اخبار داغ

فرماندار رشت:

مراکز واکسیناسیون در انتظار ۴۲/۵ درصد افرادی که دز سوم را دریافت نکرده اند

مراکز واکسیناسیون در انتظار ۴۲/۵ درصد افرادی که دز سوم را دریافت نکرده اند
فرماندار رشت با اشاره به شیب صعودی ابتلا به ویروس کرونا و رنگ بندی جدید شهرستان، ضمن تأکید بر ضرورت بالا بردن ضریب ایمنی در برابر گسترش ویروس، از آمادگی کامل مراکز واکسیناسیون شهرستان برای تکمیل روند دریافت واکسن ۴۲/۵ درصد از کسانی که دز سوم را دریافت نکرده اند، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ۸دی، حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد کرونای شهرستان با اشاره به قرار داشتن در سالگرد آغازین روزهای شروع واکسیناسیون عمومی در شهرستان، ضمن تشکر از تلاش‌های ایثارگرانه و شبانه روزی کادر درمان، نیروهای سپاه و بسیج، اعضای ستاد کرونا و تمامی فعالین عرصه کنترل همه گیری ویروس کرونا، اظهار داشت: به پاسداشت تمامی تلاش‌های دوساله کادر درمان و سایر متولیان امر و همچنین ارج گذاری به فداکاری شهداء سلامت، شایسته است تا آحاد جامعه نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون، پرهیز از عادی انگاری و رعایت موارد توصیه شده بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار رشت با اشاره به نقش مکمل دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی فردی و عمومی در کنترل همه گیری کرونا، اظهار داشت: مراکز تزریق واکسن شهرستان از آمادگی کامل برای تکمیل واکسیناسیون ۴۲/۵ درصد از افرادی که دز سوم را دریافت ننموده و یا حدود ۲۳۰۰۰۰ نفر از کسانی که حداقل ۶ ماه از زمان دریافت دز دوم آنان سپری‌شده، برخوردار می باشند.

وی افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیتی در مرکز استان و جمعیت غیر ساکن شهر رشت در طول روز، رعایت مسئولانه نکات توصیه شده بهداشتی و تکمیل مراحل واکسیناسیون اثرگذاری بالایی در جلوگیری از افزایش موارد ابتلاء و قطع زنجیره انتقال ویروس بر عهده دارد.

 امام پناهی با بیان اهمیت نقش رسانه در آگاهی رسانی و تشویق جامعه به رعایت شیوه نامه ها و تزریق واکسن، اظهار داشت: همزمان با اوج‌گیری دوباره موارد ابتلاء بیماری کرونا، ضروریست با همت اصحاب رسانه شاهد یادآوری اهمیت موضوع و آگاهی رسانی صحیح به مردم جهت رعایت کامل پروتکل ها، تزریق واکسن و پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس باشیم.

فرماندار رشت با اشاره به اهداف حمایتی دولت سیزدهم از اجرای طرح دارو یار مبنی بر بهره مندی مستقیم مصرف کنندگان از یارانه دارو، و تاکید بر این مطلب که در قالب این طرح ضمن واقعی شدن قیمت ها، پرداختی بیماران تغییری نکرده و بیمه‌گر مسئول پرداخت افزایش قیمت ها می باشد، گفت: در این طرح پوشش بیمه‌ای برای ده ها قلم داروئی که پیشتر شامل حمایت بیمه نبوده اند برقرار گردیده است.

وی همچنین خواستار نظارت متولیان امر بر اجرای دقیق مصوبات و ابلاغیه های طرح دارو یار گردیده و بر پایش عملکرد داروخانه ها تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
,

 

,

 

,



 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه