اخبار داغ

یک رزمنده کرمانشاهی:

منافقین در جنایات جنگی استاد داعش هستند

منافقین در جنایات جنگی استاد داعش هستند
مولاداد رشیدی گفت: منافقین در جنایات جنگی استاد داعش هستند و بسیاری از زنان و مردان و حتی کودکان بی گناه را به شهادت رساندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولاداد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، از عملیات "مرصاد" به عنوان «کمین‌گاهی» برای نابودی نیروی‌های مزدور گروهک منافقین یاد کرد و اظهار داشت: روزهای پایانی جنگ یعنی از اوایل تا پنجم مرداد روزهای سرنوشت سازی در دفاع مقدس بود.

این فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: همانطور که در آغاز جنگ توقف و سد کردن راه نیروهای بعثی از اهمیت زیادی برخوردار بود، این روزها نیز بسیار اهمیت داشت.

وی خاطر نشان کرد: آخرین برگ بازی خطرناکی که صدام شروع کرده بود با سوء استفاده از قطع نامه ۵۹۸ بود زمانی که رزمندگان ما احساس کردند جنگ تمام شده اما آنها به دنبال نقشه شوم دیگری بودند.

رشیدی بیان داشت: صدام و منافقین در چنین شرایطی تمام نیروها را از خارج از کشور عراق یعنی اروپا و آمریکا فراخوان کردند و در یک حرکت شتابزده خودرویی در سوم مرداد ماه به داخل کشور ما رسوخ دادند.

وی ادامه داد: در شب بیست‌ونهم تیرماه سال ۶۷ به یگان ما (تیپ قائم) مأموریت داده شد که نیروها را فراخوانی کنید و پس از سازماندهی به منطقه سرپل‌ذهاب اعزام کنید. با توجه به فرصت اندک، نیروهای یگان ما از افرادی بودند که از طریق رادیوی کرمانشاه به محل خدمت فرا خوانده شدند.

رشیدی خاطر نشان کرد: اما ۳۱ تیرماه تعدادی از نیروهای مستقر در شهر کرمانشاه و حاشیه‌ شهر به یگان ما معرفی شدند و با نیروهای موجود، دو گردان تشکیل دادند. پس از بازدید و سخنرانی کوتاه یکی از فرماندهان سپاه چهارم، اول مرداد با اتوبوس به سمت «کرندغرب» حرکت کردیم.

وی اظهار داشت: از همان شب تحرکات عراقی ها شدت گرفته بود و تیپ نبی اکرم(ص) نیز در منطقه "سراب گرم"و "کل داوود" با دشمن درگیر شدند.

رشیدی بیان داشت: جهت کسب اطلاعات و دستور لازم از مسئول محور، به سپاه مراجعه کردیم، من به اتفاق برادر «حاج عبدالرضا حا‌ج‌علیانی»، فرمانده تیپ به جلسه‌ای رفتیم که با حضور فرماندهی سپاه، مسئول محور و برادر «امیر نوحی» نماینده‌ سپاه چهارم برگزار شده بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تنها نقطه قوت پس از توکل به خدا ارتفاعات پاتاق بود که مواضع مستحکمی داشت.

وی افزود: متاسفانه تبلیغات روانی دشمن، انتشار شایعه‌ بمباران شیمیایی در ساعات آینده، بمباران مستمر شهر، شلیک پدافندها، انفجار یکی از زاغه‌های مهمات نزدیک شهر که برخی از گلوله‌ها را به حوالی شهر پرتاب می‌کرد، شایعه‌ نزدیک شدن عراقی‌ها و ضدانقلاب‌ها به کرمانشاه و عوامل متعدد دیگر، شهر را تقریباً از سکنه خالی کرده بود و دشمن به دنبال یک زمین خالی جهت عبور ماشین آلات و ادوات جنگی خود بود.

رشیدی بیان داشت: از ابتدایی ترین ساعات روز سوم بمباران از پاتاق شروع شد، و تصمیم فرماندهان بر این بود که در تنگه نزدیک کرند با فاصله ۵ کیلومتر نیروها را مستقر کنیم اما متاسفانه دشمن صبح همان روز بمباران خوشه ای را شروع کرد و نیروهای ما را مجروح و شهید کردند و تقریبا یک گردان ما از رده خارج شدند.

وی نداشتن اطلاعات از حمله دشمن را بزرگترین ضربه روحی دانست و گفت: از ابتدای جنگ تا آن روز با چنین موضوعی مواجه نبودیم.

این رزمنده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: به علت انتشار برخی شایعات در منطقه از جمله؛ عقب‌نشینی عراقی‌ها تا مرزهای بین‌المللی، تخلیه‌ی شهر «سرپل‌ذهاب»، پناهنده شدن یکی از افسران عراقی و تأیید این شایعات، سبب شد که از اعزام نیروهای ما به منطقه در آن روز خودداری شود. تصمیم گرفته شد این دو گردان به عنوان احتیاط در منطقه «سراب» کرند شب را به صبح برسانند.

وی ادامه داد: عصر همان روز دستور رسید که یک گروهان با ۱۵۰ نفر برای تقویت پدافندی یگان اعزامی از لرستان، به پل «ماهیت» (بعد از گردنه‌ی «پاتاق» و نزدیک «کل داوود») اعزام کنیم. پس از سازماندهی و تقویت، یک گروهان به فرماندهی برادر «علی فشی» به منطقه مورد نظر اعزام شد و مابقی نیروها نیز در سراب باقی ماندند.

رشیدی بیان داشت: در تمام مدتی که از کرمانشاه به سمت کرندغرب در حرکت بودیم حتی با فرا رسیدن تاریکی شب، آسمان منطقه جولانگاه هواپیماها، شلیک پدافندها و بمباران‌های مداوم بود.

وی افزود: طبق تصمیم مسئولین قرار شد فردا بعد از نماز صبح، نیروها به یکی از شیارهای منطقه در پنج کیلومتری کرند به نام «تنگ گول» اعزام و مستقر شوند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: ستون منافقین آمدند ما کنار جاده کمین گرفته بودیم، عده‌ای به سمت سنگر و پناهگاه‌ها دویدند. صدای هواپیماها کمی دورتر شنیده می‌شد و متعاقب آن صدای انفجارهای پیاپی.

وی ادامه داد: روز بعد عملیات در حال انجام بود، روی ارتفاعات اسلام آباد قرار گرفتیم و منافقین اولین ضربات را توسط تیپ نبی اکرم(ص) خوردند و شهر کامل از دست آنها خارج شد.

رشیدی بیان داشت: نیروهای زیادی در این عملیات جانفشانی کردند و نقش مردم در این عملیات نقش بسزایی بود که منافقین را مات و مبهوت کرد.

وی منافقین را بدتر از داعش معرفی کرد و اظهار داشت: منافقین با حیله و نیرنگ و خیانت به ملت و همچنین با استفاده از فرهنگ و زبان نفوذ کردند و جنایت های متعددی را در اسلام آباد و کرند رقم زدند.

رشیدی خاطر نشان کرد: آنها بیمارستان اسلام آباد را که بیماران غیر نظامی در آنجا بستری بودند را به آتش کشیدند و ایجاد رعب و وحشت کردند.

وی گفت: منافقین در جنایات جنگی استاد داعش هستند و بسیاری از زنان و مردان و حتی کودکان بی گناه را به شهادت رساندند.

رشیدی بیان داشت: بالاخره ما نیروها را به سمت میدان ورودی شهر کرند حرکت دادیم که متوجه شدیم تانک‌ها، نفربرها و خودروهای سبک و سنگین که تا یک ساعت پیش در خط مقدم بودند، به سمت اسلام‌آبادغرب در حال عقب‌نشینی هستند.

وی گفت: منافقین و دست نشانده های آنها به خیال اینکه تا تهران پیش می روند با جانفشانی رزمندگان اسلام و مردم غیور این خطه ناکام‌ماندند.

رشیدی اظهار داشت: خون شهدا اسلام را به درخت تنومندی تبدیل کرده که با این بادها امکان لرزاندنش وجود ندارد و در این عملیات به مردم اثبات شد که انقلاب اسلامی متکی به خداوند متعال و آیات نورانی قرآن و ائمه اطهار از آن حفاظت می کنند تا به دست صاحب اصلیش برسد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه