اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

۹۲ درصد از مردم گیلان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند/ بهره برداری از ۱۰۰ پروژه درمانی تا پایان امسال

۹۲ درصد از مردم گیلان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند/ بهره برداری از ۱۰۰ پروژه درمانی تا پایان امسال
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بهره برداری از ۱۰۰ پروژه درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تا پایان امسال گفت: نزدیک به ۱۸ درصد از افراد زیر ۱۲ سال تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند و مجموعا در استان گیلان ۹۲ درصد هر دو در واکسن تزریق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران آخرین وضعیت ابتلا به بیماری کرونا را در استان گیلان تشریح کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه عادی انگاری در جامعه از علل دیگر افزایش بیماران کرونایی است تصریح کرد: عدم تزریق واکسن، عدم ماسک زدن، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و شرکت کردن در دورهمی ها از جمله عللی است که موجب شده مجددا بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی پر شوند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سرماخوردگی خفیف همراه با تب و آبریزش بینی و سرفه را نشانه ابتلا به سویه جدید کرونا دانست و بیان کرد: این علائم در افرادی که بیماری زمینه ای ندارند خود به خود محدود می شود، اما در برخی دیگر از افراد امکان دارد طی پنج روز علادم شدیدتر شده و ریه را درگیر کند.
,
 
,
سالاری در پاسخ به این پرسش که برای ایمنی کامل باید چند دز دیگر واکسن تزریق شود افزود: آنچه که تاکنون ثابت شده باید هر چهار تا شش ماه واکسن دز یادآور تزریق شود و شاید در کشورمان و سایر کشورها در آینده برنامه‌ریزی لازم برای ساخت واکسن‌های با ایمنی بالاتر تدوین شود اما تاکنون چنین واکسنی تولید نشده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان افراد زیر ۱۸ سال هستند اذعان کرد: نزدیک به ۱۸ درصد از افراد زیر ۱۲ سال تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند و مجموعا در استان گیلان ۹۲ درصد هر دو در واکسن تزریق شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به بهره برداری از ۱۰۰ پروژه درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تا پایان امسال در سطح استان اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات زیر ساختی و درمانی در گیلان تا کنون ۱۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اجرا شده و حدود ۷۰۰ تخت به ظرفیت درمانی گیلان اضافه شده است.
,
 
,
سالاری با اشاره به افزایش ۳۵ خانه بهداشت در شهرستان‌های مختلف گیلان افزود: علاوه بر راه اندازی اورژانس هوایی و افزایش ۲۰ پایگاه اورژانس، حدود ۲۰۰ تخت ویژه به تخت‌های استان اضافه شده است.
,
 
,
وی به وجود دستگاه سی تی اسکن در همه شهرهای گیلان اشاره و تاکید کرد: تا کنون ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی هزینه شده و اقلام عمومی برای شهرستان‌های مختلف بر اساس نیاز تهیه و توزیع شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جمعیت گیلان در ایام سفر به سه برابر می‌رسد، گفت: با توجه به کهنسال بودن بیمارستان‌های گیلان ۲ هزار میلیارد تومان ردیف اعتباری جدید ایجادشده و با انعقاد قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم الانبیا بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی در زمین بیمارستان پورسینا و سایت دانشگاهی تکمیل می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به پیگیری بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان برای تکمیل و تجهیز آن افزود: در هفته دولت فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور و تا پایان سال ۱۰۰ پروژه درمانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این پروژه‌ها گیلان به شاخص‌های کشوری نزدیک تر می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه