اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه:

تحفه بایدن از سفر به منطقه «نفرت عمومی» بود

تحفه بایدن از سفر به منطقه «نفرت عمومی» بود
حسن هانی‌زاده با تأکید بر اینکه تحفه بایدن از سفر به منطقه «نفرت عمومی» بود، گفت: رئیس جمهور آمریکا دنبال دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل سفر همراه با شکست جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی و عربستان اظهار کرد: سفر بایدن به منطقه و دیدار با سران ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس به‌خصوص اردن و عراق یک شکست تاریخی در کارنامه نه‌تنها بایدن بلکه دموکرات‌های آمریکایی تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: بایدن با چند اهداف راهبردی به منطقه سفر کرد؛ نخست اینکه سفر به سرزمین‌های اشغالی با هدف دادن روحیه به سران رژیم صهیونیستی بود، چراکه این رژیم از مدت‌ها پیش با بحران شدید سیاسی مواجه بود.

این کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه برگزاری چهار انتخابات در سه سال گذشته با شکست مواجه شده است، ادامه داد: همچنین شکست مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و سقوط کابینه‌های این رژیم در کنست نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد.

هانی‌زاده تبیین کرد: بایدن در سفر به سرزمین‌های اشغالی دنبال دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی بود که با تظاهرات و اعتراض فلسطینی‌ها مواجه شد.

وی تشریح کرد: رژیم صهیونیستی اخیراً یکی از خبرنگاران سرشناس فلسطینی (شیرین ابوعاقله) را به شهادت رساند و ورود بایدن به اراضی اشغالی و دیدار با سران رژیم صهیونیستی نشان داد که آمریکا ارزشی برای بشریت قائل نیست و این دیدار محکوم به شکست بود و در نهایت هم اینچنین شد.

این کارشناس مسائل منطقه در بخش دیگری از گفت‌وگو با «تهران‌نیوز» درباره سفر بایدن به عربستان بیان کرد: بایدن از این سفر چند هدف را دنبال می‌کرد، نخست دادن مشروعیت به حاکمیت آینده محمد بن سلمان ولیعهد کنونی رژیم سعودی، چراکه این شخص جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار برجسته سعودی مخالف سیاست‌های ظالمانه رژیم سعودی را در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رساند.

هانی‌زاده تصریح کرد: خاشقچی مخالف سیاست‌های محمد بن سلمان در حمله این رژیم به یمن بود و این موارد کارنامه سیاهی از محمد بن سلمان نزد افکار عمومی جهان برجای گذاشته بود که این موضوع با مخالفت حتی کابینه دموکرات آمریکا مواجه شد.

سفر بایدن به عربستان تأییدی بر جنایات این رژیم در یمن بود

وی در ادامه توضیح داد: این موضوع انتقاداتی را متوجه جو بایدن کرد، چراکه افکار عمومی براین باورند که سفر بایدن به عربستان تأییدی بر جنایات این رژیم در یمن است.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: بایدن در سفر به عربستان تلاش داشت ناتوی عبری ـ عربی را علیه ایران اسلامی تشکیل دهد، اما واکنش منتقدانه مقامات و رهبران کشورهای عربی به‌خصوص قطر و اردن نشان داد که رهبران عربی قصد ندارند وارد جنگ نظامی علیه ایران شوند.

هانی‌زاده تشریح کرد: سخنرانی‌ها نشان داد که عرب‌ها ایران را همچنان دوست و یک کشور قدرتمند منطقه‌ای و دارای مناسبات گسترده با کشورهای عربی می‌دانند و رژیم صهیونیستی را رژیمی اشغالگر تلقی می‌کنند.

وی افزود: بایدن در سفر به منطقه سعی داشت ناتوی عبری ـ عربی را ساماندهی کند که موفق نشد و برخی کشورهای عربی معتقد بودند که ابتدا باید مسئله فلسطین حل شود و سفر اخیر بایدن به سرزمین‌های اشغالی و عربستان بدترین سفر روسای جمهوری ایالات متحده آمریکا در نیم قرن گذشته بود.

این کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: بایدن موفق نشد از سفر جنجالی به منطقه تحفه‌ای جز نفرت عمومی و منطقه‌ای از آمریکا و رژیم صهیونیستی به دست آورد، حال آنکه با تبلیغات گسترده و دبدبه و کبکبه به این سفر رفته بود.

هانی‌زاده درباره اینکه آیا سفر بایدن به منطقه از لحاظ انرژی و افزایش تولید نفت عربستان و صدور انرژی از عربستان و امارات به کشورهای اروپایی و آمریکایی دستاوردی برای این کشور خواهد داشت؟ عنوان کرد: بدتر از این نمی‌شد که رئیس جمهور آمریکا با هدف افزایش تولید انرژی به عربستان سفر کند و به نتیجه‌ای دست پیدا نکند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف بایدن در سفر به منطقه افزایش تولید نفت عربستان و صدور انرژی به آمریکا بود که با شکست مواجه شد و رئیس جمهور آمریکا به هیچ یک از اهداف مدنظر خود در این سفر نرسید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه