اخبار داغ

تفریحی که جان می‌گیرد؛

گرمای تابستان و تراژدی آبتنی‌های مرگبار/ مردم خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند

گرمای تابستان و تراژدی آبتنی‌های مرگبار/ مردم خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند
هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان مردم برای شنا کردن به رودخانه‌ها و یا سدها می‌روند که به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، خطر غرق شدگی در رودخانه ها و کانال ها یکی از موضوعات غم انگیزی است که همواره شناگران در رودخانه ها و کانالهای آب را به شدت تهدید می کند و این موضوع همواره در تابستان نمود دارد و افزایش دمای هوا باعث می‌شود تا در فصل گرما جوانان ونوجوانان تمایل زیادی برای شنا کردن داشته باشند و بسیاری از رودخانه‌ها و کانال های آبیاری پذیرای علاقه مندان به شنا باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

از سوی دیگر بارها اعلام شده شنا رودخانه ها، کانال های آبیاری و سدهای آب به دلیل عدم آشنایی به منطقه و بستر  رودخانه ممنوع بوده و برای شنا کردن مناسب و امن نیست ولی متاسفانه برخی افراد توجهی به این موضوع نمی کنند و همین موضوع بی احتیاطی نیز سبب شده تا از ابتدای امسال حدود هفت مورد غرق شدگی در رودخانه های میاندوآب ثبت شود که پنج مورد آن در کمتر از ۱۰ روز گذشته بوده است.

,

مکان یابی مناسب برای ایجاد مناطق ویژه شنا در حریم بستر رودخانه زرینه رود

, مکان یابی مناسب برای ایجاد مناطق ویژه شنا در حریم بستر رودخانه زرینه رود, مکان یابی مناسب برای ایجاد مناطق ویژه شنا در حریم بستر رودخانه زرینه رود,

در این زمینه فرماندار میاندوآب با ابراز تاسف از رو به افزایش بودن آمار غرق شدگی های در رودخانه زرینه رود این شهرستان، گفت: متأسفانه آمار غرق شدگی های در رودخانه زرینه رود رو به افزایش بوده و جوانان شهرستان بدلیل کمبود اماکن ورزشی و تفریحی تصمیم به شنا در رودخانه ها می گیرند.

,

علی پیام افزود: متاسفانه در این موضوع نیز عدم آشنایی با محل و فنون شنا موجب غرق شدگی جوانان و عزادار شدن خانواده ها می شود .

,

وی با بیان اینکه هزینه های بالا برای استفاده از اماکن ورزشی و استخرها سبب هدایت جوانان به شنا در رودخانه می شود، اظهار کرد: اغلب اماکن ورزشی در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده و چون بخش خصوصی بدنبال کسب درآمد است شاهد هزینه های بالا برای استفاده از اماکن ورزشی و استخرها هستیم که خود باعث هدایت جوانان به شنا در رودخانه ها می شود و لذا از اداره ورزش و جوانان انتظار داریم اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه این روند را انجام دهند.

,

فرماندار میاندوآب گفت: تخریب بستر رودخانه و قاچاق مصالح رودخانه ای نیز یکی از عوامل دخیل در افزایش آمار غرق شدگی است که با اقدامات انجام گرفته تاراج  مصالح و تخریب بستر رودخانه متوقف شد.

,

پیام با اشاره به اینکه مکان یابی مناسب برای ایجاد مناطق ویژه شنا در حریم بستر رودخانه زرینه رود از مواردی است که در دست بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم با تعامل امورآب، شهرداری و میراث فرهنگی مکانیابی مناسب برای ایجاد مناطق ویژه شنا در حریم بستر رودخانه زرینه رود با رعایت استانداردهای لازم انجام شود تا مردم بتوانند با اطمینان خاطر از تفریحات آبی بهره مند گردند.

,

وی هم چنین بر لزوم تجهیز آتش‌نشانی، هلال احمر  و ایجاد گروه نجات غریق تاکید کرد  و افزود: مدت زمان حضور در محل حادثه نیز باید به حداقل برسد.

,

مردم خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند

, مردم خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند, مردم خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند,

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا محسوب می‌شود که امیدواریم مردم عزیز با رعایت کردن این اصول دچار این حادثه ناگوار نشوند.

,

سامان محمدی‌ اظهار کرد: توصیه اکید داریم که شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

,

وی افزود: هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان مردم برای شنا کردن به رودخانه‌ها و یا سدها می‌روند که به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم.

,

یک کارشناس نیز در این زمینه می گوید: فن شنا در استخر با شنا در رودخانه کاملا متفاوت است، با معرفی بخش های کم خطر رودخانه برای شنا، استفاده از راهنما و وجود علائم کافی، استقرار اکیپهای نجات غریق و آشناسازی مردم با فن شنا در رودخانه می توان تلفات ناشی از شنا در رودخانه را کاهش داد.

,

نقش مهم و غیرقابل انکار فرهنگ سازی و آموزش 

, نقش مهم و غیرقابل انکار فرهنگ سازی و آموزش  , نقش مهم و غیرقابل انکار فرهنگ سازی و آموزش ,

شنا در رودخانه به دلیل ویژگیهای طبیعی آن، محاسبات خاص خودش را دارد و حتی می توان گفت محاسبه‌ دقیقی ندارد و شناگر خیلی در بند تقسیم انرژی و استفاده بهینه از آن به تناسب فاصله و زمان نیست و حرکت سر و دست لجام گسیخته است.

,

آنچه نیز در بیشتر موارد غرق شدگی از سوی کارشناسان مطرح شده است،عدم آشنایی افراد به محل شنا و نیز عدم آشنایی لازم با فن شنا بوده است که در کنار ایجاد مکان های امن برای شنا و توسعه استخر، نقش نهادهای ذی ربط در فرهنگ سازی و آموزش نیز نقشی مهم وتاثیرگذار است،نقشی که می تواند تاثیر فراوانی در کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه ها داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه