اخبار داغ

در گفتگو با بانوی جوان کارآفرین بجنوردی عنوان شد؛‌

همت مادر ۳۰ ساله بجنوردی با ۴ فرزند در ایجاد اشتغال/ تاکیدات مقام معظم رهبری سرلوحه زندگی مان است

همت مادر ۳۰ ساله بجنوردی با ۴ فرزند در ایجاد اشتغال/ تاکیدات مقام معظم رهبری سرلوحه زندگی مان است
زهرا کبودی، مادر جوان و ۳۰ ساله که با وجود چهار فرزند قد و نیم قد با راه اندازی کارگاه تولیدی در حوزه عفاف و حجاب توانسته علاوه بر گام برداشتن در حوزه رفع دغدغه مندی هایش، برای پنج نفر دیگر هم شغل ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، بانوان محجبه چادری و غیرچادری برای خرید ملزومات حجاب معمولاً با محدودیت‌هایی از جمله قیمت بالا تا مکان متمرکز فروش و دسترسی آسان،مواجه هستند، همچنین خرید از فروشگاه‌های اینترنتی هم باب میل بسیاری از این افراد نیست، به همین دلیل همیشه در تهیه این اقلام در شهرها با مشکل مواجه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

براین اساس طی سال های اخیر باتوجه به تمرکز کشورهای غربی به موضوع حجاب زنان در جمهوری اسلامی ایران، بانوان دغدغه مند در این امر نسبت به ایجاد کارگاه ها و تولیدات با اقلام ویژه حجاب وارد عمل شده اند تا بتوانند بخشی از نیاز های زنان محجبه را رفع و از طرفی با به روز رسانی تولید از لحاظ تنوع و رنگبندی ها نسبت به ایجاد میل و علاقه دختران نوجوان برای موضوع حجاب گام مثبتی بردارند.

,

از این رو در استان خراسان شمالی نیز، بانوان محجبه و با دغدغه حجاب نسبت به راه اندازی و ایجاد اشتغال در این حوزه فعالیتشان را اغاز کرده اند، گام هایی برداشته و موفقیت هایی نیز کسب کرده اند.

,

 

,

, ,

 

,

زهراکبودی، بانوی 30 ساله بجنوردی که چهار سال از فعالیتش در این حوزه می گذرد، در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: تحصیلات من مربوط به حوزه علمیه است که به دلیل تولد فرزندم به صورت موقت کنار گذاشته ام.

, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه مادر چهار فرزند است، ادامه داد: باتوجه به اینکه در حوزه عفاف و حجاب دغدغه داشتم و وضعیت بی حجابی در جامعه به شدت آزاردهنده شده است، تصمیم گرفتم که در این زمینه فعالیت داشته باشم.

,

این بانوی کارآفرین بجنوردی با بیان اینکه قطعا اشتغال به کار با حضور چهار فرزند، با سختی هایی همراه استف گفت: اما باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرزندآوری و ایجاد اشتغال خانگی تمام برنامه ریزی ام بر این اساس است که بتوانم جایگاه مادری و کارگاه عفاف و حجاب را در کنار یکدیگر به خوبی پیش ببرم.

,

کبودی با اشاره به اینکه از سال 97 تولید ملزومات حجاب را آغاز کردم، اضافه کرد: در ابتدا با تولید طرح های محدود تری همچون ساق و روسری ست، کار می کردم که با رونق گرفتن کار و درخواست مشتریان و ظرفیت سنجی بجنورد، محصولات متعددی به تولیدات کارگاه اضافه شد.

,

این بانوی جوان و کارآفرین بجنورد خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کارگاه تولیدی موفق شده ام برای پنج بانوی دیگر ایجاد اشتغال داشته باشم، و برنامه دارم تا در آینده جهت توسعه کار این فضا را بزرگتر و برای تعداد نیروی بیشتری اشتغال آفرینی داشته باشم.

,

کبودی ابراز داشت: در نظر داریم تولید را تا مرحله ای گسترش دهیم که فروشگاه های بجنورد و استان،  محصولات مورد نیاز خود را از کارگاه ما خرید کنند تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه رفت و آمد به سایر استان ها، همچنین سود فروش محصولات در داخل استان هزینه شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه حجاب تنها مختص پوشیدن چادر نیست، بلکه هر فردی که پوشش کاملی داشته باشد نیز محجبه است، گفت: انسان ها همواره در انتخاب هایشان در هر مرحله از زندگی به دنبال کسب برترین ها  هستند و برترگرایانه به موضوعات نگاه می کنند، اما در موضوع حجاب، بهترین را انتخاب نمی کند و به کمترین ها در بحث پوشش قناعت می کند.

,

کبودی با اشاره به اینکه متاسفانه بدحجابی و بدپوششی روز به روز در جامعه در حال گسترش است، اظهارکرد: براین اساس انتخاب و فعالیت در این عرصه برایم بسیار با اهمیت است و زمان دوخت و آماده کردن یک چادر حسی غیرقابل توصیف دارم.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت حجاب چه ابتکاری در تولیداتشان به خرج داده است، گفت: رنگ بندی و تنوع محصولات حجاب در بجنورد بسیار محدود و کم بود، اما در کارگاه تولیدی که راه اندازی کرده ایم، بالغ بر 200 مدل طرح و رنگ بر اساس سلیقه های مختلف طراحی و تولید شده است که این امر باعث شده به دلیل زیبا بودن محصولات کمتر متشتریی، دست خالی از مغازه خارج شود.

,

کبودی یادآور شد: در حوزه فعالیت هایی کارگاهی که دارم، گاها دخترانی با پوشش نامناسب حضور پیدا می کنند که با توضیحاتی که داده می شود و ملاحظه تولیدات رنگی و تنوع سلیقه ها در این کارگاه نسبت به این امر توجه پیدا می کنند و خودشان نسبت به استفاده از پوشش های محجبه و با حجاب علاقه نشان می دهند.

,

وی گفت: متاسفانه بی حجابی و بدحجابی روز به روز افزایش پیدا کرده و یک بانو یا دختر محجبه گاهی با واژه هایی همچون امل و بدبخت بودن خطاب می شود، براین اساس تمایل بسیاری به پوشش حجاب کامل کم شده به نحوی که دختران نوجوان برای عقب نماندن از دوستان بی حجاب خود،  با آنها همراهی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه