اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور مطرح کرد

لزوم توجه به زنان در جهاد تبیین/ تلاش برای برگزاری جشنواره بین المللی حریم رسالت

لزوم توجه به زنان در جهاد تبیین/ تلاش برای برگزاری جشنواره بین المللی حریم رسالت
“زینب اختری” مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در جشنواره حریم رسالت، گفت: مقام معظم رهبری در مورد تبیین در عصر کنونی تاکیدات زیادی دارند و بدون شک با جهاد تبیین می‌توان از جایگاه بانوان جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی دفاع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور امروز (چهارشنبه، ۲۹ تیر) در اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت ویژه بانوان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری به حضور اجتماعی زنان نگاهی والا و فراجنسیتی است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور عنوان کرد: در عرصه فردی مقام معظم رهبری هیچ تفاوتی را بین زن و مرد قائل نیستند و می‌فرمایند همانطور که مردان می‌توانند به تعالی برسند زنان هم می‌تواند در این حوزه رشد کنند.

اختری نقش آفرینی در حوزه خانواده را نگاه دیگر مقام معظم رهبری به زنان اعلام کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری الگوی سوم را در این حوزه مطرح می‌کنند و می‌فرمایند بحث حریم و نگه داشتن حدود بین زن و مرد به نفع زنان است و باعث می‌شود استعدادهای آنان ظهور و بروز پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه غرب حقوق زنان را با نگاه جنسیتی زیر پا می‌گذارد و در حقیقت ارزشی برای آنها قائل نیست اذعان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما دفاعی در حوزه زنان نداریم بلکه در این حوزه طلبکاریم زیرا جایگاه زنان و بانوان اسلامی بسیار والاست.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور ابراز داشت: مقام معظم رهبری در مورد تبیین در عصر کنونی تاکیدات زیادی دارند و بدون شک با جهاد تبیین می‌توان از جایگاه بانوان جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی دفاع کرد.

اختری برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی برای بازگو کردن نقش اجتماعی و فعال زنان در نظام اسلامی نظیر جشنواره حریم رسالت را اثرگذار دانست و گفت: مشارکت اجتماعی زنان باید در عرصه‌های مزیت دار اتفاق بیفتد تا بدین صورت ظرفیت‌های بالقوه بانوان در زیر پرچم انقلاب اسلامی به مرحله بالفعل برسد.

وی با تاکید بر اینکه نقش پشتیبانی زنان در دوران دفاع مقدس کاملا روشن است اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند زنان سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی هستند بنابراین زنان باید در این جهاد و جنگ نرم دشمن فعالانه حاضر شوند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور تحقق اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی اسلامی را بدون بانوان غیر ممکن دانست و ابراز داشت: این احساس بروز استعدادها منجر به ایجاد امنیت و آرامش در بین بانوان می‌شود که این امر مدیریت داخلی امورات خانه را توسط بانوان در پی خواهد داشت.

اختری ادامه داد: خوشحالیم که استان گیلان پرچمدار جشنواره حریم رسالت ویژه بانوان شده است و امیدواریم بانوان ما بتوانند رسالت حضرت زینب (سلام الله علیه ) را به بهترین نحو در عرصه خبر دنبال کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

وی از استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره حریم رسالت در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: با این اتفاق امیدواریم از این پس به صورت ملی و بین‌المللی شاهد برگزاری این جشنواره باشیم.

,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه