اخبار داغ

کارشناس حوزه محیط‌ زیست:

مدیریت پسماند راهکار مقابله با افزایش سگ‌های ولگرد است

مدیریت پسماند راهکار مقابله با افزایش سگ‌های ولگرد است
کهرم با تأکید بر اینکه مدیریت پسماند راهکار مقابله با افزایش سگ‌های ولگرد است، گفت: شهرداری وظیفه جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب را برعهده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل کهرم، کارشناس حوزه محیط‌زیست در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به معضل سگ‌گردانی در کشور اظهار کرد: این معضل چندین سال است که محیط‌زیست را تهدید می‌کند و مردم نیز در حفاظت از گونه‌های زیست‌محیطی نقش بسیار مهمی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان حفاظت از محیط‌زیست به‌تنهایی قادر نیست در زمینه جمع‌آوری سگ از شهرها اقدام کند، بلکه باید شهرداری در این زمینه کمک‌کار محیط‌زیست باشد.

این کارشناس حوزه محیط‌زیست با تأکید بر اینکه معضل سگ‌گردانی تبدیل به بحران شده و روز به روز تعداد سگ‌های بی‌صاحب در شهرها و روستاها افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: قطعاً سگ‌های ولگرد دارای منشأ تولید هستند و عقم‌سازی سگ‌ها نیز چاره کار نیست و باید شهرداری با مدیریت صحیح در راستای مقابله با سگ‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

کهرم مطرح کرد: سگ‌گردانی موجب سلب امنیت، آرامش و آسایش مردم است و باید نیروی انتظامی با متخلفان این موضوع برخورد کند، چراکه سگ‌گردانی علاوه بر سلب امنیت مردمن، موجب شیوع بیماری در سطح جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت پسماند سهل‌ترین مسیر برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب است، متذکر شد: زمانی که از طریق پسماند غذا در اختیار سگ‌ها قرار می‌گیرد میزان زاد و ولد سگ بیشتر می‌شود و این طبیعتی و محیط‌زیست را تهدید می‌کند.

این کارشناس حوزه محیط‌زیست یادآور شد: البته برخی مردم از سگ‌ها برای نگهبانی بهره‌ می‌گیرند و این موضوع موجب شده تا به‌دلیل کارکردهای سگ این حیوانات تولید مثل داشته باشند و تعدادشان بیشتر شود.

کهرم بیان کرد: سگ‌ها در محیط‌های شهری هم به انسان‌ها آسیب می‌رسانند و هم خود آسیب می‌بینند، بنابراین باید برای مقابله با سگ‌های ولگرد مسئولان اقدامات عاجلی انجام دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در کشورمان بهداشت سگ‌ها به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و حتی سگ‌های صاحب‌دار نیز عوامل اصلی سگ‌های ولگرد هستند و با تغذیه سگ‌ها از پسماند، این حیوانات برای محیط‌زیست مشضکل‌ساز خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه