اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

شناسایی عملکرد فعالان اقتصادی تنها از طریق دستگاه‌های متصل به حساب‌های مالیاتی امکان‌پذیر است

شناسایی عملکرد فعالان اقتصادی تنها از طریق دستگاه‌های متصل به حساب‌های مالیاتی امکان‌پذیر است
جعفر قادری گفت: شناسایی عملکرد فعالان اقتصادی تنها از طریق دستگاههای پوز و دستگاه های متصل به حسابهای مالیاتی امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره بازخورد روش جدید تعیین مالیات، اظهار داشت: در گذشته مالیات اصناف و قسمتی از مجموعه  بخش های توزیع به صورت علی الحساب، با یک افزایش افقی و در قالب سالیانه تعیین می شد، درحالی که روشی کاملا غلط بود، زیرا مالیات برابر با عملکرد فعالان اقتصادی است.

وی افزود: شناسایی عملکرد فعالان اقتصادی تنها از طریق دستگاههای پوز و دستگاه های متصل به حسابهای مالیاتی امکان پذیر است.

قادری تصریح کرد: ممکن است ایراداتی به روش جدید تعیین مالیات برای اصناف وارد شود، مبنی بر اینکه بخشی از پرداختی ها از طریق چک صورت می گیرد و انجام پرداخت های نقدی توسط مشتریان،  اختلال آفرین است.

وی عنوان کرد: با توجه به ایرادات وارده به روش جدید تعیین مالیات، سازمان امور مالیاتی می تواند با فروش های نقدی برخورد و در زمینه انجام محاسبه چک هایی که به حساب فعالین اقتصادی وارد می شود، ورود کند، البته این کار باید به مرور صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع که ممکن است برخی اصناف، مشتریان خود را وادار به انجام خرید نقدی کنند یا از آن‌ها چک دریافت کنند، اگرچه اکنون به عنوان ضعف سیستم مالیاتی تلقی می شود، اما رفته رفته  حل‌ می شود و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه