اخبار داغ

امام جمعه موقت شهر ایلام:

راه ائمه اطهار (ع) و امام حسین (ع) مسیر رسیدن به خداست/ مراسمات محرم در راستای رفع شبهات و معرفت دینی باشد

راه ائمه اطهار (ع) و امام حسین (ع) مسیر رسیدن به خداست/ مراسمات محرم در راستای رفع شبهات و معرفت دینی باشد
امام جمعه موقت شهر ایلام با بیان اینکه ماه محرم، ماه معرفی حضرت امام حسین(ع) و اهداف آن حضرت در قیام عاشورای حسینی است گفت: درب ورودی رحمت واسعه الهی، ائمه اطهار(ع) و حضرت امام حسین(ع) هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام "سراج"، امام جمعه موقت شهر ایلام، ظهر امروز(۷ مرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، گفت: مراسمات، گرامیداشت ها و شعایر ما در راستای قرب الی الله است و همه این مراسمات و شعائر یک مسیر  و خط برای نیل به هدف متعالی است و آن هدف متعالی، رضایت خداوند متعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

 حجت الاسلام سراج با اشاره به دعای شریف دعای توسل، اظهار کرد: ما در این دعای شریف می خوانیم که اهل بیت (ع) وسیله ای برای ما هستند که ما از طریق این مسیر را طی می کنیم، تنها طریق وصل به الله،  قرب به خدا و شاهراه رسیدن به حضرت حق، طریق و راه اهل بیت(ع) است.

,

 خطیب موقت نماز جمعه ایلام با بیان اینکه ماه محرم، ماه معرفی حضرت امام حسین(ع) و اهداف آن حضرت در قیام عاشورای حسینی است، افزود: ما باید رحمت و سیره امام حسین(ع) را بشناسیم و باب رحمت واسعه الهی، حضرت امام حسین(ع) است و درب ورودی رحمت واسعه الهی، ائمه اطهار(ع) و حضرت امام حسین(ع) هستند.

,

 وی با بیان اینکه امام حسین(ع) کسی است که لقب ثارالله و خون خدا را دارد، ابراز کرد: عظمت امام حسین(ع) بسیار بالا است، دریای امام حسین(ع) دریای عشق و رحمت است، تقوای الهی یک مساله است که باید در ریزترین عمل ما در زندگی رعایت و عمل شود و امام حسین(ع) الگوی ما در تقوای الهی است و راه امام حسین(ع) با رعایت شرایط آن، راه رسیدن به خدواند متعال است.

,

 حجت الاسلام سراج با اشاره به اینکه عرصه کربلا، عرصه اجرای مسائل دینی ماست، ابراز کرد: در زیارت ها و دعاهایی که ما داریم، معرفت و شناخت خدا جزو اولین پیام های هر زیارتی است، یکی از رویکردهای دیگر در دعاها، رویکرد جامعه شناسانه است که به  روابط بین مردم و مسائل اجتماعی و نوع روابط با دیگران می پردازد و رویکرد دیگر، رویکرد تربیت سیاسی است  که مربوط به اصل تولی و تبری است و در اکثر زیارات ما این مسائل وجود دارد.

,

 خطیب موقت نماز جمعه ایلام بیان کرد: اگر می خواهیم رفتارمان، کردارمان و گفتارمان درست باشد، راهش این است که با اهل بیت(ع) بوده و با معارف، سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) آشنا باشیم و برای خود در زندگی اجتماعی و فردی الگو قرار دهیم.

,

 وی در بخشی دیگر سخنان خود اظهار کرد: سخنرانی ها در ایام محرم کوتاه و در راستای رفع شبهات جوانان و به روز باشد، مراسمات با توجه به شرایط کرونایی زیاد طولانی نشود، در مداحی ها و محتوای نوحه ها در سینه زنی ها محتواهای بلند و صحیح بوده و در راستای معرفت به اهل بیت(ع) باشد.

,

 حجت الاسلام سراج با بیان اینکه سخنرانی ها و روضه ها مستند و بر اساس روایت اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) باشد، گفت: حرفی که در مراسمات و روضه ها گفته می شود باید بر اساس مستندات باشد و سندیت داشته باشد، دستگاه امام حسین(ع) دستگاه قرآنی است و همه چیز آن باید درست و بر مدار صحیح باشد.

,

 خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: در مراسمات ایام محرم، مردم را باید به دستگاه امام حسین(ع) را در مراسمات وصل کرد، اگر کسی به درگاه امام خسین(ع) وصل شد، راه خود را پیدا خواهد کرد.

,

 وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه سراسر کشور،  ابراز کرد: حضرت آقا فرمودند ائمه جمعه سخنگوی انقلاب هستند و این سخن به معنای این است وظیفه اصلی ائمه جمعه این است که نگذارند شعائر انقلابی و اسلامی از بین برود و اگر انقلاب برای محرومیت زدایی و معرفت زدایی و استقلال بود و ائمه جمعه وظیفه دارند این شعائر را بیان و ترویج دهند.

,

حجت الاسلام سراج با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که ائمه جمعه، نگاه و مشی پدارنه به همه داشته باشند، افزود: مقام معظم رهبری همه گروه های سیاسی را نگاه پدرانه دارند، اصل نظام و ولایت فقیه اصولی هستند که اگر کسی پذیرفته باشد در هر حزبی  و گروهی که باشد برای همه ما محترم بوده و اشکالی ندارد.

,

 امام جمعه موقت ایلام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که وظیفه امام جمعه بازتولید مفاهیم معرفتی است، یعنی ائمه جمعه باید به روز باشند، مفاهیم دینی را باید عالمانه برای مردم بیان کنند و  نماز جمعه یک کلاس و دانشگاه تئوری معرفت افزایی است.

,

 وی با بیان اینکه حضرت آقا در این دیدار بیان کردند که ائمه جمعه در بحث عفاف و حجاب باید منطقی، مستدل و بدون احساسات ورود کنند، ابراز کرد: باید زمینه ای فراهم شود که بی تفاوت ها در جامعه را جذب کرد و دستگاه امام حسین(ع) و انقلاب ما دستگاه جذب است و نباید به گونه ای رفتار کرد که دامنه دفع ما بیشتر از جذب با گفتار و کردار ما باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه