اخبار داغ

مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد:

اجرای مرحله ششم طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی و عشایری/ پیش بینی واکسیناسیون بیش از یک میلیون قطعه طیور

اجرای مرحله ششم طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی و عشایری/ پیش بینی واکسیناسیون بیش از یک میلیون قطعه طیور
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: امسال در استان مرحله ششم آغاز شده است و پیش بینی می کنیم بیش از یک میلیون قطعه طیور در سطح روستاها و مناطق عشایری با توجه به اولویت بندی که انجام می شود، در مقابله با بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس بدیعی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: چند سالی است سازمان دامپزشکی کشور طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی و بومی را اجرا می کند؛ امسال اجرای مرحله ششم آن آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته مرحله پنجم این طرح در استان اصفهان انجام شد، تصریح کرد: در این مرحله یک میلیون و 109 هزار قطعه طیور بومی در روستاها واکسینه شدند.

,

وی افزود: امسال در استان مرحله ششم آغاز شده است و پیش بینی می کنیم بیش از یک میلیون قطعه طیور در سطح روستاها و مناطق عشایری با توجه به اولویت بندی که انجام می شود، در مقابله با بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

,

بدیعی ادامه داد: بیماری نیوکاسل یک بیماری بسیار مسری و واگیردار است و در گذشته بین کسانی که پرورش مرغ داشتند به عنوان مرغ میری معروف بوده است؛ این بیماری گاها با تلفات بسیار زیادی همراه است.

,

عباس بدیعی گفت: این طرح با هدف کنترل بیماری در طیور بومی و روستایی و همچنین جلوگیری از چرخش ویروس به سمت صنعت مرغداری جلوگیری و کمک کند.

,

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به آمارها و اطلاعات و پایش ها از مراحل قبل این طرح عنوان کرد: با اجرای مراحل قبل مشاهده شد واکسیناسیون بسیار موثری است و به شکل قابل توجه تلفات در طیور روستایی با کاهش همراه بود و همچنین مرغداری هایی که در نزدیکی روستاها بودند، شرایط بهتری پیدا کردند.

,

بدیعی بیان کرد: واکسنی که برای این طرح در نظر گرفته شده ،واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت بوده که با تجربه پنج مرحله قبل واکسن بسیار موثری است.

,

وی گفت: انتظار داریم در روستاها و مناطق عشایر نشین مردم، دهیارها و شوراهای روستا کمک کنند تا بتوانیم به طور کامل طیور آن ها را زیر پوشش واکسیناسیون قرار دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه