اخبار داغ

توصیه‌های یک کارشناس تغذیه؛

شکست کرونا با مصرف غذاهای سالم و سبک

شکست کرونا با مصرف غذاهای سالم و سبک
ضیغمی گفت: بیماران مبتلا به کرونا نیاز به دریافت مایعات مفید فراوان دارند لذا استفاده از دمنوش هایی نظیر دمنوش پونه و آویشن به همراه عسل، چای سبز و چای سیاه تازه دم تأثیر به سزایی در بهبود بیماری کرونا دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهسا ضیغمی کارشناس تغذیه در گفتگو با مرآت، با اشاره به تأثیر بارز عادات غذایی در سیستم ایمنی افراد برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به بروز التهاب عمومی در کرونا و درگیر شدن دستگاه گوارش در تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری، کم کردن حجم وعده های غذایی می تواند از بروز سوء هاضمه در بیماران کرونایی جلوگیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه لازم است همواره به تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن توجه شود؛ یادآور شد: افراد باید در هنگام ابتلا به بیماری کرونا، از تأمین مقدار مناسب ویتامین های A،D ، E، C و آنتی اکسیدان هایی نظیر سلنیوم در بدن خود مطمئن شوند و چنانچه در این زمینه دچار کمبود ویتامین هستند؛ با نظر پزشک معالج خود از مکمل های ویتامینی حاوی این مواد استفاده کنند.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا نیاز به دریافت مایعات مفید فراوان دارند لذا استفاده از دمنوش هایی نظیر دمنوش پونه و آویشن به همراه عسل، چای سبز و چای سیاه تازه دم تأثیر به سزایی در بهبود بیماری کرونا دارد.

,

ضیغمی افزود: با توجه به مدر بودن چای پر رنگ و قهوه، توصیه می شود از مصرف مداوم این دو نوشیدنی در طول بیماری کرونا خودداری شود تا میزان آب بدن بیمار افت نکند.

,

این کارشناس تغذیه با تأکید بر لزوم سبک بودن وعده های غذایی، خاطر نشان کرد: مدت ماندگاری غذاهای چرب در معده طولانی تر از سایز غذاها است و لذا توصیه می شود بیماران مبتلا به کرونا از خوردن چنین وعده های غذایی پرهیز کرده و از رژیم غذایی سبک اما سرشار از پروتئین بهره ببرند.

,

وی در ادامه افزود: مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و آبمیوه های طبیعی تأثیر خوبی در روند بهبودی افراد دارد. همچنین باید توجه داشت آبمیوه های صنعتی به علت وجود شکر و اسید در ترکیباتشان، برای برای بیماران سودمند نخواهد بود.

,

ضیغمی در نهایت با اشاره به تأثیر منفی استرس در سیستم ایمنی افراد تأکید کرد: افراد در طول روز بیماران از تکنیک های ریلکسیشن بهره برده و تنفس عمیق انجام داده تا ریه ها تقویت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه