اخبار داغ

دادستان علی‌آباد کتول:

رعایت حجاب در کشور یک قانون است/ امنیت مردم؛ خط قرمز دستگاه قضا

رعایت حجاب در کشور یک قانون است/ امنیت مردم؛ خط قرمز دستگاه قضا
دادستان شهرستان علی آباد کتول با اشاره به اینکه رعایت قانون، پیروی از اصول اخلاقی و شهروندی در جامعه یک وظیفه همگانی است، گفت: نباید به این بهانه که برخی موارد در قانون ذکر نشده است، نظم و امنیت عمومی و اخلاقی جامعه را بر هم زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی ذوقی در گفت‌وگو با گلستان ما اظهار کرد: متاسفانه در هفته‌های اخیر عده‌ای از جوانان تحت تاثیر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای و فضای مجازی اقدام به بروز رفتارهای خارج از عرف و دون شخصیت جوان ایرانی کردند و با استفاده از البسه و پوشش نامناسب و رفتارهای هنجارشکنانه در جامعه ظاهر شدند که این رفتارها به هیچ عنوان مورد تائید نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی با بیان اینکه برخی هنجارهای اخلاقی در تمامی جوامع مشترک هستند و تعریف یکسانی دارند، افزود: برخی اصول و قواعد اخلاقی در تبصره این قواعد همگانی قرار دارند که افراد جامعه باید به آنها پایبند باشند.

,

دادستان شهرستان علی آباد کتول با تاکید بر اینکه رعایت حجاب در کشور ما یک قانون است، تصریح کرد: تخطی از قانون نیز بالتبع جرم محسوب می شود.

,

ذوقی در خصوص این پاسخ که بد حجابی چه ضرری برای سایرین دارد، بیان کرد: حجاب نشانه عفاف است و این دست تحلیل ها و مطرح کردن مطالب چالشی منبعث از تفکرات و خروجی های اتاق فکرهایی است که بخش اعظم هزینه آن را کشورهایی مثل عربستان پرداخت می‌کنند تا آینده و هویت و عفاف نسل جوان را هدف قرار دهند.

,

وی ادامه داد: قطعاً حجاب یک مسئله شخصی است و تعیین نوع آن در دست فرد است. اما اینکه یک نفر عنوان کند من حجابم را رعایت نمی‌کنم بقیه به من نگاه نکنند حرفی عوامانه و شبیه به همان ماجرای سوراخ کردن کشتی است.

,

دادستان شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه رعایت هنجارهای اخلاقی در جامعه یک ضرورت دینی، اخلاقی و عرفی است، گفت: آزاد کردن حجاب مانند این است که در احکام شرعی و دینی تعبد نداشته باشیم. به عنوان مثال شرب خمر در جامعه آزاد باشد و هر کسی می‌خواهد علناً مشروب بخورد و هر کسی نمی‌خواهد پرهیز کند. اگر حجاب این گونه آزاد باشد، پس در همه احکام شرعی باید این آزادی را قائل باشیم.

,

عضو شورای تامین شهرستان در ادامه به هنجارشکنی و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر توسط عده ای اشاره کرد و افزود: افرادی که فکر می کنند با تیراندازی شبانه در سطح شهر یا ایجاد ارعاب با سلاح سرد و تهدید مردم می توانند امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند و زمینه ناامنی را فراهم کنند سخت در اشتباه هستند.

,

ذوقی بیان کرد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است و با افرادیکه مخل امنیت و آسایش مردم هستند به شدت برخورد می شود.

,

وی در خصوص ضرورت کنترل و استفاده بهینه از فضای مجازی گفت: برخی بر این باورند که فعالیت در فضای مجازی یک امر شخصی و بعضاً خانوادگی است که انتشار هر نوع پست و تولید محتوی در آن آزاد است و رعایت هنجارهای اخلاقی ضرورت ندارد.

,

دادستان شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: خطرات هنجار شکنی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در فضای مجازی در مواقعی بیش از سطح شهر تبعات منفی دارد و قطعاً با چنین مواردی بر اساس قانون برخورد جدی می شود و بستن برخی صفحات در ماه های اخیر ناشی از همین پایبند نبودن به اصول اخلاقی بوده است.

,

ذوقی در خصوص همکاری مردم با دستگاه ها قضا و نیروهای امنیتی گفت: بدون شک دستگاه قضا، پلیس، نیروهای امنیتی و سپاه و بسیج در جهت پاسداری از ارزش های انقلاب و حفظ آرامش و امنیت مردم تلاشی همه جانبه و شبانه روزی دارند.

,

وی از مردم شریف منطقه خواست ضمن رعایت اصول شهروندی بر اساس دین مبین اسلام، اخلاقیات و آموزه های دینی و اخلاقی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه های مختلف بر اساس وظیفه شهروندی خود، اقدام کنند و با در جریان قرار دادن نیروهای قضایی و امنیتی سهمی بزرگ در ایجاد نظم و امنیت در شهر خود داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه