اخبار داغ

نماینده سابق مجلس مطرح کرد:

مهارت‌آموزی؛ شاهراهی برای عبور از غول بیکاری

مهارت‌آموزی؛ شاهراهی برای عبور از غول بیکاری
نماینده سابق مجلس گفت: مهارت‌‎‌آموزی در ایجاد اشتغال بسیار مهم است و حتماً نباید جوانان در جست‌وجوی مشاغل دولتی باشند بلکه با مهارت‌آموزی فرد کارفرمای خود و کارآفرین خواهند شد و هم به پدیده شوم بیکاری پایان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی‌الله نانواکناری، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: بیکاری مردم کشور به معضلی بزرگ تبدیل شده، طوری‌که کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که اگر هر ساعت ۱۵۰ شغل را ایجاد کنیم تنها توانسته‌ایم از رشد و افزایش بیکاری جلوگیری کنیم. اگر بخواهیم در دولت انقلابی آقای رئیسی بیکاری را به عدد صفر نزدیک کنیم، باید دو برابر این میزان یعنی ۳۰۰ شغل در ساعت و ۵ شغل در هر دقیقه ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: امروزه آمار آسیب‌های اجتماعی روند تصاعدی دارد. اگر در گذشته تنها نگرانی برای مردم جامعه اعتیاد روزافزون بود، اما اکنون از ازدواج سفید و جشن طلاق گرفته تا اعتیاد مجازی و زنان و کودکان خیابانی و بیکاری و ... نیز به این نگرانی‌های اجتماعی اضافه شده است. متأسفانه این حوزه اصلاً مهم انگاشته نمی‌شود و سرمایه و وقت و پول و مدیریتی صرف این حوزه نمی‌شود. حوزه‌ای که از نظر جامعه‌شناسان بنیادی‌ترین و مهمترین حوزه‌ای‌ است که باید به آن پرداخته شود، زیرا این حوزه ارتباط مستقیم با نیروی کار جامعه دارد و تأثیر مستقیم بر روی آینده‌سازان و اقشار مختلف می‌گذارد.
,
 
,
نماینده مجلس دهم با بیان اینکه در این حوزه هم مهمترین بخش همان مسئله کهنه بیکاری است که این‌روزها بیداد می‌کند و نداشتنش سرچشمه تمام دیگر معضلات است، گفت: بیکار که باشی به دنبال سرگرمی‌های پرخطر می‌روی، ریسک می‌کنی, غمار می‌کنی. برای داشتن حال خوب و دور شدن از ناراحتی به سمت مواد مخدر کشیده می‌شوی. یا بسیاری از دختران بیگناه توسط والدین معتاد فروخته می‌شوند و... اینها دردهای جامعه است که مطمئناً با رفع شدن معضل بیکاری شاید از بین نرود ولی به حداقل می‌رسد و جامعه را وارد دوره سلامتی می‌کند.
,
 
,
نانواکناری خاطرنشان کرد: امیدواریم که مسئولان با آمار نگران‌کننده بیکاری تکانی بخورند و چاره‌ای برای این وضعیت مملکت وجوانان بجویند. در واقع بیکاری منشأ اصلی همه مشکلات است. جوانی که کار داشته باشد به اعتیاد و انواع اقدامات خارج از عرف و اخلاق روی نخواهد آورد. دولت باید با ترویج آموزش و مهارت‌آموزی بسترهای توسعه اشتغال در کشور را فراهم کند. مهارت‌‎‌آموزی در ایجاد اشتغال بسیار مهم است و حتماً نباید جوانان در جست‌وجوی مشاغل دولتی باشند بلکه با مهارت‌آموزی فرد کارفرمای خود و کارآفرین خواهند شد و هم به پدیده شوم بیکاری پایان می‌دهد. در کشور جمهوری اسلامی ایران مدیران و مسئولان اجرایی باید تلاش کنند که برای از بین بردن بیکاری برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت داشته باشند و تعلل در این زمینه اصلاً به صلاح کشور و نظام نیست بلکه هرگونه تعلل به شرایط بد اجتماعی و اقتصادی دامن خواهد زد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه