اخبار داغ

کارشناس سواد رسانه:

خود آگاهی مهمترین مسئله در آسیب شناسی فضای مجازی است

خود آگاهی مهمترین مسئله در آسیب شناسی فضای مجازی است
محمد جواد نوروزی گفت: خود آگاهی مهمترین مسئله در ایجاد سواد رسانه ای است و آسیب های فضای مجازی به مرور زمان ایجاد می شوند وممکن است خود فرد نسبت به آن آگاهی نداشته باشد و ازسوی دیگر جذابیت و سرگرم کننده بودن این فضا از تلاش برای آگاهی یافتن از مخاطرات آن جلوگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد نوروزی کارشناس سواد رسانه ای در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص جایگاه و اهمیت سواد رسانه ای در بین اعضای خانواده گفت: در غوغای رسانه ای و فضای ملتهب رسانه ای کشور و در سایه عدم نظارت و ضمانت اجرا در این فضا پیداکردن راهی برای کاهش آسیب های دنیای مجازی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در ادامه افزود: عدم توانایی والدین در مدیریت، کنترل و نظارت بر رفتار فرزند و همچنین غفلت از ارتقای سواد رسانه ای خود و فرزندشان می‌تواند باعث به وجود آمدن چالش‌ها و آسیب‌های خانوادگی، تحصیلی و یا فردی شود.

,

وی با اشاره به اینکه فضای رسانه ای در اختیار جریان سکلار و دین گریز قرار دارد،بیان داشت: متاسفانه فضای رسانه ای در دنیا در اختیار جریان غربی قرار دارد که در تلاش برای فاصله گیری از دنیای اعتقادی و مذهبی است و در این فضای بیگانه نقش والدین برای هدایت فرزندان بسیار حائز اهمیت است.

,

بنا به گفته نوروزی دشمن از سوی دیگر در تلاش است تا با القای ناامیدی و دروغ پراکنی مردم را از انقلاب اسلامی جدا سازد و ما قطعا نباید به این فضا اعتماد داشته باشیم.

,

وی در مورد آسیب های استفاده طولانی مدت از فضای مجازی ابراز کرد: ایجاد بلوغ زودرس در نوجوانان و اثرات منفی بر رشد طبیعی جسم و روان، گوشه گیری و انزوا و بروز افسردگی در نوجوانان و جوانان، بروز رفتارهای عصبی و غیرمتعادل، تپش قلب و بی اشتهایی و یا کم اشتهایی و رنجور شدن جسم و بی میلی به امر تحصیل و فعالیتهای ورزشی از ​آسیب‌های جسمی و روحی و روانی کار با کامپیوتر و اینترنت برشمرده می‌شود.

,

این کارشناس رسانه خاطر نشان کرد: البته باید بدانیم برای جلوگیری از آسیب های دنیای مجازی تنها آموزش کافی نیست بلکه آموزش باید در بستر تربیت مجازی انجام گیرد و منجر به شناخت و بصیرت کافی نسبت به این فضا شود.

,

نوروزی خود آگاهی را مهمترین مسئله در ایجاد سواد رسانه ای دانست و افزود: آسیب های فضای مجازی به مرور زمان ایجاد می شوند وممکن است خود فرد نسبت به آن آگاهی نداشته باشد و ازسوی دیگر جذابیت و سرگرم کننده بودن این فضا از تلاش برای آگاهی یافتن از مخاطرات آن جلوگیری کند.

,

وی در ادامه ابراز کرد: از این رو باید تلاش شود سواد رسانه ای با هدف آگاهی بخشی به فرد انجام گیرد و معضلات و مشکلات این فضای لجام گسیخته تبیین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه