اخبار داغ

فرماندار چهارباغ:

گردشگری چهارباغ روی کاکل گلخانه‌ها می‌چرخد/ سوداگران تفکیک اراضی بلای جان شهرستان

گردشگری چهارباغ روی کاکل گلخانه‌ها می‌چرخد/ سوداگران تفکیک اراضی بلای جان شهرستان
داود جعفری گفت: توسعه گلخانه ها علاوه بر رفع دغدغه امنیت غذایی، موجب درآمدزایی کشاورزان و حفظ اراضی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود جعفری فرماندار چهارباغ درباره مشکلات این شهرستان در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: یکی از مشکلات چهارباغ ساخت و سازهای غیرمجاز است در حالی که اگر به کشاورزی توجه ویژه ای شود، شاهد تغییر کاربری آنها نخواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
جعفری با اشاره به فعالیت ۲۷۱ واحد گلخانه در چهارباغ، افزود: نمایشگاه گل و گیاه موقت و دائمی زمینه گردشگری و خرید گل و گیاه توسط مردم را فراهم می کند اما تغییر کاربری و دیگر دغدغه ها بلای جان این شهر شده و عدم حل مشکل آن شده است.
,
 
,
وی قانون انحصار وراثت یکی از عوامل تفکیک اراضی کشاورزی دانست و اظهار داشت: کشاورزان تسهیلاتی را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده و آبیاری نوین راه اندازی کرده اند اما هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای تامین آب و برق وجود ندارد. 
,
 
,
جعفری با اشاره به اینکه برخی از سوداگران با تفکیک اراضی کشاورزی به دنبال منافع آنچنانی هستند، تصریح کرد: توسعه گلخانه ها علاوه بر رفع دغدغه امنیت غذایی، موجب درآمدزایی کشاورزان و حفظ اراضی خواهد شد، البته چهارباغ تمام ظرفیت های لازم را دارد.
,
 
,
فرماندار چهارباغ در خاتمه خاطرنشان داشت: طی دو ماه گذشته ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تخریب شده را در این شهرستان آزادسازی کردیم اما با این حال باید با ساخت و سازهای غیر مجاز از همان ابتدا مقابله کرد تا شاهد دغدغه های بعدی نباشیم.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه