اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

رویارویی با توطئه‌های غربی برنامه‌های پیش‌دستانه می‌خواهد

رویارویی با توطئه‌های غربی برنامه‌های پیش‌دستانه می‌خواهد
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: جهان غرب سعی دارد با بازی در لایه‌های مختلف ایران را مجبور کند تا به خواسته‌های آن تن دهد، در مقابل جمهوری اسلامی باید از عملیات‌های پیش‌دستانه استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صباح زنگنه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به برنامه غرب برای تسلیم کردن ایران در بلندمدت و میان‌مدت گفت: جهان غرب در یک هماهنگی همه‌جانبه تمامی توان خود را به کار گرفته است تا ایران را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع اصولی خود در مذاکرات هسته‌ای کند و در مقابل به خواسته‌های آن تن دهد برای تحقق این هدف هم هر یک از کشورها نقشی را بر عهده گرفته‌اند تا به زعم خود ایران را وادار به تسلیم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: بازیگر اول رژیم صهیونیستی است، این کشور با انجام عملیات تروریستی (ترور دانشمندان هسته‌ای و ترور مدافعان حرم همچون شهید حسن صیاد خدایی) سعی می‌کند تا توان امنیتی ایران را در بین مردم به چالش کشیده و بگوید که اگر ایران نخواهد به تعهدات خود مطابق برجام بازگردد با تهدیدات اسرائیل مواجه خواهد شد.
,
 
,
این کارشناس سیاسی افزود: دومین عمل انجام عملیات خرابکارانه همچون حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها و خدمات شهرداری و... از سوی رژیم اشغالگر قدس بود تا به این وسیله نارضایی را در بین مردم ایجاد کرده و کشور را به آشوب بکشد. همزمان با این قبیل از اقدامات رژیم صهیونیستی، تروئیکای اروپایی وارد میدان عمل می‌شود و سعی می‌کند که با صدور احکام و قطعنامه‌های مختلف ایران را از لحاظ حقوقی تحت فشار بگذارد و از سوی دیگر با دادن جایزه به محصولات سینمایی ضد ایرانی (همچون جایزه به عنکوبت مقدس و برادران لیلا در جشنواره کن) جبهه‌های فرهنگی متخاصم را تقویت کرده و به چالش‌های فرهنگی و چندپارگی جامعه دامن بزند.
,
 
,
زنگنه تاکید کرد: بازیگر آخر این بازی کشور آمریکا است که سعی می‌کند ایران را از لحاظ اقتصادی زیر فشار بگذارد، بنابراین با بهانه‌های مختلف و واهی می‌کوشد تحریم‌های موجود را حفظ و یا افزایش دهد، این کشور تمامی توان خود را به کار گرفته تا ایران را با استفاده از محدودیت‌هایی همچون صادرات نفت و سایر محصولات، ممانعت از ورود کالا، خدمات، فناوری و دانش، محدودیت در مراودات مالی و بستن کانال‌های مالی بین‌المللی و... درگیر مشکلات اقتصادی نگه دارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در واقع جهان غرب سعی دارد با بازی در لایه‌های مختلف ایران را مجبور کند تا به خواسته‌های آنان تن دهد، در مقابل جمهوری اسلامی ایران نیز باید برای مقابله با این عملیات‌ها مجموعه‌ای از عملیات‌های پیش‌دستانه را در دستور کار خود قرار دهد تا مبادا در اثر عملیات‌های روانی و فشار دشمن مجبور به پذیرش خواسته‌های آنان شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه