اخبار داغ

دردسرهای دریافت وام روستایی مردم را کلافه کرد؛

سرگردانی متقاضیان وام مسکن روستایی/ روستائیان درخواست تسریع در پرداخت وام را دارند

سرگردانی متقاضیان وام مسکن روستایی/ روستائیان درخواست تسریع در پرداخت وام را دارند
متاسفانه بیشتر پروژه‌های روستایی در حالت نیمه تمام قرار گرفته‌اند و برخی مساکن روستایی نیز فرسوده و کم‌مقاوم است بنابراین چشم‌انتظار پرداخت تسهیلات از سوی دولت برای بازسازی و مقاوسازی مساکن خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادی انقلابی و جهادی است که با تدبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جهت تامین مسکن محرومان و بازسازی و بازآفرینی روستایی درطول سال‌های پس از انقلاب اسلامی همواره در راستای ارائه خدمت به مردم به ویژه محرومین پیشتاز بوده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,
رسالت بنیاد مسکن در سه حوزه ساخت مسکن محرومین، مقاوم‌سازی مساکن روستایی و اجرای طرح‌های هادی است بنابراین با توجه به قرارگیری آذربایجان‌غربی در یک پهنه جغرافیایی با خطر پذیری بالا و احتمال وقوع بلایای طبیعی در استان، اهتمام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بر آن است تا در یک افق ده ساله، با همت همکاران بنیاد در سال ۱۴۱۰ شاهد برگزاری جشن پایان مقاوم‌سازی در مساکن روستایی باشیم. 
,
 
,
اما در این میان بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار اروم‌نیوز از برخی روستاهای استان و گفت‌وگو با اهالی روستائیان در خصوص دریافت تسهیلات بانکی برای مقاوسازی مساکن خود در یافتیم که هم‌وطنان ساکن در روستاها از سال گذشته برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز این موضوع شکل اجرایی به خود نگرفته و این در حالی است که حدود نیمی از فصل گرما و مناسب ساخت و ساز به پایان رسیده است. 
,
 
,
حرف‌های مسئولان در حد شعار باقی مانده است
, حرف‌های مسئولان در حد شعار باقی مانده است, حرف‌های مسئولان در حد شعار باقی مانده است,
 
,
محبوبه جلیلی از اهالی روستای عربلو در ارومیه در این زمینه عنوان کرد: آبان ماه سال گذشته بلافاصله بعد از اعلام وام مسکن روستایی، برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردیم و مقرر شده بود که اول تیرماه امسال به حساب متقاضیان پرداخت شود اما متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. 
,
 
,
وی عنوان کرد: مسئولان بیش از ۱۰۰ بار در بخش‌های مختلف خبری گفته‌اند که وام مسکن ۲۰۰ میلیونی روستایی از هفته بعد پرداخت می‌شود اما حرف‌های این مسئولان در حد شعار بوده و باعث گلایمندی اهالی روستاها شده است.
,
 
,
سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون ترک فعل کرده است
, سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون ترک فعل کرده است, سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون ترک فعل کرده است,
 
,
محمودزاده مهندس ناظر ساختمان گفت: متأسفانه بیشتر پروژه‌های روستایی در حالت نیمه تمام قرار گرفته‌اند و برخی مساکن روستایی نیز فرسوده و کم‌مقاوم است بنابراین چشم‌انتظار پرداخت تسهیلات از سوی دولت برای بازسازی و مقاوسازی مساکن خود هستند. 
,
 
,
وی تصریح کرد: با وجود ابلاغ دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تسریع در شرایط پرداخت وام مسکن روستایی، همچنان سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون ترک فعل کرده و موجب توقف پرداخت وام مسکن روستایی شده است.
,
 
,
عباسی گفت: اگر وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به‌ موقع به دست مردم نرسد آنها مجبور به ساخت و سازهای غیرمجاز، بی‌کیفیت و خارج از نظارت‌های فنی می‌شوند.
,
 
,
۷۰۰۰ پرونده متقاضیان در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان تشکیل شده است
, ۷۰۰۰ پرونده متقاضیان در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان تشکیل شده است, ۷۰۰۰ پرونده متقاضیان در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان تشکیل شده است,
 
,
جعفر برزگر مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: فلسفه وجودی ایجاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله اول ساخت مسکن برای محرومان بوده است. 
,
 
,
وی عنوان کرد: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون خدمات جدیدی در حوزه منازل مسکونی شهری و روستایی به بنیاد مسکن محول شده که امید است در ادامه راه خدمت بیشتری به محرومان به ویژه در مناطق روستایی داشته باشیم.
,
 
,
مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌غربی بیان کرد : وام روستایی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بهسازی بوده که در اسفند سال گذشته هیات دولت مصوب کرد ۲۰۰ میلیون تومان به روستاییان پرداخت شود.
,
 
,
وی بیان کرد: پیگیری‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پرداخت تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی تصویب شده طرح ویژه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از سوی سازمان برنامه و بودجه ادامه دارد. 
,
 
,
برزگر با اشاره به اینکه، هم‌ اکنون هفت هزار  پرونده متقاضیان در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان تشکیل شده است اظهارداشت: این تعداد پرونده  آماده معرفی به بانک‌های عامل است که به محض ابلاغ تسهیلات این امر سرعت بیشتری خواهد گرفت. 
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: بانک ها در این زمینه همراه هستند و مشکل این طرح تا به امروز عدم ابلاغ پرداخت ۱۳ درصد مابه التفاوت سود بوده است که امیدواریم از سوی سازمان برنامه و بودجه اقدام شود. 
,
 
,
برزگر خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سال ١٤٠٠،  ٢٣١ روستا در قالب پروژه جدید و نیمه تمام طرح هادی با اعتبار٢٤٠ میلیارد تومان اجرا شده است . 
,
 
,
وی ابراز داشت: در صورت ابلاغ پرداخت این وام از سوی سازمان برنامه و بودجه،  امکان افزایش سهمیه استان و عملکرد مقاوم‌سازی به ٢٠ هزار واحد در سال در استان امکان‌پذیر است.
,
 
,
 انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه