اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

جمعیت سالمند گیلان به ۱۵ درصد رسید/ تک فرزندی دلیل اصلی پیری جمعیت

جمعیت سالمند گیلان به ۱۵ درصد رسید/ تک فرزندی دلیل اصلی پیری جمعیت
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت گیلان سالمند هستند، گفت: تک فرزندی دلیل اصلی پیری جمعیت گیلان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، اسماعیل نورصالحی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز دوشنبه در نشست خبری کارگروه رسانه ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه آمار جمعیت سالمند استان از میانگین کشوری (میانگین ۱۰.۴۳ درصد) بیشتر است. گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت گیلان سالمند هستند که از میانگین کشوری ( ۱۰.۴۳ درصد) بیشتر است.

وی در گیلان جمعیت سالمند استان را ۳۹۲ هزار نفر (۶۵ سال به بالا ) اعلام کرد و افزود: تک فرزندی دلیل اصلی پیری جمعیت گیلان است. تک فرزندی معضلات زیادی به همراه دارد که ضروریست تا رسانه ها به خانواده ها در ارتباط با مشکلات تک فرزندی آگاهی دهند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به رسالت همگان در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: مهمترین راهکار علاج وضعیت کنونی فرهنگ سازی ارایه الگوی فرهنگی است، همه افراد توانمند و دارای جایگاه اجتماعی و مخاطب باید در این عرصه وارد شوند ضمن اینکه توجه به قشر نخبگان مقوله فرهنگ سازی را راحت تر می کند.

افزایش نگران کننده سن مادران در گیلان

نورصالحی به افزایش سن مادر در استان اشاره کرد و آن را نگران کننده دانست و گفت: میانگین سن مادر در اولین فرزند در سال ۹۰، ٢٧.۵۴ و در سال ۱۴۰۰، ۲۹.۵۴ سال گزارش شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر روند باروری در کشور شیب نزولی داشته اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال ۱۴۲۰ در یک دوره ٢٠ ساله جمعیت سالمندان کشور حدود ٢ برابر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه خطر مسئله جمعیت به مراتب بیشتر از کرونا است، اضافه کرد: در کرونا مردم خطر بیماری را حس کردند اما عدم حس خطر در مسئله جمعیت، کاهش آن را به همراه داشته است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان از سه هفته گذشته تاکنون گفت: در چنین شرایطی تزریق واکسن دز سوم و چهارم باید مورد توجه مردم باشد ضمن اینکه توصیه های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اهمیت نظام ارجاع و با بیان اینکه نظام ارجاع موجب کاهش هزینه ها می شود، افزود: نظام ارجاع برای مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و بیماران سرطانی در دستور کار قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه