اخبار داغ

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم:

هفت واحد صنفی در جاجرم بدلیل استفاده از القاب و عناوین بیگانه پلمپ شد

هفت واحد صنفی در جاجرم بدلیل استفاده از القاب و عناوین بیگانه پلمپ شد
علی اصغر شکوری گفت: در راستای جلوگیری استفاده از القاب و عناوین بیگانه هفت واحد صنفی متخلف در جاجرم پلمپ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر شکوری، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  جاجرم، در گفتگو با خبرنگار عصراترک در جاجرم اظهارکرد: در راستای اجرایی شدن قانون استفاده از القاب و عناوین بیگانه گشت مشترک نیروی انتظامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اماکن و اتاق اصناف در سطح شهر جاجرم انجام گرفت و به همین منظور هفت واحد صنفی پلمپ و هفت واحد صنفی اخطار دریافت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

شکوری با اعلام اینکه با تمام شدن مهلت ده روزه طبق قانون با هفت واحد صنفی اخطار داده شد، برخورد قانونی می شود، افزود:  استفاده و بکارگیری عناوین بیگانه در سردرب مغازه ها،کارگاهها،کارخانه ها و اماکن تولیدی و تجاری ممنوع است و مدیران این اماکن بایستی از عناوین فارسی بجای واژه های بیگانه در سردرب مغازه ها استفاده کنند.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان متولی فرهنگ و هنر فعالیت خود را در این راستا متمرکز کرده است، نظارت ها و بازرسی  از اماکنی که به نوعی در حال فعالیت در این زمینه هستند باید مضاعف و دو چندان باشد که جدیدت و تلاش جهت شناسایی اسامی و القاب بیگانه در سطح شهر یکی از اصلی ترین و مهمترین کارکرد فرهنگی در این نوع نظارت ها محسوب می شود.
 
شکوری  خاطرنشان کرد: استفاده از واژه های فارسی و اجتناب از به کارگیری عناوین بیگانه در نامگذاری اماکن و برج ها ضروری است و با اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان جاجرم با همکاری دستگاههای اجرایی،در این شهرستان استفاده از اصطلاحات فارسی،بومی و محلی رایج است.

وی در خصوص بکارگیری گویش ها و عناوین محلی در نامگذاری اماکن و مجتمع ها نیز گفت: استفاده از این عناوین فقط در مناطق مربوط به آن گویش مجاز است. 

,
,
,
,
,
,
,

شکوری بیان داشت: دستگاه هایی که به کارگاهها، کارخانه ها، اماکن تولیدی و تجاری و خدماتی پروانه تاسیس و پروانه کسب یا بهره برداری یا اجازه تولید و ادامه فعالیت می دهند موظفند پیش از صدور پروانه و اجازه فعالیت به متقاضیان ،ابلاغ کنند تا نسبت به انتخاب نام موسسه یا محصولات خود و گزینش نام فارسی اقدام کنند. و مدیران اماکن تجاری می توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتخاب نام مناسب برای مکان تجاری و تولیدی خود اقدام کنند.

,

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان جاجرم  در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون شناسایی و نظارت بر نامگزاری اصناف ،اماکن ادامه دارد و رصد خواهد شد و رسیدگی به پرونده تغییر نام 10 واحد صنفی در این شهرستان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: این اداره اهتمام ویژه ای به اجرای قانون ممنوعیت استفاده از اسامی و القاب بیگانه دارد.

,

شایان ذکر است قانون ممنوعیت استفاده از اسامی و القاب بیگانه در سال 1375 تصویب شد و آئین نامه اجرایی آن در هیات دولت، نوزدهم اردیبهشت ماه سال 78 مصوب شده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه