امضا کرد که محورهایی از آن علیه جمهوری اسلامی ایران بود، بر لزوم دیپلماسی در قبال ایران تأکید کرد و گفت: «دیپلماسی، بهترین راه جلوگیری از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دستپاچگی امریکایی های در سرزمین اشغالی و به اصطلاح فرار رو به جلو از قضیه برجامی که خود از آن خارج شده است باعث شد تا دوباره به سمت منع ایران از حقوق هسته ای خود بروند.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اقدامات حاکمان عرب در راستای خوش خدمتی به دولت آمریکا صورت می‌گیرد و آنها قصد دارند همان سناریو و مانورهای قبلی در جریان سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده به عربستان و فلسطین اشغالی را این بار در سفر بایدن تکرار کنند.

,

موسویان گفت: اما در کنار سفرهای بدون نتیجه بایدن در شرایط کنونی که رژیم صیونیستی به لحاظ سیاسی و حاکمیتی وضعیت مناسبی ندارد و عملا نخست وزیری ندارد و مجلس این رژیم نیز با چالش های فراوانی همراه است این سفر هیچ دستاوردی برای این رژیم نداشته است.

,

وی تاکیدکرد: در کنار آن سفر بایدن به عربستان سعودی نیز به منظور ایجاد ائتلاف نظامی در خاورمیانه، احیای طرح مرده «ناتو عربی» با سرفصل جدید «ناتو عربی-اسرائیلی» است، اما این طرح حتی در زمان ترامپ و در اوج مواضع خصمانه کشورهای حوزه خلیج فارس همچون عربستان و امارات علیه ایران نیز به نتیجه نرسید.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اما در کنار این سفر بدون نتیجه به خاورمیانه شاهد حضور دو رئیس جمهور روسیه و ترکیه آن هم به واسطه کمتر از یک هفته به ایران هستیم که مبدا و منشاء تحولات جدید در خاورمیانه است.

,

وی گفت: حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در اجلاس سه جانبه کشورهای ضامن روند آستانه به ایران فصل جدیدی از تحولات اساسی را در منطقه خاورمیانه رقم زد که تمام رسانه های دنیا این سفر را مهم و استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران خواندند.

,

, ,

موسویان گفت: ایجاد تفاهم نامه های همکاری در ابعاد گسترده مالی و نظامی و سایر حوزه فی مابین ایران، روسیه و ترکیه به خصوص در حوزه نفت و انرژی آن هم در شرایطی که اروپایی ها زمستانی سخت را در پیش خواهند داشت فصل جدیدی را برای جهان رقم خواهد زد.

,

وی در ادامه گفت: همکاری موفقیت آمیز ایران و روسیه در سوریه توانست موازنه قدرت را در سوریه درهم بکوبد و فصل جدیدی را در حمایت از سوریه در مقابل جبهه عبری-عربی به سرکردگی امریکایی ها و گروهک های تروریسی رقم بزند و این همکاری امروز و با سفر رئیس جمهور روسیه به ایران بدون شک آغاز فصل جدیدی در تمامی مبادلات سیاسی، نظامی، اقتصادی و سایر حوزه ها با ایران خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دیدار رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری و نصایح پدرانه مقام معظم رهبری به وی به خصوص در حمله به اوکراین و بیان ضرورت دفاع از مرزهای سرزمینی ترکیه با سوریه در دیدار با رئیس جمهور ترکیه به لحاظ سیاسی یک موفقیت عظیم برای ایران در حفظ تمامیت ارضی سرزمین های خاورمیانه دارد.

,

, ,

وی در ادامه گفت: امروز سفر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران فصل جدیدی از تعاملات و تحولات جدید را در خاورمیانه رقم زد و در کنار آن سفر بدون نتیجه بایدن به خاورمیانه زوال و افول روز افزون امریکا را در خاورمیانه بیش از پیش به اثبات رسانیده است.

,

موسویان گفت: هدف گذاری 70میلیارد دلاری ایران، روسیه و ترکیه آن هم بدون برجام یعنی ریل گذاری درست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای منطقه بدونFATF نشان از توانمندی جمهوری اسلامی ایران دارد که تحریم های امریکا را روز به روز کم اثر تر و بهتر بگویی بی اثر خواهد کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه