اخبار داغ

هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان؛

احتمال وقوع سیلاب، تگرگ و وزش باد شدید وجود دارد/برگزاری جلسه اضطراری مدیریت بحران در استانداری

احتمال وقوع سیلاب، تگرگ و وزش باد شدید وجود دارد/برگزاری جلسه اضطراری مدیریت بحران در استانداری
فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان سبب شده تا هواشناسی وضعیت هشدار زرد را صادر کند به این ترتیب اغلب نقاط استان از امروز درگیر وزش تند باد و باران خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز استان سمنان میزبان سامانه افزایش شیو فشاری و وزش باد شدید خواهد بود که به خصوص برای دو روز آینده تداوم خواهد داشت. این سامانه از سمت غرب وارد استان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 

,

کاهش نسبی هوا بین ۴ تا ۶ درجه تا اوایل هفته بعد

, کاهش نسبی هوا بین ۴ تا ۶ درجه تا اوایل هفته بعد,

نادیا میرشجاع کارشناس هواشناسی استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به کاهش نسبی هوا بین ۴ تا ۶ درجه تا اوایل هفته بعد، گفت: بارش پراکنده باران و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک را پیش رو داریم که هشدار زرد اعلام شده است.

,

این کارشناس هواشناسی در خصوص مخاطرات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، به دلیل رگباری بودن بارشها و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از تگرگ و صاعقه، مه آلودگی و کاهش دید در محورها، احتمال خسارات ناشی از باد، مهمترین مخاطرات جوی در این هفته است.

,

وی در ادامه مردم و ادارات مربوطه را به اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، کنترل و لایروبی شبکه آبراههای استان و لایروبی جویها و آبراهها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، عدم چرای دامها در ارتفاعات و مسیلها، احتیاط در تردد محورها، عدم تردد و توقف و پارک خودرو در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمانها و سازه های در حال ساخت و ... ، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها توصیه کرد.

,

 

,

تمهیدات لازم برای دو هشدار نارنجی و زرد هفته جاری صورت گرفته است

, تمهیدات لازم برای دو هشدار نارنجی و زرد هفته جاری صورت گرفته است,

کمال طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان در گفتگو با مرات با اشاره به پیش بینی ها و تمهیدات درنظر گرفته شده در ستاد مدیریت بحران استان سمنان برای دو هشدار نارنجی گرد و غبار و ریزگرد و همچنین هشدار زرد هواشناسی امروز، گفت: موارد مقتضی جهت اطلاع رسانی و آمادگی به تمامی دستگاه های ذیربط و فرمانداران ابلاغ شده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: صبح امروز جلسه اضطراری مدیریت بحران در استانداری برگزار شد و مصوبات این جلسه پس از آن به مدیران سطح استان ابلاغ شد.

,

وی با اشاره به تمهیداتی که توسط شهرداری ها انجام خواهد شد، عنوان کرد: شهرداری ها موظف به بررسی پل ها، آبرو ها و رودخانه های داخل حریم شهری شدند و همچنین اداره آب منطقه ای موظف به بررسی مسیل ها و رودخانه های خارج از محدوده خدمات شهری شده است.

,

طاهریان با اشاره به لزوم هوشیاری مردم استان در خصوص سامانه بارشی پیش رو، بیان کرد: هشدار و توصیه های لازم از سوی صدا و سیمای استان به هموطنان داده شده و مجددا داده خواهد شد و امیدواریم مردم نسبت به هشدارها توجه کافی داشته باشند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه اظهار کرد: راهداری و ادارات حمل و نقل جاده ای و شهرسازی موظف به بررسی مسیل ها و پل های محور ترانزیت شرق به غرب به طور ویژه و همچنین سایر محورها شدند. همچنین به دهیاران و بخشداران نیز اقدامات لازم ابلاغ شد.

,

انتهای پیام/ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه