اخبار داغ

آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در میادین گازی پس از سخنان نصرالله

آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در میادین گازی پس از سخنان نصرالله
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش ارتش این رژیم در میادین گازی واقع در مرز آبی فلسطین اشغالی در پی سخنان دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک روز پس از سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه این جنبش قادر است نه تنها میدان کاریش بلکه همه میادین گازی را هدف قرار دهد، ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف میادین گازی واقع در مرز آبی فلسطین اشغالی آماده‌باش اعلام کرد.

در همین ارتباط «امیر بوحبوط» خبرنگار نظامی وبگاه عبری «واللا» گزارش داد که تمرینات نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته مربوط به نحوه تعامل با حملات موشکی احتمالی از لبنان اعم از موشک‌های کروز، نقطه‌زن و کلاسیک بود.

وی افزود که این تمرینات تنها شامل میادین گازی نبود بلکه همه منافع اسرائیل در سطح دریا را که رکن اساسی فعالیت‌های اقتصادی است، در بر گرفت؛ همچنانکه که ۹۹ درصد واردات سالانه با ۵۹۰۰ کشتی از دو بندر حیفا و اشدود عبور می‌کند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بوحبوط تأکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت یک کمیته فرماندهی عالی متشکل از نمایندگان وزارت جنگ، نیروی دریایی، بخش عملیات، نیروی هوایی فرماندهی منطقه شمالی و نهادهای اطلاعاتی به منظور تعامل با تهدیدات و آمادگی برای اقدام نظامی احتمالی یا هر گونه اقدام تحریک‌آمیز حزب‌الله جهت به تعطیلی کشاندن استخراج گاز  و یا آسیب زدن به دریانوردی در آب‌های اقتصادی، تشکیل شود.

به گفته وی، برخی منابع نظامی آغاز تمرینات گسترده در ماه آینده برای تعامل با تهدیدات در سطح دریا خواه از جانب لبنان یا غزه را با توجه به سناریوهای احتمالی و اتکا به سازوکارها و امکانات جنگی و فنآوری مدرن بررسی کردند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان دیشب با تأکید بر اینکه هیچ هدف اسرائیلی در دریا و زمین وجود ندارد که موشکهای نقطه‌زن مقاومت به آن نرسد، خاطر نشان کرد: حکومت لبنان به خاطر خواسته‌های میانجی آمریکایی، درباره خط ۲۳ دریایی، امتیازهای زیادی داده است.. توپ اکنون در زمین لبنان نیست؛ زیرا اجازه ندارد در منطقه‌ای که مورد منافشه نیست، نفت و گاز استخراج کند. اکنون لبنان امتیازاتی داده است که دشمن نباید آن را رد کند.
انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه