اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری:

جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته است/ آموزش‌های این نهاد اشتغال‌محور هستند

جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته است/ آموزش‌های این نهاد اشتغال‌محور هستند
سیروس رضایی گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته و نقش مهمی را در کارآفرینی و اشتغال ایفا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد مردمی غیر دولتی است که نزدیک به 42 سال فعالیت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی با اشاره به اینکه این نهاد تنها 20 درصد بودجه دولتی را استفاده می کند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند فرصت های زیادی را در چهارچوب قوانین در جامعه ایجاد کند.
 
رضایی بیان داشت: استان با همه توان وانرژی که اکثرا هم بالای ۹۰درصد همکاران ما نیروهای جوان تحصیل کرده همین استان بوده، در حوزه های فرهنگی، آموزش، پژوهش و اشتغال مشغول فعالیت هستند.
 
وی تصریح کرد:  جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته و نقش مهمی را در کارآفرینی و اشتغال ایفا کرده است.
 
رضایی با تا کید بر اینکه  جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی فعالیت های زیادی را انجام داده است بیان داشت: آموزش ها در جهاد در دو مقطع کوتاه مدت و بلند مدت صورت می‌گیرد که آموزش های کوتاه مدت ما بر اساس نیاز جوانان شکل گرفته و نقش مهمی در کارآفرینی دارد.
 
وی افزود: به طور میانگین بیش از ۷۰ هزار نفر در سال از این آموزش‌ها استفاده می کردند که عموما جوانان و فارق التحصیل های دانشگاهی و دانشجویی و بخش کمی هم کارکنان دولت بودند.
 
رضایی یادآور شد: این آموزش ها در ۶ مرکز که دو مرکز در شهرکرد و در بروجن  و چهار مرکز در لردگان، فارسان و سامان برگزار می شود که تقریبا ۲۰۰ مدرس در مقاطع مختلف ارشد و دکتری در برگزاری این آموزش ها به ما کمک می کنند.
 
رضایی با اشاره به اینکه عموما آموزش های جهاد دانشگاهی اشتغال محور هستند گفت:  آموزش های  جهاد دانشگاهی تخصصی و مورد نیاز جامعه و خصوصا جوانان است که این آموزش ها مرتب به روز می شوند و در واقع نیاز آموزشی جوانان را تا حدودی حوزه معاونت آموزشی ما برطرف می کند.
 
وی تشریح کرد: بیش از 12 هزار عضو فراگیر داریم که از آموزش های کوتاه مدت استفاده می کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه یک کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران است که در جهاد دانشگاهی ما در حوزه آموزشی ایجاد شده  گفت: برای مدیران بخش میانی که می خواهند ارتقا پیدا کنند در این کانون ارزیابی می شوند و بعد ارتقا پیدا می کنند که یک امتیاز به این ها داده می شود.
 
 رضایی اضافه کرد: تیمی که در کانون مسقر هستند، نزدیک ۲۰۰ مدرس دارد که در حوزه آموزشی ما فعال است و بیش از ۶۵ درصد این ها جایی مشعول نیستند و به صورت تمام وقت یا به صورت حوزه مراکز آموزشی ما مشغول به فعالیت می باشند.
  
وی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی دو مرکز تخصصی ایجاد شده که دوستان در معاونت پژوهشی هم در بحث گردشگری و هم در فناوری اطلاعات کارهای را شروع کردند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: نسبت عمر حوزه پژوهشی در جهاد دانشگاهی نسبت به فرهنگی و آموزشی کمتر است، یعنی چند سالی است که ما تازه ورود پیدا کرده ایم و در این حوزه کار را پیش می‌بریم، البته در این حوزه ظرفیت های خوبی در جهاد دانشگاهی و در معاونت پژوهش در سطح ملی بوده ، ما در حوزه آموزش های پزشکی و کشاورزی نیز اقدامات شایسته ای را انجام داده ایم.
 
وی با تاکید بر اینکه در آموزش و کارآفرینی کارهای زیادی انجام شده است گفت: رویکرد و راهبرد حوزه اشتغال، ترویج و توسعه کارآفرینی است.
 
رضایی تشریح کرد: در راستای طرح ملی سرباز مهارت که برای سربازان نیروهای مسلح است تا کنون 430 نفر آموزش دیده اند.
 
وی همچنین به آموزش های بلند مدت در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تا کنون 3600 نفر دانشجو فارق التحصیل از دانشگاه های علمی کاربردی جهاد دانشگاهی داشته ایم و در حال حاضر نیز 500 دانشجو در حال تحصیل در این مرکز هستند.
 
رضایی ادامه داد: در سال جاری دانشجویان در مقطع کاردانی در 8 رشته و در مقطع کارشناسی در 4 رشته آموزش می بینند.
 
وی به استقرار مرکز رویان (بانک خون بند ناف در کلینیک امام علی(ع) شهرکرد اشاره کرد و گفت: در مرکز رویان 837 نمونه فریز شده انجام شده و به 2 هزار نفر از زنان باردار مشاوره داده شده است.
 
انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه