اخبار داغ

یک فوق‌تخصص ریه هشدار داد:

اُمیکرون در کمین واکسن‌نزده‌ها

اُمیکرون در کمین واکسن‌نزده‌ها
یک فوق‌تخصص ریه با هشدار به واکسن‌نزده‌ها گفت: افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند با جان خود بازی می‌کنند و اُمیکرون قادر به شکارشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل مظفری، فوق‌تخصص ریه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به شیوع دوباره اُمیکرون در کشور و افزایش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها اظهار کرد: واریانت اُمیکرون به‌دلیل تکثیر زیاد در دنیا و کشور جهش بیشتری پیدا کرده، چراکه سیستم دفاعی بدون افراد ضعیف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
 
,
وی اضافه کرد: مهم‌ترین دلیل کاهش سیستم دفاع بدن افراد عدم تزریق واکسن است، به این دلیل اُمیکرون و زیرمجموعه آن از آفریقای جنوبی به سایر کشورها سرایت پیدا کرد.
,
 
,
این فوق‌تخصص ریه عنوان کرد: میزان واکسیناسیون آفریقای جنوبی زیر ۲۰ درصد است، به این دلیل اروپا، آمریکا و ایران را درگیر کرد، بنابراین رشد ویروش کرونا از واکسن‌نزده‌ها آغاز شده و در بدن آنان سرایت می‌کند، سپس نخست فرد را درگیر می‌کند(به‌دلیل افزایش ویروس)، دوم اطرافیان فرد را آلوده خواهد کرد و سوم کودکان را در معرض آلودگی قرار می‌دهد.
,
 
,
مظفری با بیان اینکه برای ریشه‌کَن شدن ویروس کرونا باید همه واکسن کرونا را تزریق کنند، ادامه داد: در اینصورت ویروس رشد نخواهد کرد و در صورت رشد نیز فرد مبتلا علائمی نخواهد داشت و به دیگران نیز منتقل نخواهد کرد.
,
 
,
وی تأکید کرد: متأسفانه آمار تزریق دُز یادآور (سوم) واکسن کرونا در کشور بسیار پایین است و به این دلیل که اثر واکسن ۶ ماه است، بنابراین بعد از ۶ ماه بدن در مقابل ویروس مقاومت کمتری از خود خواهد داشت.
,
 
,
این فوق‌تخصص ریه یادآور شد: افرادی که تاکنون هر سه دِز واکسن را تزریق کرده‌اند زیر ۳۰ درصد هستند، از سوی دیگر منبع اصلی انتقال ویروس اطفال هستند، چراکه علائمی ندارند و والدین خیال می‌کنند اطفال کرونا ندارند، در حالی که این اشتباه است.
,
 
,
مظفری تبیین کرد: والدین باید واکسیناسیون اطفال را جدی بگیرند و اکمنون کودکانی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند زیر ۲۵ درصد هستند، در حالی که گروه‌های پرخطر در آسیب جدی قرار دارند.
,
 
,
وی متذکر شد: اکنون هرگونه سرماخوردگی باید اُمیکرون تشخیص داده شود، چراکه افراد مبتلا به دیابت، سرطان، تالاسمی، زنان باردار، بیماران کبدی و کلیوی، افراد دارای فشار خون بالا، آلزامیر و ... ممکن است از سوی اطرافیانشان کرونا بگیرند و جانشان به خطر بیفتد.
,
 
,
این فوق‌تخصص ریه عنوان کرد: شانس انتقال دلتا در مقایسه با سایر ویروس‌ها بسیار بالاست و سال ۱۳۹۸ هر فردی که مبتلا می‌شد ۲ تا ۳ نفر را مبتلا می‌کرد، اما بیماری اُمیکرون در روزهای نخست با آلوده بودن یک نفر ۸ نفر مبتلا می‌شدند و اُمیکرون فعلی ۱۸ نفر را در ازای یک نفر مبتلا می‌کند، مگر کسی که واکسن تزریق کرده باشد.
,
 
,
مظفری تشریح کرد: هر فردی دارای آبریزش بینی، گلودرد و عطسه شده باشد قطعاً مبتلا به اُمیکرون شده و باید حداقل سه روز در منزل استراحت و خود را قرنطینه کند، چراکه شانس انتقال همان سه روز نخست است.
,
 
,
وی بیان کرد: توصیه می‌کنم افرادی که مبتلا به کرونا نشده‌اند هرچه سریع‌تر واکسن یادآور تزریق کنند و در صورتی که دُز سوم را تزریق نکرده‌اند، تزریق کنند و اگر دُز سوم را تزریق کرده‌اند برای تزریق دُز یادآور (چهارم) اقدام کنند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه